اعلام تقاضای ۲۹ شرکت جدید برای سرمایه گذاری در بندر چابهار / حمایت و‌ نگاه ویژه مسئولان و سرمایه گذاران ملی و فراملی به بندر چابهار امضای بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی به مبلغ 50هزار میلیارد ریال/ احداث وسیع ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در محدوده خلیج فارس و دریای عمان/ ایجاد شهر لجستیک صنایع و صادرات مستقیم مواد معدنی از بندر شهید رجایی آزادی قریب الوقوع نفتکش انگلیسی توقیف شده/ پرونده حقوقی نفتکش باز است آلودگی نفتی محدوده جنوبی جزیره خارگ پاکسازی شد سازمان بنادر در مدیریت ترافیک کالاهای اساسی موفق عمل کرده است/ طرح های توسعه ای و تجهیز بنادر به رغم محدودیت های ناشی از تحریم ادامه می یابد/ ضرورت تکمیل مرحله اول فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی تخلیه محمولۀ ۴۳۱تنی با بهره گیری از تجهیزات مدرن در بندر امام (ره) رشد ۳۷ درصد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/ اولین کشتی حامل جو در بندر چابهار پهلوگیری کرد 134 اسکله تفریحی و گردشگری در مازندران ساخته می‌شود اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی "تعطیلی موقت" بنادر مسافری مرکز هرمزگان به مناسبت رزمایش نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس/ امکان تردد دریایی مسافران از مسیر پل با لافت
امکان تامین تمام تجهیزات بندری و دریایی کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد
مدیرعامل یکی از مجموعه های تولیدکننده تجهیزات بندری اعلام کرد که امکان ساخت تمامی اقلام مورد نیاز در بخش تجهیزات بندری و دریایی در داخل کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد.

محمدعلی عباسپور؛ مدیرعامل این شرکت بخش خصوصی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بیان کرد: تولید در کشور ما با مشکلات عدیده ای روبرو است و عوامل پیچیده ای در آن دخیل هستند  که اصلی ترین مشکل در حوزه تولید مربوط به نرخ ارز است که باید در مورد آن به صورت جدی، هدفمند و طولانی مدت طی قراردادهای منعقد شده چاره اندیشی کرد و حاشیه امن مناسبی را برای فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه تولید به وجود آورد.

وی گفت: علی رغم مشکلات مختلف در این حوزه اما شرکت ما هرگز میدان تولید در حوزه بندری و دریایی را ترک نکرد و همواره توانسته ایم در بخش طراحی و تولید، محصولات خود را به تایید موسسات رده بندی اروپا از جمله ILLOYDS انگلستان، BV فرانسه و DNV هلند برسانیم؛ موسساتی که در حوزه استاندارد تجهیزات بندری و دریایی در دنیا حرف اول و آخر را می زنند.

مدیرعامل این شرکت خصوصی با اشاره به اینکه باید نوسانات اقتصادی در کشور که منجر به تغییر نرخ ارز می شود در هزینه های مربوط به پروژه ها لحاظ شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه قراردادها یک طرفه و بدون تعدیل هستند و به دلیل نوسانات بالای نرخ ارز با این تیپ قراردادها نمی توان کار را پیش برد چراکه دست و پای شرکت های طرف قرارداد بسته است.

عباسپور افزود: دولت باید این اختیار را به سازمان بنادر و دریانوردی بدهد تا با مدیریت مناسب بتوان نوسانات اقتصادی را در هزینه تمام شده پروژه ها لحاظ کرد چراکه خوشبختانه در دوره مدیریتی کنونی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور محمد راستاد تمایل به همکاری با بخش خصوصی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی قابل مشاهده و هرکاری که از دستشان برآمده است انجام داده اند، اما باز هم تاکید می کنم که دولت باید اختیار عمل سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه انعقاد قراردادها به منظور حمایت هرچه بهتر از تولیدکنندگان داخلی در بخش بندری و دریایی بیشتر کند.

وی با بیان اینکه در داخل کشور امکان طراحی و ساخت تمامی تجهیزات بندری و دریایی مورد نیاز وجود دارد، اظهار کرد: با قاطعیت اعلام می کنیم که امکان ساخت تمامی اقلام مورد نیاز در بخش تجهیزات بندری و دریایی در داخل کشور توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد و اگر بتوانیم هزینه های اضافه شده به دلیل افزایش نرخ ارز و نوسانات اقتصادی را دریافت کنیم به طور حتم شاهد شکوفایی در این حوزه خواهیم بود.

 

 

۱ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹
کد خبر : ۴۷,۷۷۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید