ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی در سراسر کشور/ ایران؛ از نظر ظرفیت های بنادر و ناوگان کشتیرانی، از کشورهای تأثیر گذار جهان است صادارت نخستین محموله آهن اسفنجی از بندرشهید باهنر صرفه‌جویی 61 میلیارد تومانی در تأمین تجهیزات بندری با تکیه بر توان داخل/ تولیدکنندگان داخلی تاکنون 768 قطعه مورد نیاز سازمان بنادر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کردند افتتاح خط آهن چابهار ـ زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰/ هفته حمل و نقل فرصت مناسبی برای گفت‌وگو و انتقال تجربیات و ارزیابی عملکرد امضای تفاهم نامه همکاری بخش ملی پیانک ایران و انجمن هیدروگرافی و آبنگاری/ ارتقای دانش مهندسی لایروبی و نقش آن در مهندسی و مدیریت سواحل کشور نمایشگاه “انسان و دریا” در موزه ملی ایران گشایش می یابد سهم حمل و نقل از قیمت تمام شده کالا باید به حداقل ممکن برسد/ زیرساخت های ریلی بنادر کشور؛ بهبود و ارتقا یافته است/ افزایش میزان جابجایی داخلی کالا از طریق دریا؛ اقدام مهم سازمان بنادر/ اتکا به توان داخلی برای تأمین مایحتاج حمل و نقل دریایی کشور اعلام دستاوردهای سازمان بنادر در مراسم روز ملی حمل و نقل/ معرفی سرمایه گذاری های جذب شده در بنادر/ ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای دولت در حیطه فعالیت های عملیاتی و امور بندری بندر بوشهر؛ قهرمان هفدهمین دوره مسابقات ورزش های آبی کارکنان بنادر کشورشد بندرامیرآباد؛ حلقه اتصال توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاهای کانتینری در دریای خزر/ توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاهای کانتینری میان ایران و روسیه
حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر/ افزایش سهم ریل در جابجایی کالاها/ رشد 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از بندر بندرامام (ره)
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: با هدف افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر، تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر حذف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سعید رسولی؛ مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی در بازدید از مجتمع بندری امام (ره) و حل و فصل برخی از مشکلات پیش روی فعالان حمل و نقل ریلی و صاحبان کالا، افزود: برای تسهیل در بهره گیری از حمل و نقل ریلی تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندری حذف می شود.

علی حسن زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این بازدید، گفت: بندر امام خمینی(ره) از بزرگترین شبکه ریلی  داخلی  بین بنادر کشور برخوردار است و دو شانتینگ یارد  ریلی نیز در آن فعال است.

وی  با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی نسبت به دیگر وجوه حمل و نقل قابل توجه نیست، خاطر نشان کرد: با هماهنگی هایی که تا کنون  با گمرک، راه آهن و شرکت های سرمایه گذار به عمل آورده ایم تلاش می کنیم  بر اساس تکلیف قانونی  برنامه ششم توسعه ظرف بازه زمانی 5 ساله  سهم حمل و نقل ریلی را از محمولات ورودی و خروجی  در بنادر کشور را به 30 درصد برسانیم.

حسن زاده با اشاره به اینکه برخی از انواع کالاها ریل پسند هستند و برخی نیز به دیل اینکه ارزش بالایی دارند، صاحب کالا ترجیح می دهد زودتر به مقصد برساند، بیان داشت: به دلیل اینکه  سرعت سیر واگن ها در حال حاضر کند است، صاحب کالا ترجیح می دهد که از طریق حمل و نقل جاده ای در کوتاه ترین زمان ممکن آن را به مقاصد مصرف برساند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نظر مساعد مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش سرعت سیر واگن ها، اظهار امیدواری کرد: در صورت  تحقق افزایش سرعت سیر واگن ها به لحاظ اقتصادی حمل و نقل ریلی مطلوبیت بیشتری برای صاحبان کالا پیدا کند و بخشی از کالاهای با ارزش نیز  از طریق حمل و نقل ریلی جابجا  شوند.

عادل دریس؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز افزود: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندرامام(ره) تأمین می شود  و امسال  نیز شاهد افزایش 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از این بندر بزرگ تجاری هستیم و از آنجا که موجودی کالاهای  اساسی پنج ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 86 درصد افزایش داشته است، جلسات متعددی با حضور مدیران و مقامات مختلف برای  بازنگری در فرآیندهای جاری جهت تسریع و تسهیل خروج کالای اساسی برگزار شد.

۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۰۷
کد خبر : ۴۷,۷۵۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید