نخستین کشتی حامل کالای اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت/ ۲ میلیون تن کالا در بنادر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است با الحاق بندر چابهار به منطقه ویژه اقتصادی مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حل می شود/ احداث 18 کیلومتر آزاد راه از بندر چابهار/ اعلام جزئیات سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار انعقاد قراردادهای جدید سرمایه گذاری در بندر امیرآباد/ میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندرامیرآباد به بیش از ۱۷۸۴۰ میلیارد ریال می رسد راه‌اندازی خط مسافری چابهار - مسقط از اول دی ماه / پیگیری مشکلات شناورهای بنزین سوز/ پیشرفت 40 درصدی فاز 2 بندر شهید بهشتی چابهار/ بندر شهید کلانتری به بندر شهید بهشتی متصل می‌شود/ بندر شهید بهشتی چابهار؛ توانایی پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس را دارد بکارگیری علائم کمک ناوبری مجازی در بندر امیرآباد/ ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در بندر امیرآباد انتصاب"رئیس کمیته اجرایی همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی _ ICOPMAS 2020 " یک دستگاه توزین جدید با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بندر امام(ره) افزوده شد تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در توسعه گردشگری دریایی، پرورش ماهی در قفس و سوخت رسانی بهینه به شناورها اولویت سازمان بنادر در بندر چابهار؛ رونق تجارت است/ سازمان بنادر؛ بر اساس توافقنامه های امضاء شده در بندر چابهار؛ تعرفه ترجیحی ارائه می دهد/ تخفیف های ویژه سازمان بنادر به خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا در بندر چابهار برگزاری دوره آموزشی ارزیابی مخاطرات آتش سوزی و حوادث در محوطه های بندری
انجام ۱۰۰ درصد تعمیرات شناورهای سازمان بنادر در داخل
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی با بیان اینکه تأمین منابع صندوق توسعه دریایی از سوی دولت با مشکلاتی مواجه شده است،‌ گفت: تنها ورودی این صندوق 2 سال قبل بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی درباره تعامل دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریا، بنادر و قوانین دریایی، جایگاه خود را دارد و به درستی کار می‌کند، تعامل سازمان بنادر با شورای عالی صنایع دریایی مناسب است، سازمان بنادر ‌یکی از ارکان شورای عالی صنایع دریایی‌ به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی است.
وی اضافه کرد: در این شورای عالی صنایع دریایی 6 وزیر و 2 معاون وزیر عضو هستند و تقریباً یک هیأت دولت از وزرا و اعضای این شورا هستند.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نماینده سازمان جهانی دریانوردی، اعمال قوانین و حاکمیت می‌کند، با دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی تعامل تنگاتنگ دارند و حمایت کامل می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی هم از این دبیرخانه ‌حمایت ویژه‌ای کرده است.
تعمیر‌ 100 درصد شناورهای سازمان بنادر در داخل
سیدمرندی اضافه کرد: ‌100 درصد تعمیرات شناورهای مربوط به سازمان بنادر در داخل انجام می‌شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی همچنین‌ ساخت ‌61 فروند شناور به‌ صورت ترک تشریفات و جدا از مناقصه هم به سازندگان داخلی ‌سفارش داده‌اند‌ که کار در حال انجام است.

جزئیات دارایی صندوق توسعه صنایع دریایی‌

سیامک سید‌مرندی‌ درباره نحوه حمایت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی از صندوق صنایع دریایی اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع دریایی یا منابع بانکی در این حوزه، منابعی هستند که باید هدفمند دراختیار هدفی قرار گیرند، صندوق توسعه صنایع دریایی هم  10 سال پیش در جهت حمایت از صنایع دریایی ‌ابلاغ‌ و آئین‌نامه آن انجام شد.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی تأکید کرد: ایجاد این آیین‌نامه تکالیف دیگری بر دوش بازیگران صنعت گذاشته بود که باید به درستی انجام دهند؛ اول باید منابع صندوق تأمین شود که محدودیت‌‌هایی داشت.
وی اضافه کرد: تنها ورودی این صندوق 2 سال قبل بود که با تلاش وزیر فعلی صنعت که قبلاً رئیس کمیسیون صنایع بود، انجام شد.
سیدمرندی ادامه داد: اما قوانین دیگری آمد که در افزایش منابع این صندوق با تأخیر مواجه شدیم، در راستای آنکه بهره‌وری این صندوق افزایش یابد توافق شد‌ که اگر حداقل منابعی هم وجود دارد یا به صندوق وارد می‌شود با مدیریت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی متمرکز‌ شود.
رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی اضافه کرد: تأکید کردیم که منابع این صندوق حتی اگر حداقل هم باشد، ‌هزینه‌کرد آن باید در مسیر‌ تحقق بخش اقتصاد مقاومتی باشد و هیچ طرحی خارج از برنامه اقتصادی مصوب و تأیید نمی‌کنیم مگر اینکه منابع طرح اقتصاد مقاومتی تأیید و تکمیل شده باشد و بعد در مازاد آن، منابع را مدیریت کنیم.
وی ادامه داد: تأمین منابع صندوق توسعه دریایی از سوی دولت با مشکلاتی مواجه شده است،‌ اما همان‌طور که گفتم ورودی‌هایی داشته است.
سیدمرندی بیان کرد: اصلاحاتی در طرح توسعه و حمایت از صنایع دریایی در حال ایجاد است که موانع و ضعف‌هایی که در قانون قبلی رفع نشده است را اصلاح کرده و قوانین به واقعیت‌ نزدیک کنیم تا صندوق هم رسالت خود را به درستی انجام دهد.

فارس

۳۰ مرداد ۱۳۹۸ ۱۶:۰۱
کد خبر : ۴۷,۷۶۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید