اختصاص یدک کش جدید به بندر امام(ره) برگزاری موفق مانور اطفاء حریق به صورت دستی در بندر بوشهر واگذاری فرصت های سرمایه گذاری از طریق مزایده/ تاکید بر حل چالش های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در بندر ماهشهر مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی/ ضرورت حمایت ویژه مجلس در تسهیل جذب نیرو سازمان بنادر تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد/ضرورت هم افزایی ارگانهای دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران/ بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای "دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی/ نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان/ ضرورت ارتباط هوشمندانه سازمان‌های همکار در ترانزیت کالا
امین خمر| سرمهندس موتورخانه
 
 
 
من از دانشگاه دریانوردی چابهار، مدرک کارشناسی مهندسی کشتی گرفتم و از فروردین‌ماه سال 1390 به استخدام شرکت پایانه‌های نفتی ایران درآمدم. در طول این سال‌ها عملیات مختلفی را انجام دادیم که خوشبختانه همگی موفقیت‌آمیز بودند اما درباره برخی از این عملیات‌ها که به‌تازگی هم انجام‌شده‌اند می‌خواهم توضیحاتی بدهم. شناور بابایی بعد از خرید از چین به ما تحویل داده شده بود. بعد از راه‌اندازی سیستم اطفای حریق متوجه شدیم که کیفیت لازم را ندارد. دوباره همه‌ی دفترچه‌های راهنما را خواندم و آن نقص را رفع کردم تا دوباره آن سیستم را راه‌اندازی کنیم. یکی از روزهای امسال ساعت پنج بعدازظهر در قسمت لنج‌های بادی منطقه نخل تقی، چند لنج آتش گرفته بودند. نزدیک‌ترین شناورها به محل حادثه شناورهای ما بود و از ما خواسته شد به آن‌جا برویم و برای خاموش کردن آتش به آن‌ها کمک کنیم. در مدت‌زمان بسیار کوتاهی ماشین‌آلات مقابله با حریق را آماده کردیم و توانستیم خیلی سریع این کار را انجام بدهیم. در یک تجربه دیگر در مسیر دریانوردی بندر عباس به سمت عسلویه بودیم، این مسیر حدود ۲۰ ساعت زمان می‌برد. چون وضعیت جسمانی ناخدا خوب نبود، مجبور شدیم لنگر بیندازیم اما در حین لنگر انداختن با توجه به شرایط دریا که مواج بود، نتوانستیم این کار را انجام دهیم. خلاصه توانستیم با بررسی سیستم، مشکل را پیدا کنیم و با رفع اشکال سیستم چرخ دوار، شناور لنگر انداخت. یکی از خاطره‌های تلخی که دارم به مهرماه سال 1390 بازمی‌گردد که مدت چندانی از استخدامم نگذشته بود. به ما اعلام کردند که شناوری به نام کوشا 1 در فاصله 15 مایلی ما در منطقه عسلویه غرق شده است. گروه زیادی در حدود 60 نفر هم روی آن بودند. از ما خواسته شد برای کمک برویم. شرایط جوی به‌شدت بد بود و دریا مواج و طوفانی بود. ما دیر رسیدیم. شناور غرق شده بود و متاسفانه تعدادی را از دست داده بودیم. سیستم تهویه مطبوع یکی از سیستم‌هایی است که به دلیل گرمای هوا همه شناورها از آن استفاده می‌کنند. سیستم تهویه مطبوع یکی از شناورها مشکل پیدا کرده بود و قبل از من، همکارانی برای رفع ایراد این سیستم کار کرده بودند اما نتوانسته بودند ایراد آن را رفع کنند. گرمای هوا هم باعث شده بود برای پرسنل مشکلاتی ایجاد بشود. یکی از خاطرات شیرینی که در میان همه تجربه‌هایم داشته‌ام این بود که توانستم آن سیستم را راه بیندازم و البته همه پرسنل آن شناور بابت این کار از من تشکر کردند.
۲۸ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۳۴
کد خبر : ۴۷,۷۳۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید