صدور دستور رسیدگی حقوقی دبیرکل آیمو در پاسخ به اعتراض مدیرعامل سازمان بنادر در خصوص تهدیدات دریانوردی آمریکا/ راستاد: نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ تهدیدات آمریکا خلاف موازین صنفی، تجاری و حقوق بین الملل است / قدردانی دبیرکل آیمو از اقدامات سازمان بنادر ایران در دوران شیوع کرونا تولید سوخت سبک و سنگین کم گوگرد برای مصرف ناوگان دریایی در پالایشگاه های کشور/ تطبیق ناوگان تجاری دریایی ایران با الزامات بین المللی مصرف سوخت کم گوگرد/ افزایش ظرفیت تولید و امکان تأمین سوخت برای متقاضیان خارجی ورود سومین محموله گندم اهدایی هند به افغانستان از بندر شهید بهشتی چابهار/ انتقال سریع محموله ترانزیتی از بندر چابهار آغاز برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین نخستین کشتی حامل کالا‌های اساسی در بندر بوشهر پهلو گرفت مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر؛ ترغیب کننده فعالان اقتصادی/ حمل ‌و نقل دریایی هزینه‌های تجاری را کاهش می‌دهد/ سواحل کشور؛ بهترین جغرافیا برای ایجاد صنایع آ‌ب‌بر است/ بنگاه‌های صادراتی از مزیت‌ کاهش زمان و هزینه حمل و نقل در پسکرانه بنادر استفاده کنند رشد 150 درصدی صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان /امکان افزایش ظرفیت تا ۶۰ هزار TEU در بندر شهیدباهنر افزایش سرعت تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر / الزام رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی در تخلیه و بارگیری کالا تردد به جزیره ابوموسی با رعایت دقیق الزامات بهداشتی / شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به ابوموسی سفر می کنند ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت ایران و ناوگان تحت پرچم/ ثبت الکترونیکی ورود و خروج شناورهای مسافری در سال ۹۹/ بهبود سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری
تولید سوخت بدون کربن برای موتورهای احتراقی کشتی در ژاپن
مؤسسه ملی تحقیقات دریایی ژاپن (NMRI) با شرکت موتور ژاپن (J-ENG) در زمینه ساخت و تهیه سیستم احتراق سوخت بدون کربن به عنوان راهکاری برای کمک به کاهش تولید گربن همکاری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این خبر در راستای برقراری انسجام جهانی در اجلاس سازمان ملل متحد در امور اقلیمی که نیویورک انجام شد تا اقدامی به منظور کاهش تولید کربن در حمل و نقل دریایی باشد.

طبق اظهارات J-ENG ، این تحقیق بر استفاده از هیدروژن و آمونیاک به عنوان سوخت تمرکز خواهد کرد، هیدروژن به عنوان سوخت جایگزین بالقوه در پروژه های مرتبط با معرفی هیدروژن به عنوان سوخت دریایی شناخته شده است.

سوخت بدون کربن سوختی است که حاوی اتم های کربن نیست و بنابراین دی اکسید کربن را منتشر نمی کند و انتظار می رود تولید گازهای گلخانه ای (GHG) را به عنوان یک اقدام متقابل در برابر گرم شدن کره زمین کاهش داده یا از بین ببرد.

نماینده شرکت موتور ژاپن افزود: به طور خاص ، انرژی هیدروژن به عنوان یک حامل انرژی قابل اتکا برای دستیابی به هدف کاهش و حذف گازهای گلخانه ای قلمداد  می شود ، و مطالعات مختلفی در مورد هیدروژن مایع و آمونیاک و غیره برای تولید سوخت بدون کربن برای صنعت حمل و نقل دریایی در حال انجام است.

۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲
کد خبر : ۴۸,۳۱۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید