بندر چابهار؛ می تواند هاب توزیع مواد معدنی شود/ بندر چابهار به زودی سومین قطب تجاری کشور خواهد شد/در آینده نزدیک شاهد پهلوگیری کشتی های روغن در بندر چابهار خواهیم بود انجام بدون وقفه و به سهولت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بنادر کشور/ هیچ محدودیتی برای جابجایی کالا و به ویژه کالاهای اساسی نداریم/ ایجاد بسترهای الکترونیکی برای کاهش مراجعه ارباب رجوع به بنادر تقدیر از کاپیتان و‌ خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بندر شهید رجایی تسهیل فرآیندهای صادرات از بندر خرمشهر/ تردد بیش از 30 هزار کامیون طی 3 ماهه سال جاری رشد 54 درصدی صادرات غیرنفتی در بندر انزلی تشریح اقدامات سازمان بنادر برای هوشمندسازی عملیات دریایی/ کاهش فعالیت‌ خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به دلیل شیوع کرونا تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام (ره) توسط مهندسان داخلی خدمه و کارکنان نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی/ 20 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی پهلو گرفته اند علل اصلى حریق در شناورهاى سنتى/ ضعف ساختار لنج های چوبی و فایبرگلاس برای مقاومت در هنگام حریق/ جلوگیرى از حریق در شناورهاى سنتى در دستور کار سازمان بنادر/ استفاده از پمپ های بنزینی روی شناورهای سنتی ممنوع است
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی:
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امروز توسعه بنادر و به‌روزسازی تجهیزات در سخت‌ترین تحریم‌ها به خوبی در حال انجام است، گفت: کشورهای همسایه باورشان نمی‌شود ما در این تحریم‌‌ها اینچنین بنادر را توسعه داده‌ایم.

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی سازمانی درآمد- هزینه‌ای است، اظهار داشت‌: ما به خیلی از بخش‌های دیگر دولت کمک می‌کنیم‌ اما سازمان بنادر یک ریال هم دریافت نمی‌کند.

وی ادامه داد: با این همه امروز سازمان بنادر و دریانوردی از جنبه زیرساخت‌ها هیچ چیزی کمتر از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ندارد، حال اگر ‌این تحریم‌ها و مباحث سیاسی هم نبود که ما قطعاً به واسطه پتانسیل‌های موجود، از آنها در حوزه دریایی و بندری بسیار جلوتر بودیم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: کشورهای همسایه ‌نظیر قطر، آذربایجان، پاکستان، عراق و غیره که پول‌های خوب دولتی دارند، وقتی به بنادر ما می‌آیند بسیار متعجب می‌شوند که چطور در این شرایط تحریم، با این همه فشار و سختی کار، ما طرح‌های توسعه‌‌ای در بنادر داریم و این نشان از بی‌رنگی تحریم‌ها است.

حسن‌زاده با اشاره به رشد و توسعه در بندر کانتینری کشورمان ادامه داد: در حال حاضر ‌فاز یک بندر شهید رجایی در حال فعالیت است، فاز دو کانتینری است، فاز 3 در حال ساخت است، اصلاً انگار نه انگار درگیر سخت‌ترین تحریم‌های جهان هستیم.

وی بیان کرد: چندی پیش از کشور آذربایجان نمایندگانی به بنادر شمالی ما آمده بودند، با دیدن بنادر ما بسیار متعجب بودند که چطور چنین زیرساخت‌های مناسب و به‌روزی در بنادر داریم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: این توسعه‌ها در بنادر همه به لطف قوانین موجود درباره سازمان بنادر و دریانوردی است هرچند بخشی از این قوانین را برای ما حذف کردند و قدرت  از ما گرفته شد.

حسن‌زاده اظهار داشت: امور دریایی از پای اسکله تا قطب شمال و جنوب هر اتفاقی که برای یک کشتی با پرچم ایران رخ دهد سازمان بنادر و دریانوردی باید پیگیری کند.

وی با بیان اینکه ما بر صلاحیت کشتی‌سازی‌ها نظارت داریم، اضافه کرد: برای ساخت اولین چارچوب کشتی و ساخت ستون فقرات آن، سازمان بنادر باید حضور داشته باشد، نظارت بر ساخت از سوی ما وجود دارد، بعد از ساخت باید پلاک داشته باشد که این هم به سازمان بنادر می‌آید و ما به کشتی شماره ثبت می‌دهیم و به فعالان روی کشتی هم گواهینامه صلاحیت می‌دهیم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: نیروی انتظامی پاسپورت قهوه‌ای صادر می‌کند ما پاسپورت آبی صادر می‌کنیم و این نقش حاکمیتی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی است.

 

۲۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۴
خبرگزاری فارس |
کد خبر : ۴۸,۲۸۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید