تقدیر از کاپیتان و‌ خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بندر شهید رجایی تسهیل فرآیندهای صادرات از بندر خرمشهر/ تردد بیش از 30 هزار کامیون طی 3 ماهه سال جاری رشد 54 درصدی صادرات غیرنفتی در بندر انزلی تشریح اقدامات سازمان بنادر برای هوشمندسازی عملیات دریایی/ کاهش فعالیت‌ خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به دلیل شیوع کرونا تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام (ره) توسط مهندسان داخلی خدمه و کارکنان نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی/ 20 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی پهلو گرفته اند علل اصلى حریق در شناورهاى سنتى/ ضعف ساختار لنج های چوبی و فایبرگلاس برای مقاومت در هنگام حریق/ جلوگیرى از حریق در شناورهاى سنتى در دستور کار سازمان بنادر/ استفاده از پمپ های بنزینی روی شناورهای سنتی ممنوع است طرح توسعه بندرچابهار فراتر از برنامه زمان‌بندی در حال اجراست عزم جدی سازمان بنادر برای استفاده حداکثری از پتانسیل داخلی جهت تأمین قطعات و تجهیزات بندری و دریایی/ آمادگی کامل سازمان بنادر برای توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان
پروژه جدید اروپایی برای توسعه سیستم های ناوبری هوشمند کشتی ها
یک کنسرسیوم متشکل از کشورهای سوئد، نروژ و آلمان برای توسعه سیستم های ناوبری که انتظار می رود ایمنی و کارایی حمل و نقل دریایی را افزایش دهد، ایجاد شده است.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این پروژه 26 ماهه که قرار است در ماه دسامبر امسال آغاز شود ، بودجه خود را اخیراً از طریق آژانس GNSS اروپا (GSA) تامین کرده است. هدف این پروژه ایجاد یک راه حل در مورد موقعیت یابی برای برنامه های ناوبری هوشمند کشتی ها است.

این پروژه که با هدایت موسسات تحقیقاتی RISE سوئد انجام می شود، به دنبال خلق یک سیستم ناوبری است که موقعیت سایر کشتی ها را از طریق یادگیری ماشینی پیش بینی می کند. این امر می تواند خطر تصادف کشتی را کاهش دهد و ناوبری کارآمدتری را شناورها به همراه داشته باشد.

جان رون نیلسن ، مدیر تحقیقات و توسعه تجارت در موسسه RISE ، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که توانسته ایم زنجیره ارزش حمل و نقل دریایی را در این پروژه که از یادگیری ماشینی استفاده می کند، ارتقا دهیم.

یکی از اصلی ترین دلایل برخورد کشتی ها امروزه عدم آگاهی از موقعیت و مسیر حرکتی کشتی های دیگر است. با امکان پیش بینی موقعیت و مسیر حرکت کشتی های مجاور با دقت بسیار بالا توسط EGNSS و یادگیری ماشینی و تبادل این اطلاعات پیش بینی های پویا با کشتی های مجاور به کمک سیستم VDES ، می توان تصمیمات ایمن تری درمورد مسیر حرکت کشتی ها گرفت. علاوه بر کاهش خطر تصادف ، امکان مانور و حرکت موثر تر با مصرف انرژی کمتر برای کشتی ها فراهم می شود  که به کاهش اثرات زیست محیطی حمل و نقل کمک می کند.

علاوه بر موسسات تحقیقاتی RISE، شرکت تلکو از نروژ، ساب از سوئد، شرکت ANAVS آلمان و موسسه نقشه برداری سوئد در این پروژه همکاری می کنند.

۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰
کد خبر : ۴۸,۳۱۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید