تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی انسجام توسعه بنادر کشور با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی/ از مدیرعامل و مسئولان سازمان بنادر به دلیل نگاه توسعه ای به بنادر ایران قدردانی می کنم/ جابجایی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تن بار در بنادر کشور/ باید در مسیر مردمی کردن حوزه دریایی گام برداریم تزریق اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر به طرح تحول صنایع دریایی/ تجهیز بنادر به ۲ فروند لایروب مکنده مخزن دار پیشرفته/ تا حد امکان از نیروهای متخصص داخلی در ناوگان دریایی کشور استفاده شود
تجهیزات بلا استفاده برخی از بنادر را می توان در دیگر بنادر کشور استفاده کرد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و طبقه بندی بنادر تجاری کشور به زیرساخت های حیاتی و حساس از منظر سازمان پدافند غیرعامل، گفت: برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در راستای پیاده سازی نظام پدافند غیرعامل، از دید ملی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ بنابر این ضرورت دارد ساختار پدافند غیرعامل و واحدهای پشتیبانی، به این وظیفه مهم توجه ویژه داشته باشند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست مدیران این سازمان، با تاکید بر ضرورت نیاز به مکانیزم پایش و کنترل در اجرای برنامه ها و تحقق اهداف در سازمان بنادر و دریانوردی، خاطرنشان کرد: پایش دقیق رویکردی است که امکان ارزیابی بازخوردها و خروجی ها را فراهم می کند ؛ چنان که هم اکنون سامانه "سما" برای رصد برنامه ها و اهداف مورد توجه مدیران سازمان قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر ضرورت تسهیل، تسریع و ساده سازی فرآیندهای صدور مجوز و گواهی نامه ها در سازمان بنادر، گفت: منظور از تسهیل، تسریع و ساده سازی فرایند ها، مقررات زدایی نیست، بلکه تعریف فرایندهایی است که اصل اجرا زمان برتر نباشد.
راستاد، استقرار مدیریت دارایی های فیزیکی برای نگهداری زیربناها ، تاسیسات و تجهیزات در سازمان بنادر را مبحث بسیار مهمی برشمرد و تصریحکرد:  در مقوله نگهداری تجهیزات و تاسیسات ضعف داریم ؛ در صورتی که سلسله مراتبی که در قالب چرخه مدیریت دارایی های فیزیکی مشخص شده باید در سازمان، نهادینه و اجرایی شود. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ممکن است بعضا اقدمات زیربنایی این سازمان به جهت گنجانده نشدن در امور جاری، کم اهمیت جلوه کند ، تاکید کرد: برای پیاده سازی و اجرای پروژهای زیر بنایی کلان سازمان مثل تدوین قانون جدید دریایی برای به روز رسانی این قانون با قدمت 50 سال، باید همه مدیران همکاری لازم را داشته باشند.
راستاد در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله زمان بندی پروژه ها اعم از پروژه های سرمایه گذاری یا اجرایی، گفت: ساختار سازمان بنادر ، مکانیزم تامین مالی و انسجام پروژه ها در این سازمان ایجاب می کند که به تعهداتی که به پیمانکاران و سرمایه گذاران، چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر زمان بندی داریم، متعهد باشیم و این قابل اغماض نیست.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات در برخی بنادر و تحت الشعاع قرار گرفتن عملیات بندری و دریایی در این بنادر، اظهار داشت: با همکاری معاونت بندری و اقتصادی لازم است تجهیزاتی را که در بندری بلا استفاده است و در بندر دیگری به آن نیاز داریم، شناسایی شود و با مدیریت درست ،  تجهیزات کم یا بلا استفاده به مشارکت گذاشته شود.
 
۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۱
کد خبر : ۴۸,۴۶۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید