قرارگیری ایران در تراز کشورهای دارای بنادر پیشرفته با توسعه بندر چابهار/ راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار/ تأکید بر تسهیل و تسریع مسافرت های دریایی ایران و روسیه زمینه های متعددی برای همکاری های تجارى دارند/ رشد ٣٠ درصدى تجارت خارجی منطقه آستراخان با ایران/ حل مشکلات تجار بنادر شمالى ایران و بنادر آستراخان امدادرسانی به یک شناور مسافری در آب های بندرعباس/ مسافران شناور مسافری "ذوالفقار" در ایمنی و سلامت کامل هستند تعیین تکلیف قایق های فاقد هویت در بندر خرمشهر/ گواهینامه های قدیمی مالکان شناورها تعویض می شود احداث سیلو توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن در بندرامیرآباد/ بندر امیرآباد؛ هاب غلات شمال کشور است صدور مجوز ساخت برای شناورهای تولید داخل درسیستان و بلوچستان/ حل مشکلات کارگاه های شناورسازی پنج خدمه موتور لنج باری از خطر غرق نجات یافتند علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران/ امکان ارتباط لجستیک بین دو کشور ایران و قرقیزستان برای هاب توزیع کالا/ پیشنهاد ایجاد محل هایی در بنادر ایران برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستان ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه/ راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا و امیرآباد/ تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی روسیه/ معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور ایران و روسیه ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در بوشهر آغاز شد
رسوب گذاری دریای خزر ، سندبای پسینگ ، بندرامیرآباد ، سیاوش رضوانی
مطالعه و تحلیل بر روی فرآیند رسوب گذاری دریای خزر با طراحی سیستم سندبای پسینگ در بندرامیرآباد آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بندرامیرآباد ؛ عملیات رهاسازی دانه های رنگ آمیزی شده در موقعیت های از پیش تعیین شده با هدف مطالعه رژیم رسوب گذاری دریای خزر در آبهای بندرامیرآباد ۲۲ آبان ماه ۹۸ برای نخستین بار در کشور  انجام شد.

مدیر بندرامیرآباد در حاشیه اجرای این عملیات ، با بیان اینکه رژیم رسوب گذاری دریای خزر از غرب یه شرق بوده و کانال ها و حوضچه های بندرامیرآباد خاستگاه نهایی این رسوب ها می باشد گفت با رهاسازی دانه های رنگی در دریا و رصد حرکت آن ها ، نحوه رسوب گذاری به طور دقیقی بررسی و مدل های گوناگون برای کاهش رسوب ارائه می شود.

سیاوش رضوانی رسوب‌گذاری در دهانه بندر را یکی از مسائل مهم در مدیریت بهره‌برداری بنادر تجاری برشمرد و گفت با افزایش رسوب در کانال های دسترسی و حوضچه های بنادر ، میزان لایروبی برای تامین عمق ایمن متناسب با آبخور مورد نیاز کشتی‌های متردد ، به طور قابل توجهی بالا رفته و تعادل چرخه هزینه ها از تخلیه و بارگیری کالا تا ارائه آن به بازار مصرف مختل می شود.

وی همچنین رسوب‌گذاری در حوضچه های بنادر و اطراف سازه‌های دریایی را یکی دیگر از مسائل مهمی عنوان کرد که اهمیت مطالعه بر روی رژیم رسوب گذاری را نمایان می کند.

مدیر بندرامیرآباد در پایان ابراز امیدواری کرد با بررسی و تحلیل داده های این سیستم ، جهت حرکت ، پتانسیل ساحل و میزان انتقال رسوب ، راهکارهای مطلوب جهت مقابله با رسوب گذاری و کاهش آن توسط کارشناسان ارائه شود.

۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۴۸
کد خبر : ۴۸,۵۹۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید