افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور
در نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور
دویست و دوازدهمین نشست شورایعالی هماهنگی ترابریکاهش توقف ناوگان ریلی حامل کالاهای اساسی در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای این محمولات توسط شرکت راه‌آهن در دویست و دوازدهمین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  دویست‌ و دوازدهمین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست وزیر راه و شهرسازی و با حضور و مشارکت اعضا برگزار شد.

در ابتدا گزارش آخرین وضعیت واردات و حمل کالای اساسی به مقاصد داخلی ارایه شد و با توجه به مسایل گریبانگیر بخش حمل‌و‌نقل اعم از نبود برنامه زمان‌بندی واردات و نبود تناسب آن با ظرفیت شبکه حمل کشور که افزایش هزینه‌های ناشی از دموراژ و کرایه حمل را در پی خواهد داشت، مقرر شد: با هدف استفاده بهینه از ظرفیت مبادی ورودی، کاهش ماندگاری کالا در بنادر و جلوگیری از آسیب محمولات موصوف، کمیته هماهنگی واردات و حمل کالاهای اساسی زیر مجموعه شورایعالی هماهنگی ترابری کشور تشکیل شود.

همچنین بازنگری و متناسب سازی تعرفه‌های انبارداری سازمان بنادر و‌ دریانوردی و تدوین دستورالعمل رده‌بندی پیمانکاران تخلیه و بارگیری توسط سازمان یادشده به عمل آمده و نتایج در نشست بعدی شورا مطرح شود.

در ادامه مقرر شد، شرکت راه‌آهن ساز و کار لازم برای برقراری قطارهای باری برنامه‌ای ویژه حمل کالاهای اساسی، کاهش توقف ناوگان ریلی حامل این کالاها در بنادر به میزان ۳۰ درصد و دستیابی به متوسط بارگیری ۱۰۰ واگن در روز برای محمولات مذکور را فراهم نموده و نتایج اقدامات را به شورا اعلام کند.

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ ۱۴:۰۰
کد خبر : ۴۷,۹۷۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید