تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی انسجام توسعه بنادر کشور با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی/ از مدیرعامل و مسئولان سازمان بنادر به دلیل نگاه توسعه ای به بنادر ایران قدردانی می کنم/ جابجایی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تن بار در بنادر کشور/ باید در مسیر مردمی کردن حوزه دریایی گام برداریم تزریق اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر به طرح تحول صنایع دریایی/ تجهیز بنادر به ۲ فروند لایروب مکنده مخزن دار پیشرفته/ تا حد امکان از نیروهای متخصص داخلی در ناوگان دریایی کشور استفاده شود
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی باید به میدان بیایند و تخفیف‌هایی را اعمال کنند تا هزینه‌های حمل و نقل به بندر چابهار برای کالاهای صادراتی و وارداتی کمتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده محمدی درباره روند تجارت در بندر چابهار، اظهار کرد: در مورد هزینه‌های انبارداری و تخلیه و بارگیری بندر چابهار می‌توان گفت که به واسطه مشوق‌های تعرفه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، این هزینه‌ها به مراتب کمتر از دیگر بنادر جنوبی است و برای صادرکنندگان و واردکنندگان نیز این امکان را قائل شدیم که با انعقاد قراردادی با سازمان بنادر می‌توانند از تعرفه‌های ترجیحی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌های ترجیحی و تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای صادر کنندگان و واردکنندگان که از بندر چابهار تجارتشان را انجام می‌دهند و بر اساس حجم کالایی است که جابه‌جا می‌کنند، افزود: این امکان برای شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌هایی که صاحب کالا هستند، وجود دارد و می‌توانیم برای آنها این تسهیلات را قائل شویم، همچنین تخفیف‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و بر اساس میزان بار و حمل و نقلی که می‌خواهند انجام دهند، می‌توانند با طرف‌هایی که مذاکره می‌کنند، آن را مد نظر قرار دهند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اگر تجار کالاهایشان را برای صادرات یا واردات به بندر چابهار بیاورند، هزینه‌های انبارداری و تخلیه و بارگیری کمتری پرداخت خواهند کرد، ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که صرف تعرفه‌های ترجیحی و تخفیف‌های ما تعیین کننده نیست به خاطر اینکه یک حمل دریایی به بندر چابهار تقریبا گران‌تر از دیگر بنادر است به دلیل اینکه این بندر یک سر بار است و عمدتا بار ورودی دارد اما بار خروجی ندارد. اما بنادری مانند بندر شهید رجایی دو سر بار است و از این جهت کرایه حمل در این بندر می‌تواند ارزان‌تر باشد.

حسن‌زاده گفت: نکته دیگر این است که زیر ساخت‌ها به گونه‌ای است که هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای از بندر چابهار به داخل کشور و دیگر شهرها گران‌تر بوده و آن‌ هم به خاطر مسئله یک سربار بودن است و کامیون‌ها باید خالی بروند و پر برگردند، بنابراین ما تخفیف‌های خودمان را اعمال کرده‌ایم تا هزینه‌ها را برایشان منطقی تر کنیم.

وی تاکید کرد: سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی باید به میدان بیایند و تخفیف‌هایی را اعمال کنند تا هزینه‌های حمل و نقل به بندر چابهار برای کالاهای صادراتی و وارداتی کمتر شود و بتواند جذابیت‌های بلند مدتی را برای تجار به ویژه کالاهای صادراتی ایجاد کند، در این صورت این بندر طی بازه زمانی تقریبا دو ساله به یک بندر دو سربار تبدیل خواهد شد و حتی با برداشته شدن تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه، مانند دیگر بنادر شاهد ورود و خروج کشتی و کالاهای تجاری در بندر چابهار خواهیم بود.

۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱
ایسنا |
کد خبر : ۴۸,۴۵۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید