امدادرسانی به یک شناور مسافری در آب های بندرعباس/ مسافران شناور مسافری "ذوالفقار" در ایمنی و سلامت کامل هستند تعیین تکلیف قایق های فاقد هویت در بندر خرمشهر/ گواهینامه های قدیمی مالکان شناورها تعویض می شود احداث سیلو توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن در بندرامیرآباد/ بندر امیرآباد؛ هاب غلات شمال کشور است صدور مجوز ساخت برای شناورهای تولید داخل درسیستان و بلوچستان/ حل مشکلات کارگاه های شناورسازی پنج خدمه موتور لنج باری از خطر غرق نجات یافتند علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران/ امکان ارتباط لجستیک بین دو کشور ایران و قرقیزستان برای هاب توزیع کالا/ پیشنهاد ایجاد محل هایی در بنادر ایران برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستان ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه/ راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا و امیرآباد/ تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی روسیه/ معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور ایران و روسیه ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در بوشهر آغاز شد ساماندهی کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز در سیستان و بلوچستان/ ظرفیت تولید 500 شناور در کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان توافقنامه کشتیرانی تجاری بین ایران و قزاقستان به زودی ابلاغ و اجرا می‌شود/ نقش ویژه توافقنامه دریایی ایران – قزاقستان در توسعه حمل و نقل دریایی و کریدورهای بین المللی
سازمان بنادر و دریانوردی، علیم یارمحمدی، بندر چابهار
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بندر چابهار باید در حد بنادر پیشرفته و لجستیکی دنیا توسعه پیدا کند، گفت: هرچه سریع تر دستگاه های مربوطه باید نسبت به اتصال جاده، راه آهن و فرودگاه به چابهار اقدام کنند.

 علیم یارمحمدی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر لزوم توسعه دو محور شرق به غرب و شمال به جنوب، اظهار کرد: چابهار محل تلاقی این دو محور است اگر به توسعه محورهای مذکور توجه ویژه نداشته باشیم و شرایط لازم را برای پیشرفت چابهار فراهم نکنیم بازنده بازی اقتصادی خواهیم بود.

وی ادامه داد: اهمیت توسعه چابهار به حدی است که حتی اگر تمامی پروژه های اقتصادی را  کنار بگذاریم و تمامی سرمایه و تجهیزات خود را برای توسعه آن به کار گیریم کار خاصی انجام نداده ایم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید مطالعات جامعی در خصوص توسعه سواحل مکران صورت گیرد و در راستای توان عملیاتی این منطقه فعالیت های مربوطه انجام شود، گفت: باید با برنامه ریزی صحیح و ورود سرمایه موجب توسعه عملیاتی چابهار و سواحل مکران را رقم بزنیم و بتوانیم از موقعیت ویژه استراتژیک و ترانزیتی این مختصات بهره مند شویم.

یارمحمدی در ادامه با بیان اینکه چینی ها در بندر گوادر در حال فعالیت هستند و قصد دارند که بازار منطقه را در دست گیرند، اظهار کرد: باید با سرمایه گذاری و برنامه ریزی صحیح در راستای توسعه چابهار گام های جدی برداریم و از سایر ظرفیت های موجود از جمله حضور هندی ها و دیگر سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه چابهار اولین شهر لجستیکی کشور است و پسکرانه های آن باید در حد پسکرانه بزرگترین و پیشرفته ترین بنادر دنیا توسعه یابد، عنوان کرد: امیدوار هستیم که راه آهن چابهار-زاهدان بر اساس دستور رهبری مبنی بر استفاده از اعتبار 300 میلیون یورویی تا سال 1400 تکمیل شود و بتوانیم انتقال بار را به خوبی از این مسیر انجام دهیم.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه امنیت در چابهار شبیه به هیچ کجای دنیا نیست، خاطرنشان کرد: باید چابهار را در حد یک بندر لجستیکی پیشرفته ببینیم و تمام تلاش خود را برای توسعه این بندر به کار گیریم چرا که در برهه زمانی کنونی که اقتصاد ایران با مسائل مختلفی مواجه است توسعه چابهار می توان بسیاری از گره های کور را باز کند.

یارمحمدی با اشاره به اینکه توسعه چابهار باید به صورت یک بسته جامع دیده شود، اظهار کرد: باید توسعه جاده، راه آهن و فرودگاه در ارتباط با بندر چابهار دیده شود نباید منتظر بمانیم که صرفا هندی ها، چینی ها و یا سایر سرمایه گذاران خارجی برای ما کار انجام دهند، بلکه باید علاوه بر استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی بتوانیم از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: توسعه محور شرق از سال 1380 ابلاغ شده است و باید بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن جاده، راه آهن و فرودگاه را به بندرچابهار متصل کنیم.

۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸
کد خبر : ۴۸,۵۸۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید