افتتاح ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ ممیزی داخلی در سازمان بنادر مبتنی بر ریسک و فرآیند محور است/ تمدید گواهینامه بین المللی سازمان بنادر در سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ویرایش 2015 سازمان بنادر؛ پیشرو در خصوصی سازی واقعی/ سرمایه گذاری در بنادر کشور ریسک ندارد خدمات رسانی به 14میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی هرمزگان/70 میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شد/ رشد مثبت صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی/ صادرات غیرنفتی از مرز 27 میلیون تن فراتر رفت اهمیت بندر راهبردی چابهار در توسعه اقتصادی شرق کشور/ توسعه بندر چابهار دستور کار جدی دولت دوازدهم ضرورت همکاری ایران و هند برای تهیه تجهیزات ساخت بنادر و شبکه ریلی چابهار/ زیرساخت های لازم برای تحقق شبکه ریلی در بندر چابهار وجود دارد اعطای تسهیلات کم بهره به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در حوزه بندری و دریایی/ اعلام زمینه­ های فعالیت استارتاپ­ ها و شرکت­ های دانش بنیان در حوزه­ های بندری و دریایی/ توسعه بنادر در جهت ارتقاء به بنادر هوشمند نسل سوم و چهارم با استفاده از ظرفیت های فناورانه بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط انتقال برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی پیام تسلیت مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پی شهادت جانباز علی قاسمی از کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تداوم ارسال کمک‌های اولیه و امدادرسانی سازمان بنادر و دریانوردی به مناطق سیلزده/ حضور تیم های پزشکی سازمان بنادر در مناطق سیل زده از روز نخست حادثه مانور ملی جستجو و نجات ومقابله با آلودگی نفتی در دریا در بندر امیرآباد باموفقیت برگزار شد/ دستیابی به اهداف مانور در ارتقای توان عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی، اطفای حریق، امداد و نجات و بهبود هماهنگی ارگان های دریایی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان بیان داشت:
بندرانزلی شاخص‌ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ظرفیت‌های بندرانزلی در حوزه تجارت دریایی گفت: دریای خزر به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه جهان، بستر مناسبی برای حمل‌ونقل دریایی انواع کالاها فی‌مابین کشورهای حاشیه دریای خزر ازجمله ایران، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه و قزاقستان فراهم کرده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حمیدرضا آبایی در گفت‌وگویی با بیان اینکه صنعت حمل‌ونقل دریایی نقش قابل‌توجهی برای توسعه پایدار کشورهای جهان دارد، اظهار کرد: اهمیت دریا و تأثیر آن در اقتصاد و زندگی امروزه بشر غیرقابل‌ انکار است.

وی با بیان اینکه منافع کشورهای صاحب دریا ارتباط مستقیم با نیازمندی‌ها، توانایی‌ها و فرهنگ آن‌ها دارد، گفت: راهبرد دریایی کشورها بر مبنای اهداف اقتصادی، سیاسی و نظامی پایه‌گذاری و دنبال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه زندگی میلیاردها انسان در جهان وابسته به صنعت دریانوردی و کشتیرانی است، افزود: برابر بولتن‌های آماری و خبری دنیا، بیش از 80 تا 90 درصد میانگین وزنی کالاها و 60 تا 70 درصد میانگین ارزشی کالاها از طریق حمل‌ونقل دریایی جابجا می‌شوند.

آبایی با اشاره به اینکه بنادر تجاری ایران در حوزه دریای خزر، دریای عمان و خلیج‌فارس نیز قادر به تخلیه و بارگیری 270 میلیون تن انواع کالاها در سال هستند، گفت: دریای خزر به‌عنوان بزرگ‌ترین دریاچه جهان، بستر مناسبی برای حمل‌ونقل دریایی انواع کالاها فی‌مابین کشورهای حاشیه دریای خزر ازجمله ایران، آذربایجان، ترکمنستان، روسیه و قزاقستان فراهم کرده است.

وی قرار گرفتن دو کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل کالا ( شمال_جنوب و تراسیکا ) در مسیر دریای خزر آن را به‌عنوان پل ارتباطی فی ما بین کشورهای آسیای میانه با بازارهای جهانی برای حمل‌ونقل انواع کالاها از کشورهای اروپایی به جنوب شرق آسیا، اقیانوس هند و بلعکس کرده، تصریح کرد: بندرانزلی به‌عنوان قدیمی‌ترین و شاخص‌ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر دارای امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالاهای تحت حمل کشتی‌ها و کامیون‌ها بوده و همواره این بندر از قدیم تا به امروز به‌عنوان یک بندر مهم برای بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی در شمال ایران مورد توجه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از دیرباز بندرانزلی به‌عنوان دروازه اروپا برای مبادلات تجاری مورداستفاده قرارگرفته، تصریح کرد: برخورداری از مزیت‌هایی همچون نزدیکی با بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه، باکو در آذربایجان، دسترسی آسان به بنادر  اکتائو در کشور قزاقستان و ترکمن باشی در کشور ترکمنستان، دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی جمعیت کشورهای استقلال‌یافته شوروی سابق و کشورهای همسایه ایران و نیز قرار گرفتن آن در مسیر کریدورهای بین‌المللی ترانزیت ( شمال-جنوب ، تراسیکا ) و نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور ایران، فلسفه وجودی بندر انزلی را نسبت به سایر بنادر شمالی در حوزه دریای خزر متمایز کرده است.

آبایی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ شاهد اتفاقات خوبی در مجتمع بندری انزلی بودیم، بیان کرد: زمان حضور کشتی (port time) در بندرانزلی کاهش یافت و همچنین عملیات کانتینری نیز ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت که امیدواریم با پشتیبانی مسؤولان استان گیلان، پر سابقه ترین بندر شمال کشور را به جایگاه اصلی خویش بازگردانیم.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام برای افزایش ظرفیت و ارتقای توان عملیاتی بندرانزلی گفت: توسعه زیرساخت‌های بندری هفت پست اسکله جدید تجاری و مسافری در حوضچه جدید شرقی بندرانزلی، ایجاد یارد کانتینری، احداث سوله سورتینگ و احداث سردخانه برای نگهداری کالاهای یخچالی از اقدامات پیش رو است.

 

منبع: فارس

۳ مهر ۱۳۹۸ ۱۸:۳۰
کد خبر : ۴۸,۰۶۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید