امدادرسانی به یک شناور مسافری در آب های بندرعباس/ مسافران شناور مسافری "ذوالفقار" در ایمنی و سلامت کامل هستند تعیین تکلیف قایق های فاقد هویت در بندر خرمشهر/ گواهینامه های قدیمی مالکان شناورها تعویض می شود احداث سیلو توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن در بندرامیرآباد/ بندر امیرآباد؛ هاب غلات شمال کشور است صدور مجوز ساخت برای شناورهای تولید داخل درسیستان و بلوچستان/ حل مشکلات کارگاه های شناورسازی پنج خدمه موتور لنج باری از خطر غرق نجات یافتند علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران/ امکان ارتباط لجستیک بین دو کشور ایران و قرقیزستان برای هاب توزیع کالا/ پیشنهاد ایجاد محل هایی در بنادر ایران برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستان ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه/ راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا و امیرآباد/ تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی روسیه/ معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور ایران و روسیه ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در بوشهر آغاز شد ساماندهی کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز در سیستان و بلوچستان/ ظرفیت تولید 500 شناور در کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان توافقنامه کشتیرانی تجاری بین ایران و قزاقستان به زودی ابلاغ و اجرا می‌شود/ نقش ویژه توافقنامه دریایی ایران – قزاقستان در توسعه حمل و نقل دریایی و کریدورهای بین المللی
استقبال از فعالیت بخش خصوصی افغانستان در فعالیت های بندری چابهار
معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: دیدگاه دولت افغانستان به بندر چابهار تغییر کرده و این بندر تنها بندری است که ما می توانیم از طریق آن واردات و صادرات کالاهای افغانستان را دنبال کنیم.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانودی، شیخ  احمد متین؛ مدیرکل حمل و نقل جاده ای وزارت حمل و نقل افغانستان که در راس هیاتی برای رایزنی در حوزه های مختلف ترابری به ایران سفر کرده است در دیدار با محمد علی حسن زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، خواستار برگزاری دومین نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافتنامه سه جانبه چابهار بین ایران، هندوستان و افغانستان شد.
معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در این دیدار با بیان اینکه کشور افغانستان حلقه وصل آسیای میانه و چهار راه ترانزیت در منطقه محسوب می شود، خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از پتانسیل های عظیم موجود در منطقه به هماهنگی های بیشتری نیاز دارد، که بدین جهت نشست های دو جانبه با کشور دوست  و برادر ، ایران، در همین راستا است.
شیخ احمد متین با بیان اینکه دولت افغانستان در نظر دارد همکار های اقتصادی و دریایی – بندری اش را با ایران توسعه دهد، اظهارداشت:  بندر چابهار؛ کوتاه ترین و مناسب ترین مسیر برای فرصت های ترانزیتی  خاص از افغانستان است.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان از نگاه ویژه کشورش به بندر چابهار به عنوان تنها مسیر به صرفه برای ترانزیت اشاره و خاطرنشان کرد: دیدگاه دولت افغانستان به بندر چابهار تغییر کرده و این بندر تنها بندری است که ما می توانیم با لحاظ کردن سیاست های اقتصادی، به امر واردات و صادرات کالاهای افغانستان بپردازیم.

در این دیدار نیز محمد علی حسن زاده؛  معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه دومین نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافتنامه سه جانبه چابهار  بزودی در هند برگزار می شود، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی این آمادگی را دارد در حوزه های مختلف دریایی و بندری با دولت افغانستان همکاری کند.

حسن زاده از حمایت دولت ایران برای توسعه همکاری های تجاری با حوزه ترابری و ترانزیت افغانستان خبر داد و تأکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از فعالیت بخش های خصوصی افغانستان در پسکرانه بندری و همچنین در فعالیت های بندری تخلیه و بارگیری در بندر چابهار استقبال می کند.
 
۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵
کد خبر : ۴۸,۶۵۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید