ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی در سراسر کشور/ ایران؛ از نظر ظرفیت های بنادر و ناوگان کشتیرانی، از کشورهای تأثیر گذار جهان است صادارت نخستین محموله آهن اسفنجی از بندرشهید باهنر صرفه‌جویی 61 میلیارد تومانی در تأمین تجهیزات بندری با تکیه بر توان داخل/ تولیدکنندگان داخلی تاکنون 768 قطعه مورد نیاز سازمان بنادر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کردند افتتاح خط آهن چابهار ـ زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۰/ هفته حمل و نقل فرصت مناسبی برای گفت‌وگو و انتقال تجربیات و ارزیابی عملکرد امضای تفاهم نامه همکاری بخش ملی پیانک ایران و انجمن هیدروگرافی و آبنگاری/ ارتقای دانش مهندسی لایروبی و نقش آن در مهندسی و مدیریت سواحل کشور نمایشگاه “انسان و دریا” در موزه ملی ایران گشایش می یابد سهم حمل و نقل از قیمت تمام شده کالا باید به حداقل ممکن برسد/ زیرساخت های ریلی بنادر کشور؛ بهبود و ارتقا یافته است/ افزایش میزان جابجایی داخلی کالا از طریق دریا؛ اقدام مهم سازمان بنادر/ اتکا به توان داخلی برای تأمین مایحتاج حمل و نقل دریایی کشور اعلام دستاوردهای سازمان بنادر در مراسم روز ملی حمل و نقل/ معرفی سرمایه گذاری های جذب شده در بنادر/ ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای دولت در حیطه فعالیت های عملیاتی و امور بندری بندر بوشهر؛ قهرمان هفدهمین دوره مسابقات ورزش های آبی کارکنان بنادر کشورشد بندرامیرآباد؛ حلقه اتصال توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاهای کانتینری در دریای خزر/ توسعه حمل و نقل و ترانزیت کالاهای کانتینری میان ایران و روسیه
امکان تامین تمام تجهیزات بندری و دریایی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد
مدیرعامل یکی از مجموعه های تولیدکننده تجهیزات بندری اعلام کرد که امکان ساخت تمامی اقلام مورد نیاز در بخش تجهیزات بندری و دریایی در داخل کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.

محمدعلی عباسپور؛ مدیرعامل این شرکت بخش خصوصی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بیان کرد: تولید در کشور ما با مشکلات عدیده ای روبرو است و عوامل پیچیده ای در آن دخیل هستند  که اصلی ترین مشکل در حوزه تولید مربوط به نرخ ارز است که باید در مورد آن به صورت جدی، هدفمند و طولانی مدت طی قراردادهای منعقد شده چاره اندیشی کرد و حاشیه امن مناسبی را برای فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه تولید به وجود آورد.

وی گفت: علی رغم مشکلات مختلف در این حوزه اما شرکت ما هرگز میدان تولید در حوزه بندری و دریایی را ترک نکرد و همواره توانسته ایم در بخش طراحی و تولید، محصولات خود را به تایید موسسات رده بندی اروپا از جمله ILLOYDS انگلستان، BV فرانسه و DNV هلند برسانیم؛ موسساتی که در حوزه استاندارد تجهیزات بندری و دریایی در دنیا حرف اول و آخر را می زنند.

مدیرعامل این شرکت خصوصی با اشاره به اینکه باید نوسانات اقتصادی در کشور که منجر به تغییر نرخ ارز می شود در هزینه های مربوط به پروژه ها لحاظ شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه قراردادها یک طرفه و بدون تعدیل هستند و به دلیل نوسانات بالای نرخ ارز با این تیپ قراردادها نمی توان کار را پیش برد چراکه دست و پای شرکت های طرف قرارداد بسته است.

عباسپور افزود: دولت باید این اختیار را به سازمان بنادر و دریانوردی بدهد تا با مدیریت مناسب بتوان نوسانات اقتصادی را در هزینه تمام شده پروژه ها لحاظ کرد چراکه خوشبختانه در دوره مدیریتی کنونی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور محمد راستاد تمایل به همکاری با بخش خصوصی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی قابل مشاهده و هرکاری که از دستشان برآمده است انجام داده اند، اما باز هم تاکید می کنم که دولت باید اختیار عمل سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه انعقاد قراردادها به منظور حمایت هرچه بهتر از تولیدکنندگان داخلی در بخش بندری و دریایی بیشتر کند.

وی با بیان اینکه در داخل کشور امکان طراحی و ساخت تمامی تجهیزات بندری و دریایی مورد نیاز وجود دارد، اظهار کرد: با قاطعیت اعلام می کنیم که امکان ساخت تمامی اقلام مورد نیاز در بخش تجهیزات بندری و دریایی در داخل کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد و اگر بتوانیم هزینه های اضافه شده به دلیل افزایش نرخ ارز و نوسانات اقتصادی را دریافت کنیم به طور حتم شاهد شکوفایی در این حوزه خواهیم بود.

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹
کد خبر : ۴۷,۷۷۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید