افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور
محمد راستاد، سازمان بنادر و دریانوردی
همزمان با مراسم روز جهانی دریانوردی در کلمبیا و در جلسه وزرای حاضر در مراسم، محمد راستاد؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم توجه هرچه بیشتر به "برنامه آموزش از راه دور هوشمند" برای کشورهای عضو این سازمان تأکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم موازی روز جهانی دریانوردی که در کشور کلمبیا برگزار شد، با اشاره به اینکه به منظور تأمین ثبات مالی و پایداری اجرای فعالیت های فنی و توانمندسازی کشورها توسط IMO  پیشنهادات مختلفی را می توان ارائه کرد، گفت: IMO می تواند از ظرفیت ها و تخصص های سازمان های غیردولتی صنعت کشتیرانی که در جایگاه مشاوران IMO هستند استفاده کند؛ به عنوان مثال اتاق بین المللی حمل و نقل (ICS) می تواند برخی از دوره های آموزش فنی و کارگاه های آموزشی را با استفاده از نیروهای متخصص خود که در سراسر جهان حضور دارند، تحت نظارت این سازمان برگزار کند.

پیشنهادات استراتژیک ایران برای ارتقای مشارکت جهانی 
 
وی ادامه داد: IMO می تواند از طریق مشارکت با کشورهای عضو، سازمان ها و صنایع، پشتیبانی خارجی و غیرنقدی را تقویت کرده و کشورهای عضو بیشتری را در فرایند تامین و تقویت منابع درگیر کند.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه کشورهای عضو IMO نقش مهمی در تحقق این مسئله دارند، گفت: کشورهای عضو می توانند کمک های مالی خود را به صندوق TC و صندوق های MDTF ارائه و همچنین از برنامه همکاری یکپارچه به صورت نقدی و غیرنقدی حمایت کنند. 
 
راستاد با بیان اینکه IMO باید کشورهای عضو را ترغیب کند تا سازمان بین المللی دریانوردی از متخصصان فنی اعضا برای اجرای دوره های آموزشی و خدمات مشاوره ای بدون پرداخت هزینه بهره مند شود، خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکانات یا زیرساخت ها برای فعالیت های ITCP، تامین هزینه های سازماندهی دوره های آموزشی و کارگاه های آموزشی و نیز مشارکت در تأمین امکانات یا زیرساخت های لازم برای اجرای فعالیت های ITCP از جمله مسائلی است که می توان مدنظر قرار داد. 
 
تقویت همکاری های منطقه ای در مورد مسائل دریایی
 
وی در ارتباط با اینکه IMO چگونه می تواند از طریق برنامه همکاری فنی خود و به ویژه برای توانمندسازی زنان در جامعه دریایی، همکاری های منطقه ای را در مورد مسائل دریانوردی تقویت کند گفت: برای تقویت همکاری های منطقه ای در زمینه مسائل دریایی در برنامه همکاری فنی IMO می توان به موارد مختلفی اشاره کرد که گسترش حضور منطقه ای IMO یکی از آن ها است؛ به عنوان مثال در منطقه استراتژیک دریای عمان و خلیج فارس، IMO حضور منطقه ای ندارد درحالی که ایران آمادگی خود را برای تأسیس چنین دفتری اعلام کرده است و آماده ارائه محل و امکانات این دفتر به صورت رایگان است ودر صورت موافقت IMO با این طرح می توان جزئیات را مورد بحث قرار داد.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دبیرخانه IMO می تواند بخش جدیدی را در وب سایت IMO ایجاد کند که از طریق آن کشورهای عضو سازمان بتوانند تجربیات خود را در راستای همکاری های منطقه ای به اشتراک بگذارند، اظهار کرد: کشورهای عضو همچنین می توانند تسهیلاتی که کشور مربوطه می تواند به منظور تحقق فعالیت های ITCP فراهم کند را با IMO به اشتراک بگذارند؛ به عنوان مثال در ایران می توانیم مکان، امکانات آموزشی و مشاوران را برای اجرای فعالیت های ITCP فراهم کنیم و چه در زمان حال و چه در گذشته، آمادگی خود را برای حمایت از برنامه های ITCP  سازمان، از جمله برنامه برای توانمندسازی زنان در دریانوردی اعلام کرده ایم و در همین رابطه تفاهم نامه ای نیز با IMO داریم.
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ۰۸:۲۱
کد خبر : ۴۷,۹۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید