ایران تجارت آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل کرد / معنا و مفهوم پیدا کردن تجارت بین کشورهای اسلامی اعلام تمایل 9 کشور برای سرمایه گذاری در بندر چابهار/ امکان سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار؛ بدون هیچ محدودیتی/ پیوستن دیگر کشورها، یکی از قابلیت های موافقتنامه سه جانبه چابهار افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شیوء در غرب هرمزگان به قطر ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود موافقت دولت با برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ) در سال 1399
پروژه جدید اروپایی برای توسعه سیستم های ناوبری هوشمند کشتی ها
یک کنسرسیوم متشکل از کشورهای سوئد، نروژ و آلمان برای توسعه سیستم های ناوبری که انتظار می رود ایمنی و کارایی حمل و نقل دریایی را افزایش دهد، ایجاد شده است.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این پروژه 26 ماهه که قرار است در ماه دسامبر امسال آغاز شود ، بودجه خود را اخیراً از طریق آژانس GNSS اروپا (GSA) تامین کرده است. هدف این پروژه ایجاد یک راه حل در مورد موقعیت یابی برای برنامه های ناوبری هوشمند کشتی ها است.

این پروژه که با هدایت موسسات تحقیقاتی RISE سوئد انجام می شود، به دنبال خلق یک سیستم ناوبری است که موقعیت سایر کشتی ها را از طریق یادگیری ماشینی پیش بینی می کند. این امر می تواند خطر تصادف کشتی را کاهش دهد و ناوبری کارآمدتری را شناورها به همراه داشته باشد.

جان رون نیلسن ، مدیر تحقیقات و توسعه تجارت در موسسه RISE ، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که توانسته ایم زنجیره ارزش حمل و نقل دریایی را در این پروژه که از یادگیری ماشینی استفاده می کند، ارتقا دهیم.

یکی از اصلی ترین دلایل برخورد کشتی ها امروزه عدم آگاهی از موقعیت و مسیر حرکتی کشتی های دیگر است. با امکان پیش بینی موقعیت و مسیر حرکت کشتی های مجاور با دقت بسیار بالا توسط EGNSS و یادگیری ماشینی و تبادل این اطلاعات پیش بینی های پویا با کشتی های مجاور به کمک سیستم VDES ، می توان تصمیمات ایمن تری درمورد مسیر حرکت کشتی ها گرفت. علاوه بر کاهش خطر تصادف ، امکان مانور و حرکت موثر تر با مصرف انرژی کمتر برای کشتی ها فراهم می شود  که به کاهش اثرات زیست محیطی حمل و نقل کمک می کند.

علاوه بر موسسات تحقیقاتی RISE، شرکت تلکو از نروژ، ساب از سوئد، شرکت ANAVS آلمان و موسسه نقشه برداری سوئد در این پروژه همکاری می کنند.

۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰
کد خبر : ۴۸,۳۱۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید