تقدیر از کاپیتان و‌ خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بندر شهید رجایی تسهیل فرآیندهای صادرات از بندر خرمشهر/ تردد بیش از 30 هزار کامیون طی 3 ماهه سال جاری رشد 54 درصدی صادرات غیرنفتی در بندر انزلی تشریح اقدامات سازمان بنادر برای هوشمندسازی عملیات دریایی/ کاهش فعالیت‌ خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به دلیل شیوع کرونا تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام (ره) توسط مهندسان داخلی خدمه و کارکنان نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی/ 20 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی پهلو گرفته اند علل اصلى حریق در شناورهاى سنتى/ ضعف ساختار لنج های چوبی و فایبرگلاس برای مقاومت در هنگام حریق/ جلوگیرى از حریق در شناورهاى سنتى در دستور کار سازمان بنادر/ استفاده از پمپ های بنزینی روی شناورهای سنتی ممنوع است طرح توسعه بندرچابهار فراتر از برنامه زمان‌بندی در حال اجراست عزم جدی سازمان بنادر برای استفاده حداکثری از پتانسیل داخلی جهت تأمین قطعات و تجهیزات بندری و دریایی/ آمادگی کامل سازمان بنادر برای توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان
توسعه صادرات کالا از بندر چابهار به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشور هند؛ در اولویت برنامه‌های بندر چابهار قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت های بندر چابهار برای صادرات کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس و هند، اظهار کرد: هند؛ در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد چرا که نیازمندی های این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه خلیج فارس بسیار بیشتر است. 

وی با یادآوری توسعه برنامه ها برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله عمان، ‌قطر و امارات، افزود: یک اقدام قابل توجه برای صادرات کالا از افغانستان به هند انجام شده است و عملا مسیر پاکستان را برای افغانی ها با توجه به تخفیف‌های ارائه شده، دشوار کرده‌ایم.

آقایی گفت:‌ قندهار در قسمت شرقی افغانستان و به پاکستان نزدیک است، اما انار این شهر را از غرب کشور افغانستان صادر می کنیم، این کار بسیار بزرگی است و توانسته ایم تجار افغانی را به سمت ایران سوق دهیم.

وی  با یادآوری این که افغانستان سالانه بیش از 240 هزار تن انار صادراتی دارد،‌ اظهار کرد:‌ در حوزه سایر کالاها هم هند را مجاب کرده ایم که کالای خود را به سمت ایران برای صادرات بیاورد. از سوی دیگر  قانونی در این کشور تصویب شده که بر اساس آن 40 درصد تخفیف در دو بندر هند برای کالایی که از چابهار به این بنادر می‌آید یا از این دو بندر به سمت چابهار می‌رود،‌در نظر گرفته می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌در بخش تجهیزات بندر چابهار هیچ کم و کسری ندارد، تصریح کرد: اسکله‌های کانتینری بندر چابهار برای 340 متر طراحی شده‌ و درافت آب هم حدود 18.5 متر است از اینرو دیگر هیچ محدودیتی در بحث تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر چابهار نداریم.

وی اذعان داشت: در برخی فصول کشتی ها را به سختی در بندر چابهار پهلو می‌دادیم که اکنون با ساخت موج شکن 3 کیلومتری دیگر هیچ محدودیتی برای پهلودهی کشتی‌ها در بندر چابهار نداریم.

وی با تاکید بر این که بندر چابهار به عنوان پشتیبان کل بنادر ایران عملیات بندری را انجام دهد،‌ گفت:‌ فاز یک و 2 بندر چابهار را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرایی کرده است.

۱۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۷:۴۳
تسنیم |
کد خبر : ۴۷,۹۱۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید