اعلام تمایل 9 کشور برای سرمایه گذاری در بندر چابهار/ امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار؛ بدون هیچ محدودیتی/ پیوستن دیگر کشورها، یکی از قابلیت های موافقتنامه سه جانبه چابهار افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود موافقت دولت با برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ) در سال 1399 آنسوی دریاها در این هفته/ از پیشرفت هایی در پروژه کشتی های خودران تا بررسی وضعیت سولفور سوخت کشتی ها با الگوهای ابری
تولید سوخت بدون کربن برای موتورهای احتراقی کشتی در ژاپن
مؤسسه ملی تحقیقات دریایی ژاپن (NMRI) با شرکت موتور ژاپن (J-ENG) در زمینه ساخت و تهیه سیستم احتراق سوخت بدون کربن به عنوان راهکاری برای کمک به کاهش تولید گربن همکاری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این خبر در راستای برقراری انسجام جهانی در اجلاس سازمان ملل متحد در امور اقلیمی که نیویورک انجام شد تا اقدامی به منظور کاهش تولید کربن در حمل و نقل دریایی باشد.

طبق اظهارات J-ENG ، این تحقیق بر استفاده از هیدروژن و آمونیاک به عنوان سوخت تمرکز خواهد کرد، هیدروژن به عنوان سوخت جایگزین بالقوه در پروژه های مرتبط با معرفی هیدروژن به عنوان سوخت دریایی شناخته شده است.

سوخت بدون کربن سوختی است که حاوی اتم های کربن نیست و بنابراین دی اکسید کربن را منتشر نمی کند و انتظار می رود تولید گازهای گلخانه ای (GHG) را به عنوان یک اقدام متقابل در برابر گرم شدن کره زمین کاهش داده یا از بین ببرد.

نماینده شرکت موتور ژاپن افزود: به طور خاص ، انرژی هیدروژن به عنوان یک حامل انرژی قابل اتکا برای دستیابی به هدف کاهش و حذف گازهای گلخانه ای قلمداد  می شود ، و مطالعات مختلفی در مورد هیدروژن مایع و آمونیاک و غیره برای تولید سوخت بدون کربن برای صنعت حمل و نقل دریایی در حال انجام است.

۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲
کد خبر : ۴۸,۳۱۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید