ورود ۴ کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای توسعه بندر چابهار/ هرچه سریعتر جاده و راه آهن به بندر چابهار متصل شود/ توسعه چابهار می تواند گره کور اقتصاد ایران را باز کند ۴ تیم راه یافته به مسابقات والیبال ساحلی بنادر کشور مشخص شدند وجود مزیت های سرمایه گذاری برای شرکت های بیمه ای در بندر چابهار لزوم تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها/ از فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های دریایی و‌بندری حمایت می کنیم آغاز طرح مطالعاتی اجرای سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد/ مطالعات رژیم رسوب گذاری دریای خزر تدقیق می شود موافقت دولت با برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ) در سال 1399 آنسوی دریاها در این هفته/ از پیشرفت هایی در پروژه کشتی های خودران تا بررسی وضعیت سولفور سوخت کشتی ها با الگوهای ابری نشست هم‌اندیشی و آشنایی با قوانین اداری ایثارگران در بندر گلمنخانه ارومیه برگزار شد آغاز مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور در بوشهر/ آمادگی بندر بوشهر برای برگزاری مسابقات آبی و ساحلی کارکنان بنادر کشور
تسهیلات سازمان جهانی دریانوردی به کشتی‌های فاقد سوخت کم سولفور/ استفاده از سوخت 3.5 درصد برای کشتی ها
سازمان جهانی دریانوردی برای کشتی‌هایی که با اجرای قانون ۲۰۲۰ نتوانند سوخت کم سولفور را از یک بندر تأمین کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درصورتیکه از اول ژانویه ۲۰۲۰ یک کشتی نتواند سوخت کم سولفور مورد نیاز خود را تهیه کند، با پُرکردن فرمی به نام FONAR می‌تواند از سوخت 3.5 درصدی استفاده کند.

بر اساس این گزارش در چنین شرایطی کشتی‌ها باید ضمن پُرکردن فرم FONAR آن را به امضای مسئولان بندری برسانند تا در بندر دیگر با مشکل مواجه نشوند.

در این گزارش آمده است این کار به معنی آن نیست که کشتی‌ها فرم FONAR را بهانه قرار داده و در تمامی موارد و بنادر از این نوع سوخت استفاده کنند، این کار صرفاً در بنادری اتفاق می‌افتد که به هیچ عنوان  سوخت کم سولفور ندارند.

از سوی دیگر مؤسسه بیم کودر این ارتباط اعلام کرده کشتی‌هایی که از سوخت با سولفور بالا استفاده کنند، اما فاقد FONAR باشند، مشمول جریمه خواهند شد.

مدیر شرکت بیم کو افزود: کشتی‌ها نمی‌توانند از فرم FONAR به صورت مکرر استفاده کنند، زیرا این یک سوء استفاده به حساب آمده و مورد قبول کارشناسان IMO نخواهد بود.

وی گفت: فرم FONAR نمی‌تواند عاملی باشد برای اینکه بندری نسبت به تأمین سوخت کم سولفور اقدام نکند بلکه فرم FONAR  به عنوان آخرین گزینۀ IMO برای ادامۀ مسیر کشتی تا مقصد بعدی اعتبار دارد و این به معنی تسهیل در تردد کشتی است.

۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵
مانا |
کد خبر : ۴۸,۴۵۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید