پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان عرصه گردشگری دریایی بوشهر/ اعلام شرایط دریافت تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر برقراری سفرهای بین‌المللی از مازندران به روسیه و آذربایجان از ۱۴۰۰ / پیشرفت سه فاز توسعه سفرهای دریایی و گردشگری استان برنامه افزایش آب شیرین کن بندر چابهار به 5 هزار مترمکعب در روز/افزایش ظرفیت ایمنی اسکله ها و محوطه های بندری/راه اندازی شبکه جدید اطفای حریق بندر شهید کلانتری تصمیم سازمان بنادر برای ارائه خدمات ناوگان ها و صاحبان کالا با بالاترین بهره وری و کمترین هزینه/ ایجاد مکانیزم‌های مناسب برای بهره گیری از ظرفیت‌های بندر انزلی/ پروژه‌های توسعه‌ای بندر انزلی در مراحل نهایی است/سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در تأسیسات روبنایی و نگهداری کالا در بندر انزلی سازمان بنادر از سرمایه گذاران گردشگری در بندر چمخاله حمایت می کند/سازمان بنادر به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری دریایی تسهیلات ویژه می دهد/ برنامه های توسعه ای سازمان بنادر برای ارتقای ظرفیت های گردشگری گیلان/ اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی بندر انزلی/ آغاز مطالعات برای ریشه یابی رسوب گذاری در تالاب انزلی با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه/ الحاق ایران به اوراسیا؛ چشم اندازی مثبت برای توسعه فعالیت های بندری گیلان است بازدید معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از پروژه های سرمایه گذاری بندرانزلی/ تسریع در ارائه تسهیلات به فعالین اقتصادی گیلان پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر/ تردد کشتی‎ها تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران توسعه همکاری آموزشی سازمان بنادر و آموزش فنی حرفه ای برای ارتقای مهارت های دریایی و بندری/ ضرورت مهارت افزایی اپراتوری و تعمیر تجهیزات بندری و آتش نشانی در بنادر
سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم جمیلی، بندر شهیدبهشتی چابهار، اتاق بازرگانی ایران و هند
رییس اتاق بازرگانی ایران و هند​با تأکید بر اینکه دولت می تواند چابهار را به عنوان یک اولویت تعریف کند، گفت: فعالیت و سرمایه گذاری هندی ها می تواند توسعه چابهار را رقم بزند و در این راستا باید پتانسیل های این منطقه به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی شود.

ابراهیم جمیلی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه بندر شهیدبهشتی چابهار، بندر استراتژیک منطقه است و در آینده به قطب تجاری و صنعتی تبدیل می شود، اظهار کرد: با توجه به معافیت این بندر از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها، حضور هندی ها می تواند به توسعه چابهار کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: متاسفانه آن گونه که باید و شاید پتانسیل های چابهار را به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی نکرده ایم و باید در این زمینه اقدام کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایران و هند با تأکید بر توسعه زیرساخت ها در چابهار، عنوان کرد: چابهار باید به خط آهن سراسری متصل شود و عدم اتصال این بندر به مناطق مختلف و پرجمعیت کشور موجب شده که رونق چابهار به طور کامل شکل نگیرد.

جمیلی در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید بندر چابهار را در اولویت قرار دهد، گفت: ضرورت دارد که کریدور شمال-جنوب از سرخس تا چابهار تکمیل شود و بتوانیم راه ترانزیت را از افغانستان به آسیای میانه باز کنیم.

وی افزود: مسیری بهتر از ایران برای ترانزیت از آسیای میانه وجود ندارد و به طور حتم توجه به این ظرفیت ترانزیتی می تواند در رونق چابهار موثر باشد.

 رییس اتاق بازرگانی ایران و هند همچنین با بیان اینکه باید فله بری از بندرعباس به بندرچابهار منتقل شود، اظهار کرد: بهتر است بندرشهیدرجایی صرفا به منظور انتقال کالاهای کانتینری به صورت تخصصی فعالیت کند و کالاهای فله از طریق بندر شهیدبهشتی چابهار جابجا شوند که این اتفاق نیازمند سرمایه گذاری بالایی نیست و با برنامه ریزی درست می توان آن را عملی کرد.

جمیلی ادامه داد: منطقه آزاد چابهار می تواند در حوزه پتروشیمی هم فعالیت کند و به جای صادرات خام نفت و گاز با فعالیت های ارزش افزوده ای و تبدیل آنها به محصول نهایی، صادرات را انجام داد؛ بنابراین چابهار می تواند به عسلویه دوم ایران تبدیل شود و از این طریق به رونق اقتصادی و اشتغال در منطقه دست یافت.

۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹
کد خبر : ۴۸,۶۱۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید