اطفای حریق موتور لنج باری در بندر گناوه بدون تلفات جانی/ علت حادثه در دست بررسی است تخفیف 20 درصدی برای صاحبان کالاهای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر/خارج سازی ۵ فروند مغروقه آبراه اروند در دستور کار صادرات اولین محموله سنگ از بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی موقعیت، تخصص و توسعه؛ سه عامل ایجاد بنادر جدید خط دائمی کشتی کانتینربر بین ایران و روسیه راه‌اندازی شد/ حرکت اولین کشتی در سپتامبر ۲۰۲۰/ امکان صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه فراهم شد اشتغالزایی، رونق تجاری و کسب سود؛ سه دستاورد سرمایه گذاری در بنادر است/ حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران در بلندمدت، نتیجه بخش خواهد بود/ سازمان بنادر برای سرمایه گذار بخش خصوصی؛ سنگ تمام می گذارد نگاه سازمان بنادر به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برد-برد است/ شرایط بسیار مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر ایران فراهم شده است/ سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت در بنادر کشور، نگاه بلندمدت داشته باشند بندر چابهار؛ محدویتی در پذیرش کالا ندارد/ ثبت رکوردی جدید با عملیات ۳۵ هزار متر مکعبی لایروبی در بندر چابهار رشد ۵۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندرانزلی آلودگی ناشی از لکه های نفتی در 3 مایلی ساحل بندرعباس کنترل شد
سازمان بنادر و دریانوردی، شهرام آدم نژاد، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، ایران، قرقیزستان
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره عدم دسترسی مستقیم قرقیزستان به آب های آزاد، در مورد پیشنهاد دو کشور به منظور افزایش ارتباطات دریایی و بندری توضیح داد.

جبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، شهرام آدم نژاد در حاشیه دوازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک بین ایران و قرقیزستان که با حضور وزاری راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حمل و نقل قرقیزستان آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: بین ایران و قرقیزستان در شقوق مختلف حمل و نقل ارتباطات بسیار گسترده ای برقرار است و ظرفیت افزایش در این زمینه بسیار بالا است.

وی ادامه داد: در حوزه بنادر با توجه به اینکه ارتباط مستقیم قرقیزستان با آب های آزاد وجود ندارد سازمان بنادر و دریانوردی پیشنهاد بسیار خوبی را ارائه کرد تا در بنادر کشور محل هایی برای فعالیت سرمایه گذاران قرقیزستانی ها در نظر گرفته شود.

به گفته معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، قرقیزستانی ها پیشنهادات خوبی را به منظور سرمایه گذاری در بنادر ارائه و از سویی درخواست کردند تا مناطقی به عنوان هاب باری برای آنها در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در سال 1993 تفاهم نامه ای در حوزه حمل و نقل جاده ای بین ایران و قرقیزستان به امضاء رسید و در این کمیسیون مشترک بر اجرای آن تأکید خواهیم کرد و در حوزه هوایی نیز سعی می کنیم بین دو کشور پرواز مستقیم ایجاد شود.

آدم نژاد با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل ریلی ارتباطات خوبی بین ایران و قرقیزستان وجود دارد و به منظور افزایش ظرفیت ها در این حوزه نیز مذاکراتی صورت خواهد گرفت، گفت: صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه راه و مسکن نیز جز پیشنهادات قرقیزستانی ها بود و ایران نیز استقبال کرد تا جز اولویت های مذاکرات طرفین باشد.

وی ادامه داد: در حوزه لجستیک نیز به ویژه در هاب هایی که بتوان توزیع کالا را در این دو کشور انجام داد می توانیم ارتباطات مشترک زیادی داشته باشیم.

۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵
کد خبر : ۴۸,۷۲۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید