افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور
افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری بوشهر-دوحه تا پایان آبان/ امکان جابجایی 1300 مسافر و 700 دستگاه سواری در هر سفر/ برنامه ریزی برای انجام دو سفر دریایی در هفته بین بوشهر-دوحه
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر در مورد افتتاح نخستین خط کشتیرانی باری-مسافری بوشهر-دوحه، اعلام کرد: با اتمام تعمیرات ترمینال مسافری دوحه و تعیین تکلیف تخصیص سوخت یارانه ای به این خط کشتیرانی در آب های ایران، پیش بینی می شود شاهد افتتاح آن تا پایان آبان ماه سال جاری باشیم.

سیاوش ارجمندزاده در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با آخرین وضعیت افتتاح نخستین خط کشتیرانی بوشهر-دوحه، اظهار کرد: این خط کشتیرانی قرار است در طول هر هفته دو مرتبه سفر بین بوشهر و دوحه را تجربه کند و به صورت باری-مسافری (رورو-پسنجر) فعالیت خواهد کرد و ظرفیت جابجایی حداکثر تعداد مسافر آن 1300 نفر است و علاوه بر این می تواند صرفا 700 دستگاه سواری یا 300 دستگاه سواری و حدود 50 کامیون را نیز به صورت ترکیبی جابجا کند و در زمینه صادرات کالاهای یخچالی برنامه هایی برای این کشتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: در ارتباط با این خط کشتیرانی، مسئله سوخت بسیار مهم و اساسی است و پیگیر آن هستیم که بتوانیم سوخت یارانه ای را به آن اختصاص دهیم و در صورت تحقق این مهم با توجه به اینکه در زمینه مسافری اصلی ترین هزینه مربوط به سوخت است، بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

  مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم تا سفر دریایی در مسیر یاد شده  را به گونه ای تعریف کنیم که بخش مربوط به آب های ایران سوخت یارانه ای بگیرند، گفت: علاوه بر این به بخش دیگری که در خارج از آب های ایران قرار می گیرد سوخت بانکرینگ تعلق خواهد گرفت تا اینگونه بخشی از هزینه ها پوشش داده شود.

ارجمندزاده در خصوص قیمت بلیت مسافری خط کشتیرانی بوشهر-دوحه، عنوان کرد: قیمت بلیت تابعی از تعداد سفرهای هفتگی و تخصیص سوخت یارانه ای است و هنوز رقم دقیق مشخص نشده است.

۱۵ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱
کد خبر : ۴۸,۱۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید