ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود موافقت دولت با برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ) در سال 1399 آنسوی دریاها در این هفته/ از پیشرفت هایی در پروژه کشتی های خودران تا بررسی وضعیت سولفور سوخت کشتی ها با الگوهای ابری نشست هم‌اندیشی و آشنایی با قوانین اداری ایثارگران در بندر گلمنخانه ارومیه برگزار شد آغاز مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور در بوشهر/ آمادگی بندر بوشهر برای برگزاری مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی باید به میدان بیایند و تخفیف‌هایی را اعمال کنند تا هزینه‌های حمل و نقل به بندر چابهار برای کالاهای صادراتی و وارداتی کمتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده محمدی درباره روند تجارت در بندر چابهار، اظهار کرد: در مورد هزینه‌های انبارداری و تخلیه و بارگیری بندر چابهار می‌توان گفت که به واسطه مشوق‌های تعرفه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، این هزینه‌ها به مراتب کمتر از دیگر بنادر جنوبی است و برای صادرکنندگان و واردکنندگان نیز این امکان را قائل شدیم که با انعقاد قراردادی با سازمان بنادر می‌توانند از تعرفه‌های ترجیحی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌های ترجیحی و تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای صادر کنندگان و واردکنندگان که از بندر چابهار تجارتشان را انجام می‌دهند و بر اساس حجم کالایی است که جابه‌جا می‌کنند، افزود: این امکان برای شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌هایی که صاحب کالا هستند، وجود دارد و می‌توانیم برای آنها این تسهیلات را قائل شویم، همچنین تخفیف‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و بر اساس میزان بار و حمل و نقلی که می‌خواهند انجام دهند، می‌توانند با طرف‌هایی که مذاکره می‌کنند، آن را مد نظر قرار دهند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اگر تجار کالاهایشان را برای صادرات یا واردات به بندر چابهار بیاورند، هزینه‌های انبارداری و تخلیه و بارگیری کمتری پرداخت خواهند کرد، ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که صرف تعرفه‌های ترجیحی و تخفیف‌های ما تعیین کننده نیست به خاطر اینکه یک حمل دریایی به بندر چابهار تقریبا گران‌تر از دیگر بنادر است به دلیل اینکه این بندر یک سر بار است و عمدتا بار ورودی دارد اما بار خروجی ندارد. اما بنادری مانند بندر شهید رجایی دو سر بار است و از این جهت کرایه حمل در این بندر می‌تواند ارزان‌تر باشد.

حسن‌زاده گفت: نکته دیگر این است که زیر ساخت‌ها به گونه‌ای است که هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای از بندر چابهار به داخل کشور و دیگر شهرها گران‌تر بوده و آن‌ هم به خاطر مسئله یک سربار بودن است و کامیون‌ها باید خالی بروند و پر برگردند، بنابراین ما تخفیف‌های خودمان را اعمال کرده‌ایم تا هزینه‌ها را برایشان منطقی تر کنیم.

وی تاکید کرد: سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی باید به میدان بیایند و تخفیف‌هایی را اعمال کنند تا هزینه‌های حمل و نقل به بندر چابهار برای کالاهای صادراتی و وارداتی کمتر شود و بتواند جذابیت‌های بلند مدتی را برای تجار به ویژه کالاهای صادراتی ایجاد کند، در این صورت این بندر طی بازه زمانی تقریبا دو ساله به یک بندر دو سربار تبدیل خواهد شد و حتی با برداشته شدن تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه، مانند دیگر بنادر شاهد ورود و خروج کشتی و کالاهای تجاری در بندر چابهار خواهیم بود.

۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱
ایسنا |
کد خبر : ۴۸,۴۵۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید