افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور
حذف بروکراسی اداری و یکپارچه سازی سیستم مدیریت؛ مهم ترین مشوق های سرمایه گذاری در بنادر کوچک/ لزوم تأمین تجهیزات مناسب بندری در بنادر کوچک/ بسیاری از بنادر بزرگ کشور؛ بنادری امن برای سرمایه گذاری هستن
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برطرف کردن موانع و مشکلات کنونی در بنادر کوچک می تواند خود بزرگترین مشوق برای حضور سرمایه گذار و و جذب سرمایه باشد.

احمد شریفات درباره مشوق های سرمایه گذاری در بنادر کوچک به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  افزود: اختصاص فضای مناسب انبارداری به صاحبان کالا و کاهش هزینه های جانبی سربار، از موارد مهم و حیانی برای تشویق حضور صادرکننده و واردکننده در بنادر قلمداد می شود.

به گفته این عضو اتاق بازرگانی ایران، « حذف بروکراسی اداری» ؛ « یکپارچه سازی سیستم مدیریت به منظور جلوگیری از معطلی سرمایه گذار» و «هماهنگی اداره گمرک و مدیریت بندر جهت راهنمایی و ارائه اطلاعات صحیح به سرمایه گذار»  جهت تضمین سرمایه گذاری سودده و ایجاد محیطی امن برای حضور سرمایه گذار در بندر، از دیگر مواردی هستند که می توان از آنها به عنوان مشوق در بنادر کوچک نام برد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از بنادر بزرگ کشور به عنوان بنادر امن برای سرمایه گذاری شناخته می شوند که این اتفاق برای بنادر کوچک نیز باید رخ دهد.

شریفات با بیان اینکه نوع سرمایه گذاری بستگی به منطقه و پتانسیل محل قرارگیری بندر دارد، اضافه کرد: عوامل مختلفی نظیر امتیازهای ارائه شده به سرمایه گذار و طرح توجیهی بنادر برای سرمایه گذاری می تواند در نوع مناسب سرمایه گذاری دخیل باشد.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در حال حاضر توسعه ریلی برای بنادر کوچک در اولویت توسعه بندری قرار ندارد، افزود: یکی از مسائل مهم در این حوزه تامین تجهیزات مناسب بندری با توجه به کارکرد آن بندر است. برای مثال بسیاری از بنادر کوچک کارکرد صیادی دارند، در صورتی که تجهیزات و امکانات لازم نظیر سردخانه های مجهز برای آبزیان در این بنادر وجود ندارد.

به گفته شریفات، توسعه زیرساخت ها در بنادراز جمله زیرساخت های ریلی، در اختیار بخش دولتی است، در این زمینه دولت می تواند از بنادر پیشرفته دنیا و نقشه راه این بنادر الگو برداری کند.

 

 

۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۴۷
کد خبر : ۴۷,۹۴۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید