افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور
فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور فراهم شده است/ریسک سرمایه گذاری در بنادر کشور بسیار کم است/ فعالیت توسعه ای بنادر هیچ زمانی متوقف نشده است
کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه گذاران می توانند با استفاده از پتانسیل بنادر کشور سرمایه گذاری های خود را در این حوزه توسعه دهند و به طور قطع این بخش کمترین ریسک سرمایه گذاری را دارد.
مهدی تقوی درباره فعال سازی بنادر کشور و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این حوزه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: عمر مفید هر گونه تحریمی دو سال است و بعد از آن دیگر تحریم ها نمی تواند مانعی بر سر راه اقتصادها باشد بدین جهت اکنون فرصت خوبی است که سرمایه گذاران داخلی در فعالیت های که ریسک کمی برای سرمایه گذاری دارد، ورود کنند.
وی با بیان اینکه ریسک سرمایه گذاری در بنادر کشور بسیار کم است، تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و شرایطی که ایران دارد به زودی کشورهای همسایه برای سرمایه گذاری وارد بنادر ایران می شوند بدین جهت شرکت های داخلی به تنهایی و در قالب شرکت های مشترک با فعالان اقتصادی کشورهای همسایه می توانند در بنادر به خصوص بندر چابهار سرمایه گذاری کنند.
این کارشناس اقتصادی اذعان داشت: اگر عملکرد بنادر را طی سال های تحریم مورد بررسی قرار دهیم متوجه می شویم هیچ زمان فعالیت توسعه ای این بخش متوقف نشده است.
وی افزود: بنادر کشور به تجهیزات دریایی و بندری قابل توجهی نیاز دارد از اینرو تولیدکنندگان داخلی می توانند با استفاده از شرایط موجود نسبت به داخلی سازی تجهیزات و صرفه جویی ارزی در کشور حرکت کنند.
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ۰۹:۳۴
کد خبر : ۴۷,۹۹۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید