امدادرسانی به یک شناور مسافری در آب های بندرعباس/ مسافران شناور مسافری "ذوالفقار" در ایمنی و سلامت کامل هستند تعیین تکلیف قایق های فاقد هویت در بندر خرمشهر/ گواهینامه های قدیمی مالکان شناورها تعویض می شود احداث سیلو توسط بخش خصوصی به ظرفیت ۲۵۰هزار تن در بندرامیرآباد/ بندر امیرآباد؛ هاب غلات شمال کشور است صدور مجوز ساخت برای شناورهای تولید داخل درسیستان و بلوچستان/ حل مشکلات کارگاه های شناورسازی پنج خدمه موتور لنج باری از خطر غرق نجات یافتند علاقه قرقیزستانی ها برای سرمایه گذاری در بنادر ایران/ امکان ارتباط لجستیک بین دو کشور ایران و قرقیزستان برای هاب توزیع کالا/ پیشنهاد ایجاد محل هایی در بنادر ایران برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستان ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه/ راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا و امیرآباد/ تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی روسیه/ معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان دو کشور ایران و روسیه ساماندهی قایق‌های فاقد هویت در بوشهر آغاز شد ساماندهی کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز در سیستان و بلوچستان/ ظرفیت تولید 500 شناور در کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان توافقنامه کشتیرانی تجاری بین ایران و قزاقستان به زودی ابلاغ و اجرا می‌شود/ نقش ویژه توافقنامه دریایی ایران – قزاقستان در توسعه حمل و نقل دریایی و کریدورهای بین المللی
توافقنامه کشتیرانی تجاری بین ایران و قزاقستان به زودی ابلاغ می‌شود
مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توافقنامه کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان می‌تواند نقش ویژه ای در توسعه کریدورهای بین‌المللی و افزایش حجم بارهای ترانزیتی داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی سعیدی‌پور درباره موافقتنامه تصویب شده کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان، اظهار داشت: این توافقنامه برای دو کشور تعهداتی به همراه دارد و در این میان هماهنگی‌هایی در مباحث کشتیرانی مطرح شده که بسیار اثرگذار است.

وی گفت: ایمنی دریانوردی از دیگر مورد مهم در توافقنامه کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان است. در این توافقنامه تاکید ویژه‌ای روی بحث ایمنی و امنیت این دریا صورت گرفت که در حوزه کشتی‌های باری، خدمه و بار است. سعید پور اظهارداشت: توسعه روابط از طریق دوره‌های آموزشی و استفاده از تجارب یکدیگر و همچنین ایجاد نمایندگی و بحث سرمایه‌گذاری از دیگر مواردی بود که در این توافقنامه مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال ۹۶ مراحل توافقنامه کشتیرانی تجاری در کشور قزاقستان به پایان رسید و لازم‌الاجرا شد و در همان سال در هیأت وزیران ایران هم به تصویب رسید. بعد از آن هر دو کشور تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن این موافقتنامه به کار بستند و در آبان ماه ۹۸ این لایحه توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس ارائه شد.

وی اظهار داشت: هم اکنون فرآیند استصوابی این توافقنامه در کشور در حال انجام است که به زودی ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

این توافقنامه هیچ ارتباطی به رژیم حقوقی دریای خزر ندارد

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی افزود: توافقنامه کشتیرانی تجاری در حوزه حمل و نقل دریایی بین ایران و قزاقستان ارتباطی به مرز دریایی ندارد و تفاوت بسیاری با موارد حقوقی رژیم حقوقی دریای خزر دارد.

سعیدی‌پور درباره توافق با دیگر کشورها از جمله روسیه، آذربایجان و ترکمنستان، تصریح کرد:‌ ایران و ۴ کشور روسیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان کارهای مشترک بسیاری خوبی را با یکدیگر در حوزه دریایی – بندری انجام داده‌اند.

نقش ویژه توافقنامه دریایی ایران – قزاقستان

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص نقش این موافقتنامه در بهبود کارایی کشتیرانی تجاری بین دو کشور اظهار داشت: این توافقنامه نقش ویژه‌ و حیاتی در بحث کریدورهای بین‌المللی ایران خواهد داشت. با این توافق ما توانستیم به جای این‌که بار قزاقستان از طریق آذربایجان از شرق خزر به غرب آن منتقل شود بنادر ایران را در اولویت قرار دهیم.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: هم اکنون حجم تراکنش‌ها در بنادر شمال کم نیست و از کانال‌های مختلف بار انتقال پیدا می‌کند.

 

 

۱۲ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۶
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |
کد خبر : ۴۸,۷۰۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید