امدادرسانی به یک شناور مسافری در آب های بندرعباس/ مسافران شناور مسافری "ذوالفقار" در ایمنی و سلامت کامل هستند تعیین تکلیف قایق های فاقد هویت در بندر خرمشهر/ گواهینامه های قدیمی مالکان شناورها تعویض می شود احداث سیلو توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن در بندرامیرآباد/ بندر امیرآباد؛ هاب غلات شمال کشور است صدور مجوز ساخت برای شناورهای تولید داخل درسیستان و بلوچستان/ حل مشکلات کارگاه های شناورسازی پنج خدمه موتور لنج باری از خطر غرق نجات یافتند علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران/ امکان ارتباط لجستیک بین دو کشور ایران و قرقیزستان برای هاب توزیع کالا/ پیشنهاد ایجاد محل هایی در بنادر ایران برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستان ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه/ راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا و امیرآباد/ تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی روسیه/ معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور ایران و روسیه ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در بوشهر آغاز شد ساماندهی کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز در سیستان و بلوچستان/ ظرفیت تولید 500 شناور در کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان توافقنامه کشتیرانی تجاری بین ایران و قزاقستان به زودی ابلاغ و اجرا می‌شود/ نقش ویژه توافقنامه دریایی ایران – قزاقستان در توسعه حمل و نقل دریایی و کریدورهای بین المللی
سازمان بنادر به سرمایه گذاران داخلی برای حفظ سرمایه هایشان اطمینان دهد
کارشناس اقتصادی گفت: در کشور شرکت های قدرتمند و پرتوان برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردی می تواند از پتانسیل این مجموعه ها برای توسعه و بهبود عملکرد بنادر استفاده کند.

عبدالرسول ابراهیمی درباره اینکه وضعیت سرمایه گذاری در بنادر را چگونه باید دنبال کرد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: در کشور شرکت های قدرتمند و پرتوان برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی می تواند از پتانسیل این مجموعه ها برای توسعه و بهبود عملکرد بنادر استفاده کند، البته شرکت های داخلی متعددی در بنادر کشور فعال هستند اما تعداد فعلی برای اهداف توسعه ای که وجود دارد، کم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی  برای حضور در بنادر نگرانی های دارند که این امر با همت سازمان بنادر و دریانوردی قابل رفع است، تصریح کرد: اگر به سرمایه گذاران اطمینان داده شود که سرمایه هایشان حفظ خواهد شد در سرمایه گذاری تعلل نخواهند کرد.

ابراهیمی درباره اینکه سرمایه گذاری در کدام حوزه بندری و دریایی اولویت دارد، اظهارداشت: اولین نکته ای که بایستی انجام شود واگذاری امور بندری و دریایی به بخش خصوصی است، در این میان سازمان بنادر و د ریانوردی بهتر می تواند نقش نظارتی خود را ایفا کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر باید در اولویت قرار گیرد، چرا که با توسعه این بخش می توان به توسعه سایر بخش های بندری و دریایی دست یافت.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: سرمایه گذاران داخلی برای حضور در بنادر به مشوق های مطلوب نیاز  دارند، مشوق های که بتواند سرمایه گذاران را ترغیب برای حضور و سرمایه گذاری کند.

۲۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰
کد خبر : ۴۸,۵۳۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید