پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به فعالان عرصه گردشگری دریایی بوشهر/ اعلام شرایط دریافت تسهیلات وجوه اداره شده سازمان بنادر برقراری سفرهای بین‌المللی از مازندران به روسیه و آذربایجان از ۱۴۰۰ / پیشرفت سه فاز توسعه سفرهای دریایی و گردشگری استان برنامه افزایش آب شیرین کن بندر چابهار به 5 هزار مترمکعب در روز/افزایش ظرفیت ایمنی اسکله ها و محوطه های بندری/راه اندازی شبکه جدید اطفای حریق بندر شهید کلانتری تصمیم سازمان بنادر برای ارائه خدمات ناوگان ها و صاحبان کالا با بالاترین بهره وری و کمترین هزینه/ ایجاد مکانیزم‌های مناسب برای بهره گیری از ظرفیت‌های بندر انزلی/ پروژه‌های توسعه‌ای بندر انزلی در مراحل نهایی است/سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در تأسیسات روبنایی و نگهداری کالا در بندر انزلی سازمان بنادر از سرمایه گذاران گردشگری در بندر چمخاله حمایت می کند/سازمان بنادر به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری دریایی تسهیلات ویژه می دهد/ برنامه های توسعه ای سازمان بنادر برای ارتقای ظرفیت های گردشگری گیلان/ اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی بندر انزلی/ آغاز مطالعات برای ریشه یابی رسوب گذاری در تالاب انزلی با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه/ الحاق ایران به اوراسیا؛ چشم اندازی مثبت برای توسعه فعالیت های بندری گیلان است بازدید معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از پروژه های سرمایه گذاری بندرانزلی/ تسریع در ارائه تسهیلات به فعالین اقتصادی گیلان پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر/ تردد کشتی‎ها تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران توسعه همکاری آموزشی سازمان بنادر و آموزش فنی حرفه ای برای ارتقای مهارت های دریایی و بندری/ ضرورت مهارت افزایی اپراتوری و تعمیر تجهیزات بندری و آتش نشانی در بنادر
سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان بین المللی دریانوردی، آیمو
​مجمع سازمان بین المللی دریانوردی با پیشنهاد شورای سازمان آیمو مبنی بر افزایش اعضای شورا از ۴۰ به ۵۲ عضو و پیشنهاد افزایش دوره عضویت و فعالیت شورای مربوطه از دو به چهار سال موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، شورای آیمو ماموریت پیدا کرد تا متن اصلاحی کنوانسیون ایجاد آیمو (مواد ۱۶ و ۱۷) را تهیه و جهت تصویب مجمع به نشست بعدی آن که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ برگزار می شود، ارایه کند.

طبق کنوانسیون ایجاد آیمو که اساسنامه بین المللی دریانوردی به شمار می آید، افزایش تعداد اعضای شورا و طول دوره فعالیت آن مستلزم تصویب اصلاحیه نسبت به مواد ۱۶ و ۱۷  کنوانسیون مذکور توسط مجمع است و زمانی که اصلاحیه به تصویب می رسد به دولت های عضو آیمو ابلاغ می شود تا سند پذیرش و الحاق به اصلاحیه را کتبا به دبیرکل آیمو به عنوان امین اسناد ارایه کنند.    

گفتنی است اصلاحیه در صورتی به اجرا در می آید که حداقل دو سوم از ۱۷۴ کشور عضو آیمو، سند الحاق به اصلاحیه را ارایه کنند، بنابراین زمان دقیق اجرای اصلاحیه مشخص نیست و تماما بستگی به میزان اراده دولت ها و تسریع در ارایه سندهای الحاق به اصلاحیه دارد که ممکن است پنج سال و حتی بیشتر طول بکشد، همچنین باید خاطرنشان کرد که تا سال ۲۰۲۳ افزایشی در تعداد فعلی اعضای شورا و طول دوره فعالیت آن صورت نمی گیرد.

افزایش تعداد اعضای شورای آیمو همواره جزو خواسته های اکثریت دولت ها به ویژه دولت های در حال توسعه است و ایران نیز ضمن پشتیبانی از این طرح، در مباحث تخصصی مربوطه مشارکت فعالانه ای دارد چرا که افزایش تعداد اعضای شورا موجب بهبود نقش آفرینی در یکی از ارکان مهم تصمیم گیری آیمو می شود و منافع دولت های در حال توسعه را بهتر تامین می کند و تا حد زیادی موازنه قدرت چانه زنی را به نفع دولت های در حال توسعه تغییر خواهد داد.

۹ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴
کد خبر : ۴۸,۶۶۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید