قرارگیری ایران در تراز کشورهای دارای بنادر پیشرفته با توسعه بندر چابهار/ راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار/ تأکید بر تسهیل و تسریع مسافرت های دریایی ایران و روسیه زمینه های متعددی برای همکاری های تجارى دارند/ رشد ٣٠ درصدى تجارت خارجی منطقه آستراخان با ایران/ حل مشکلات تجار بنادر شمالى ایران و بنادر آستراخان امدادرسانی به یک شناور مسافری در آب های بندرعباس/ مسافران شناور مسافری "ذوالفقار" در ایمنی و سلامت کامل هستند تعیین تکلیف قایق های فاقد هویت در بندر خرمشهر/ گواهینامه های قدیمی مالکان شناورها تعویض می شود احداث سیلو توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن در بندرامیرآباد/ بندر امیرآباد؛ هاب غلات شمال کشور است صدور مجوز ساخت برای شناورهای تولید داخل درسیستان و بلوچستان/ حل مشکلات کارگاه های شناورسازی پنج خدمه موتور لنج باری از خطر غرق نجات یافتند علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران/ امکان ارتباط لجستیک بین دو کشور ایران و قرقیزستان برای هاب توزیع کالا/ پیشنهاد ایجاد محل هایی در بنادر ایران برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستان ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه/ راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا و امیرآباد/ تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی روسیه/ معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور ایران و روسیه ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در بوشهر آغاز شد
آنسوی دریاها در این هفته/ از پیشرفت هایی در پروژه کشتی های خودران تا بررسی وضعیت سولفور سوخت کشتی ها با الگوهای ابری
طی یک هفته اخیر در حوزه حمل و نقل دریایی جهان چه اتفاق های رخ داده است؟ صنعت دریانوردی شاهد چه پیشرفت های بوده است؟ پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی هر هفته با موضوع " آنسوی دریاها در این هفته " به این سوالات پاسخ می دهد.
خبر اول؛ پیشرفت هایی در پروژه کشتی های خودران
پروژه ای که در مورد تحقق کشتی های هوشمند و مسیریابی صحیح برای دستیابی به عملیات اتوماتیک ایمن و پایدار و برطرف کردن چالش های دریانوردی در جریان بود، پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

خبر دوم؛ LNG تنها گزینه مناسب برای سوخت است 
مقامات سنگاپور در گزارشی LNG را به عنوان سوخت حمل و نقل آینده برشمردند و مشوق هایی را برای شرکت های حمل و نقل که تصمیم به استفاده از LNG به جای سوخت متداول دریایی دارند، درنظر گرفته اند.

خبر سوم؛ فراخوان استفاده از تکنولوژی باتری بر روی کشتی ها
کمپانی مرسک فراخوانی را برای باتری سازان در جهان اعلام کرده است تا بتوان با استفاده از تکنولوژی استفاده از باتری در راستای کاهش گازهای کربنی توسط کشتی ها قدم برداشت. در این پروژه یک باتری 600 کیلووات ساعتی به صورت یک کانتینر بر روی یک کشتی با ظرفیت 4500 TEU نصب خواهد شد تا عملکرد آن بررسی شود.

خبر چهارم؛ بررسی وضعیت سولفور سوخت کشتی ها با الگوهای ابری
محققان بریتانیایی روشی را برای ردیابی وضعیت سولفور کشتی ها با مشاهده ابرها انجام داده اند. محققان می گویند که از ردیابی ماهواره ای برای نشان دادن رابطه بین ویژگی ابر و محتوای گوگرد سوخت های حمل و نقل در این پروژه استفاده شده است.

خبر پنجم؛ بنادر اروپایی به صنعت حمل ریلی متصل می‌شوند
بر اساس طرحی که توسط سازمان بنادر اروپا (ESPO) و فدراسیون بنادر داخلی اروپا (EFIP) به تصویب رسیده، کلیه بنادر اروپایی به سیستم حمل و نقل متصل می‌شوند.

خبر ششم؛ مزایای گسترده با کاهش سرعت کشتی ها
براساس گزارش جدید منتشر شده توسط Seas at Risk کاهش سرعت کشتی ها فواید زیادی برای انسان، طبیعت و آب و هوا دارد. طبق یافته های دو سازمان غیردولتی زیست محیطی مستقر در بروکسل، کاهش 20 درصدی سرعت باعث کاهش گازهای گلخانه و آلاینده هایی مانند کربن سیاه و اکسیدهای ازت خواهد شد.
۲۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۷:۴۰
کد خبر : ۴۸,۵۷۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید