تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی انسجام توسعه بنادر کشور با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی/ از مدیرعامل و مسئولان سازمان بنادر به دلیل نگاه توسعه ای به بنادر ایران قدردانی می کنم/ جابجایی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تن بار در بنادر کشور/ باید در مسیر مردمی کردن حوزه دریایی گام برداریم تزریق اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر به طرح تحول صنایع دریایی/ تجهیز بنادر به ۲ فروند لایروب مکنده مخزن دار پیشرفته/ تا حد امکان از نیروهای متخصص داخلی در ناوگان دریایی کشور استفاده شود
تسهیلات سازمان جهانی دریانوردی به کشتی‌های فاقد سوخت کم سولفور/ استفاده از سوخت 3.5 درصد برای کشتی ها
سازمان جهانی دریانوردی برای کشتی‌هایی که با اجرای قانون ۲۰۲۰ نتوانند سوخت کم سولفور را از یک بندر تأمین کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درصورتیکه از اول ژانویه ۲۰۲۰ یک کشتی نتواند سوخت کم سولفور مورد نیاز خود را تهیه کند، با پُرکردن فرمی به نام FONAR می‌تواند از سوخت 3.5 درصدی استفاده کند.

بر اساس این گزارش در چنین شرایطی کشتی‌ها باید ضمن پُرکردن فرم FONAR آن را به امضای مسئولان بندری برسانند تا در بندر دیگر با مشکل مواجه نشوند.

در این گزارش آمده است این کار به معنی آن نیست که کشتی‌ها فرم FONAR را بهانه قرار داده و در تمامی موارد و بنادر از این نوع سوخت استفاده کنند، این کار صرفاً در بنادری اتفاق می‌افتد که به هیچ عنوان  سوخت کم سولفور ندارند.

از سوی دیگر مؤسسه بیم کودر این ارتباط اعلام کرده کشتی‌هایی که از سوخت با سولفور بالا استفاده کنند، اما فاقد FONAR باشند، مشمول جریمه خواهند شد.

مدیر شرکت بیم کو افزود: کشتی‌ها نمی‌توانند از فرم FONAR به صورت مکرر استفاده کنند، زیرا این یک سوء استفاده به حساب آمده و مورد قبول کارشناسان IMO نخواهد بود.

وی گفت: فرم FONAR نمی‌تواند عاملی باشد برای اینکه بندری نسبت به تأمین سوخت کم سولفور اقدام نکند بلکه فرم FONAR  به عنوان آخرین گزینۀ IMO برای ادامۀ مسیر کشتی تا مقصد بعدی اعتبار دارد و این به معنی تسهیل در تردد کشتی است.

۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵
مانا |
کد خبر : ۴۸,۴۵۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید