بندر چابهار؛ می تواند هاب توزیع مواد معدنی شود/ بندر چابهار به زودی سومین قطب تجاری کشور خواهد شد/در آینده نزدیک شاهد پهلوگیری کشتی های روغن در بندر چابهار خواهیم بود انجام بدون وقفه و به سهولت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بنادر کشور/ هیچ محدودیتی برای جابجایی کالا و به ویژه کالاهای اساسی نداریم/ ایجاد بسترهای الکترونیکی برای کاهش مراجعه ارباب رجوع به بنادر تقدیر از کاپیتان و‌ خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بندر شهید رجایی تسهیل فرآیندهای صادرات از بندر خرمشهر/ تردد بیش از 30 هزار کامیون طی 3 ماهه سال جاری رشد 54 درصدی صادرات غیرنفتی در بندر انزلی تشریح اقدامات سازمان بنادر برای هوشمندسازی عملیات دریایی/ کاهش فعالیت‌ خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به دلیل شیوع کرونا تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام (ره) توسط مهندسان داخلی خدمه و کارکنان نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی/ 20 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی پهلو گرفته اند علل اصلى حریق در شناورهاى سنتى/ ضعف ساختار لنج های چوبی و فایبرگلاس برای مقاومت در هنگام حریق/ جلوگیرى از حریق در شناورهاى سنتى در دستور کار سازمان بنادر/ استفاده از پمپ های بنزینی روی شناورهای سنتی ممنوع است
سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم جمیلی، بندر شهیدبهشتی چابهار، اتاق بازرگانی ایران و هند
رییس اتاق بازرگانی ایران و هند​با تأکید بر اینکه دولت می تواند چابهار را به عنوان یک اولویت تعریف کند، گفت: فعالیت و سرمایه گذاری هندی ها می تواند توسعه چابهار را رقم بزند و در این راستا باید پتانسیل های این منطقه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

ابراهیم جمیلی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه بندر شهیدبهشتی چابهار، بندر استراتژیک منطقه است و در آینده به قطب تجاری و صنعتی تبدیل می شود، اظهار کرد: با توجه به معافیت این بندر از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها، حضور هندی ها می تواند به توسعه چابهار کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه آن گونه که باید و شاید پتانسیل های چابهار را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی نکرده ایم و باید در این زمینه اقدام کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و هند با تأکید بر توسعه زیرساخت ها در چابهار، عنوان کرد: چابهار باید به خط آهن سراسری متصل شود و عدم اتصال این بندر به مناطق مختلف و پرجمعیت کشور موجب شده که رونق چابهار به طور کامل شکل نگیرد.

جمیلی در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید بندر چابهار را در اولویت قرار دهد، گفت: ضرورت دارد که کریدور شمال-جنوب از سرخس تا چابهار تکمیل شود و بتوانیم راه ترانزیت را از افغانستان به آسیای میانه باز کنیم.

وی افزود: مسیری بهتر از ایران برای ترانزیت از آسیای میانه وجود ندارد و به طور حتم توجه به این ظرفیت ترانزیتی می تواند در رونق چابهار موثر باشد.

 رییس اتاق بازرگانی ایران و هند همچنین با بیان اینکه باید فله بری از بندرعباس به بندرچابهار منتقل شود، اظهار کرد: بهتر است بندرشهیدرجایی صرفا به منظور انتقال کالاهای کانتینری به صورت تخصصی فعالیت کند و کالاهای فله از طریق بندر شهیدبهشتی چابهار جابجا شوند که این اتفاق نیازمند سرمایه گذاری بالایی نیست و با برنامه ریزی درست می توان آن را عملی کرد.

جمیلی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار می تواند در حوزه پتروشیمی هم فعالیت کند و به جای صادرات خام نفت و گاز با فعالیت های ارزش افزوده ای و تبدیل آنها به محصول نهایی، صادرات را انجام داد؛ بنابراین چابهار می تواند به عسلویه دوم ایران تبدیل شود و از این طریق به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه دست یافت.

۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹
کد خبر : ۴۸,۶۱۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید