افزایش صادرات کالا از مرز دریایی امیرآباد/ صادرات میلگرد برای اولین بار از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه CIS مطالعات طرح جامع بندر شهید رجایی وارد فاز جدید شد رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تسهیل حضور سرمایه گذاران با اجرای طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی گیلان/ ضرورت هم افزایی در اجرای طرح نخستین بویه اقیانوسی ساخت داخل در بندر شهید رجایی نصب شد/ خودکفایی در تولید علایم شناور دریایی/ تولید انبوه بویه از اوایل سال آینده افزایش سهم ریلی بار کانتینری؛ یک مساله فرابخشی است / ضرورت تعیین و تبیین تکالیف سایر حوزه ها برای افزایش سهم بار ریلی در بنادر بنادر گوادر و چابهار مکمل یکدیگر هستند/ جایگاه ویژه بندر چابهار در اقتصاد بین الملل و سیاست خارجی هند / ضرورت افزایش اشتیاق به توسعه بندر چابهار بین مردم بومی و محلی/ لزوم ایجاد زیرساخت های فرودگاهی، ریلی و شهری در چابهار بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار؛ اولین بندری است ‌که در قالب قرارداد BOT؛ اپراتور بین المللی برای آن جذب شد/ اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار؛ متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ توسعه همه جانبه بندر چابهار نیازمند همگرایی مقامات بومی و ملی است/ نیاز جدی بندر چابهار اتصال به شبکه سراسری راه آهن/ ساخت سیلوی ۱۰۰ هزار تنی تمام مکانیزه در بندر چابهار در دستور کار برگزاری دوره آموزشی اصول حمل و نقل و نگهداری کالاهای خطرناک در بنادر/ ارتقاء دانش تخصصی کارشناسان HSE و آتش نشانی بنادر کشور
در مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان در نشست با نخبگان، دانشگاهیان و جوانان مطرح شد؛
مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: احیای صنعت لنج سازی به عنوان خواسته به حق مردم چابهار، مطالبه ما اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان هم هست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در نشست با نخبگان، دانشگاهیان، جوانان حوزه و موسسات مردم نهاد چابهار، با بیان این که احیای صنعت لنج سازی به عنوان خواسته به حق مردم چابهار، مطالبه ما نیز است اضافه کرد: 12 کارگاه لنج سازی در استان وجود دارد که در صورت احیا و رونق فعالیت می تواند برای بیش از 10 هزار نفر شغل ایجاد کند.
وی با بیان این که بندر چابهار دیگر یک بندر سنتی نیست ادامه داد: به واسطه اقدام های توسعه ای انجام شده این بندر اکنون در ویترین ایران قرار گرفته است. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهارکرد: با ایجاد تجهیزات پیشرفته و زیرساخت های لازم، کشتی هایی با ظرفیت 3 هزار و 800 TEU کانتینر در بندر چابهار پهلوگیری کرده که عملیات تخلیه و بارگیری آن در کوتاه ترین زمان و بهترین کیفیت انجام می شود.
وی افزود:30 دستگاه استراتژیک شامل 9 دستگاه جرثقیل ساحلی و محوطه ای، 13 دستگاه انواع تجهیزات تخلیه و بارگیری و 8 دستگاه مکنده غلات با ظرفیت 600 تن بر ساعت در بندر چابهار مونتاژ و عملیاتی شده است. 
بندر چابهار؛ لنگرگاهی امن برای کشتی ها
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بندر چابهار به لنگرگاهی امن برای پهلوگیری کشتی ها تبدیل شده است، به گونه ای که حتی در فصل بادهای مونسون نیز امکان پهلوگیری ایمن کشتی ها در این بندر به وجود آمده است.
وی با بیان این که سال گذشته با ورود 9 کشتی کالای ترانزیتی از هند به افغانستان 10 هزار تردد در استان ایجاد شد گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک چابهار و به واسطه پیگیری هایی که انجام شد، توانستیم توافق نامه ایران، هند و افغانستان را به موسوم به توافق نامه چابهار اجرایی کنیم. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اشتغال روزانه 500 تا 600 نفر نیرو در اسکله شهید بهشتی اضافه کرد: 526 نفر در بخش شرکت های سرمایه گذاری و 524 نفر در پروژه های عمرانی بندر چابهار مشغول به کار شده اند.
۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۰
کد خبر : ۴۸,۲۳۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید