29 شرکت جدید متقاضی سرمایه گذاری در بندر چابهار/ نگاه ویژه مقام ها، سرمایه گذاران ملی و فراملی به بندر چابهار امضای بزرگترین قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی به مبلغ 50هزار میلیارد ریال/ احداث وسیع ترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی در محدوده خلیج فارس و دریای عمان/ ایجاد شهر لجستیک صنایع و صادرات مستقیم مواد معدنی از بندر شهید رجایی آزادی قریب الوقوع نفتکش انگلیسی توقیف شده/ پرونده حقوقی نفتکش باز است آلودگی نفتی محدوده جنوبی جزیره خارگ پاکسازی شد سازمان بنادر در مدیریت ترافیک کالاهای اساسی موفق عمل کرده است/ طرح های توسعه ای و تجهیز بنادر به رغم محدودیت های ناشی از تحریم ادامه می یابد/ ضرورت تکمیل مرحله اول فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی تخلیه محمولۀ ۴۳۱تنی با بهره گیری از تجهیزات مدرن در بندر امام (ره) رشد ۳۷ درصد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/ اولین کشتی حامل جو در بندر چابهار پهلوگیری کرد 134 اسکله تفریحی و گردشگری در مازندران ساخته می‌شود اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دستگاه برتر جشنواره شهید رجایی "تعطیلی موقت" بنادر مسافری مرکز هرمزگان به مناسبت رزمایش نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس/ امکان تردد دریایی مسافران از مسیر پل با لافت
لزوم سرمایه گذاری در زیرساخت های تولیدی بنادر با حمایت دولت/ ضرورت معافیت های مالیاتی با توجه به کارکرد بندر/ ارائه تخفیف های گمرکی منجر به رونق بنادرمی شود
عضو اتاق بازرگانی ایران، " ارائه تخفیف های گمرکی"، "عوارض بندری رقابتی و کمتر نسبت به بنادر دیگر" و " معافیت های مالیاتی با توجه به کارکرد بندر" را از جمله مشوق های موثر برای جذب سرمایه گذار در بنادر عنوان کرد.

 محمدرضا صفا؛ عضو اتاق بازرگانی ایران درباره رونق بنادر کوچک و فرصت های سرمایه گذاری که در آن وجود دارد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: " ارائه تخفیف های گمرکی"، "عوارض بندری رقابتی و کمتر نسبت به بنادر دیگر" و " معافیت های مالیاتی با توجه به کارکرد بندر" می توانند مشوقی برای جذب سرمایه گذار در بنادر و توجیهی برای حضور سرمایه گذار در بنادر باشند.

 وی ارائه وام های کم سود به سرمایه گذار برای حضور پررنگ تر در بنادر" را مشوقی دیگر برای سرمایه گذاری برشمرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری در زیرساخت های تولیدی در بنادر کوچک باید از حمایت دولت در بخش تامین انرژی و سرمایه گذاری در این زمینه برخوردار باشد.

به گفته صفا، حمایت دولت در بحث انرژی باید به صورت دراز مدت برنامه ریزی شود، چرا که حمایت دولت در کوتاه مدت پاسخگوی نیازهای سرمایه گذاری بندری با بازگشت سرمایه نخواهد بود.

عضو اتاق بازرگانی بندرعباس با بیان اینکه " رونق بندر به خودی خود در اولویت قرار دارد "، تاکید کرد: توسعه حمل و نقل ریلی برای دولت هزینه بر خواهد بود و تا زمانی که رونق اقتصادی مناسب برای بندرایجاد نشود، توسعه خطوط ریلی در بنادر کوچک توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۲۶
کد خبر : ۴۷,۹۳۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید