توسعه همکاری آموزشی سازمان بنادر و آموزش فنی حرفه ای برای ارتقای مهارت های دریایی و بندری/ خلاء آموزش های فنی و حرفه ای در مشاغل تخصصی دریایی جدی است/ ضرورت مهارت افزایی اپراتوری و تعمیر تجهیزات بندری و آتش نشانی در بنادر اعلام زمینه های فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه بندری/ تشریح روند حمایت های سازمان بنادر از فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری/ بهبود فرآیند ارائه خدمات و فعالیت‌های بندری در دستور کار ارتقای توان عملیاتی و لجستیکی بندر چابهار / افزایش اراضی لجستیکی بندر چابهار/ پیشرفت 67 درصدی احداث ساختمان ایکس ری افتتاح ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ ممیزی داخلی در سازمان بنادر مبتنی بر ریسک و فرآیند محور است/ تمدید گواهینامه بین المللی سازمان بنادر در سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ویرایش 2015 سازمان بنادر؛ پیشرو در خصوصی سازی واقعی/ سرمایه گذاری در بنادر کشور ریسک ندارد خدمات رسانی به 14میلیون نفر سفر در پایانه های دریایی هرمزگان/70 میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شد/ رشد مثبت صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی/ صادرات غیرنفتی از مرز 27 میلیون تن فراتر رفت اهمیت بندر راهبردی چابهار در توسعه اقتصادی شرق کشور/ توسعه بندر چابهار دستور کار جدی دولت دوازدهم ضرورت همکاری ایران و هند برای تهیه تجهیزات ساخت بنادر و شبکه ریلی چابهار/ زیرساخت های لازم برای تحقق شبکه ریلی در بندر چابهار وجود دارد اعطای تسهیلات کم بهره به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های فعال در حوزه بندری و دریایی/ اعلام زمینه­ های فعالیت استارتاپ­ ها و شرکت­ های دانش بنیان در حوزه­ های بندری و دریایی/ توسعه بنادر در جهت ارتقاء به بنادر هوشمند نسل سوم و چهارم با استفاده از ظرفیت های فناورانه بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط انتقال برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی
ضرورت تمرکز سازمان بنادر بر جذب سرمایه گذاران داخلی/ سرمایه گذاران برای حضور در بنادر و پسکرانه آن به مشوق های سرمایه گذاری نیاز دارند
کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه گذاران داخلی برای آنکه در تجهیزات بندری و پسکرانه بنادر سرمایه گذاری کنند، نیازمند مشوق های مالی هستند.

محمد آشینه درباره سرمایه گذاری در بنادر و راهکارهای جذب سرمایه های داخلی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: در شرایط تحریم جذب سرمایه گذاران خارجی در بنادر کشور دشواری های متعددی دارد بدین جهت برای توسعه زیرساخت ها و نیازهای بندری، جذب سرمایه گذاران داخلی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تنها بندری که با شرایط سهل می تواند سرمایه گذاران خارجی را جذب کند، بندر چهار است، تصریح کرد: از آنجا که سایر بنادر کشور چنین مزیتی را ندارند توصیه می کنم که مشوق های مناسبی به خصوص در بخش  مالی برای سرمایه گذاران داخلی داده شود، در این میان ارایه تخفیف های مناسب و معافیت از مالیات دیگر مشوق های است که می توان برای آن برنامه ریزی کرد.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های سرمایه گذاری قوی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد، گفت: شرکت های بزرگ با سرمایه های مناسب برای فعالیت در حورزه های بندری و دریایی وجود دارد اما مشوق های لازم برای جذب این سرمایه گذاران موجود نیست، بدین جهت رسالت سازمان بنادر هموار کردن مسیر برای ورود این شرکت ها است.

وی درباره اینکه سرمایه گذاری ها باید چه سمت و سوی داشته باشد، افزود: تا زمانی که توسعه زیر ساخت ها به نحو مطلوبی در بنادر کشور صورت نگرفته باشد، قطعا جذابیتی برای سرمایه گذاران  خارجی و داخلی نخواهد داشت، بنابراین توسعه زیرساخت های بندری در بنادر با پتانسیل بالا نظیر بندر چابهار باید در اولویت سرمایه گذاری قرار بگیرد تا جذابیت لازم را برای جذب کشتی ها برای پهلوگیری ایجاد شود.

۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰
کد خبر : ۴۸,۴۷۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید