افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمركز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور
خودکفایی کشور در تولید انواع کانتینر حمل و نقل دریایی مطابق با مقرارات ببن المللی/ آمادگی سازمان بنادر برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان کانتینر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تولید و ساخت کانتینرهای تخصصی حمل ونقل دریایی برای اولین بار در ایران، گامی مهم و راهبردی در جهت تقویت ناوگان داخلی و صنعت حمل ونقل دریایی کشور قلمداد می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم راه اندازی خط تولید کانتینر های تخصصی در یکی از مجتمع های صنعتی داخلی، تاکیدکرد: همواره عدم تولید کانتینر در داخل کشور یکی از دغدغه های جامعه حمل و نقل دریایی بوده که این نیاز امروز بر اساس توان داخلی و درسال رونق تولید بر طرف شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خلا ظرفیتی  کانتینر ناشی از خروج خطوط لاینر از بنادر کشور، خاطرنشان کرد: نگاه ما با راه اندازی خط تولید کانتینر در کشور، صرفا بازار داخلی نیست و معتقدیم باید در بازارهای جهانی نیز نقش داشته باشیم.
وی اذعان داشت: برآورد ما این است که در مجموع شرکت‌های داخلی از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بتوانند با ظرفیت‌های ایجاد شده در کانتینر، جابه‌جایی حمل ونقل دریایی را که هم اکنون ۲۰۰ هزار TEU است، افزایش دهند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه " ایران یکی از کشورهای مهم دریایی در جهان محسوب می شود"، افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۲۴ کشتیرانی جهان قرار دارد و در مجموع ایران جزو ۲۰ کشور اول جهان از حیث حمل و نقل دریایی و صنعت دریانوردی به حساب می آید.
وی با اشاره به ظرفیت ۲۴۰ میلیون تنی بنادر تجاری کشور، راه اندازی خط تولید کانتینر در کشور را ضروری و لازم دانست و افزود: برای ایران با چنین ظرفیت بزرگی در حوزه حمل و نقل دریایی، لازم است در همه زمینه های مورد نیاز در صنعت حمل و نقل دریایی ورود کند و به خودکفایی برسد.
راستاد  تولید کانتینر استاندارد و مطابق باکنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن را یکی از ماموریت های سازمان بنادر در این خط تولید برشمرد و توضیح داد: در همین راستا سازمان بنادر ۴ شرکت رده بندی داخلی را به سازمان جهانی دریانوردی معرفی کرد تا به کانتینر های تولید شده گواهی نامه تایید ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: به مشتریان کانتینرها و خطوط کشتیرانی اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای نخستین بار با مجوز شورای عالی سازمان بنادر و سازمان برنامه و بودجه، منابع وجوه اداره شده سازمان به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.
راستاد گفت: بدین جهت  از شرکت‌های کشتیرانی که می‌توانند مشتری و متقاضی تولید کانتینرهای داخلی باشند، دعوت به همکاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: سازمان بنادر به عنوان مشتری و مجموعه‌ای که منابعی را به عنوان وجوه اداره شده تخصیص می‌دهد، اعلام می دارد که از این به بعد، صرفا بانک‌های عاملی را انتخاب می کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.
راستاد در پایان یادآور شد: سازمان بنادر بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سود یارانه تسهیلاتی را که به تولیدکنندگان ارائه می‌شود، تقبل می کند تا فعالیت مجموعه‌های تولیدی رونق بگیرد و به حداکثر ظرفیت و تولید مورد نیاز برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیاز امروز حمل ونقل کشور به کانتینر را ۷۵۰ هزار Tue برآورد کرد و تاکید کرد: تولید و ساخت کانتینرهای تخصصی حمل ونقل دریایی برای اولین بار در ایران، گامی مهم و راهبردی در جهت تقویت ناوگان داخلی و صنعت حمل ونقل دریایی کشور قلمداد می شود.
۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴
کد خبر : ۴۸,۲۱۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید