کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا رشد ۲۷ درصدی تخلیه کالاهای اساسی/ تخلیه و بارگیری ۴۵ میلیون تنی کالاهای نفتی و غیرنفتی/ ورود نخستین محموله ترانزیتی ریلی از آسیای میانه به بندر امام(ره) فعالیت مجتمع بندری انزلی بدون توقف ادامه دارد تقویت زیرساخت ها و بهره گیری از قابلیت های ایجاد شده در بنادر کوچک هرمزگان
برای خدمت به مردم باید در راستایی واحد حرکت کنیم و اهتمام بورزیم/ دو بندر باید نقاط قوت یکدیگر را تقویت و نقاط ضعف یکدیگر را جبران کنند
در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی مطرح شد: شهرستان بندرانزلی و استان گیلان پتاسیل بسیار بالایی داشته و شاهرگی اقتصادی در حوزه های مختلف مخصوصا در بنادر بوده و باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و مکمل یکدیگر باشیم تا شاهد ضرر هیچ کدام از بنادر نباشیم زیرا هر دو سرمایه های همین کشور هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حمیدرضا آبایی؛مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به همراه اعضای شوراى معاونین بندر انزلی عصر چهارشنبه 19 آبان ماه در دیدار با محمدولی روزبهان؛مدیرعامل منطقه آزاد انزلی ضمن تبریک انتصاب ایشان به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی اظهار داشت: برای خدمت به کشور و استان در راستای هم افزایى بر اساس برنامه ای جامع و هدفمند حرکت کرده و بر اعمال تسهیلات قوانین و مقررات اهتمام بورزیم.
وی افزود: شهرستان بندرانزلی و استان گیلان دارای پتاسیل بسیار بالایی در تجارت کشور بوده و شاهرگی حیاتی در حوزه های مختلف اقتصادی،صنعتی، ایجاد فعالیتهای ارزش افزوده و مخصوصا حمل و نقل دریایی با وجود منطقه آزاد و بنادر بوده که در کنار یکدیگر قرار گرفته و مکمل یکدیگر می باشند و همپوشانی فعالیتها و طرحهای توسعه آتی می تواند باعث افزایش بهره وری و جلوگیری از ایجادضرر ناشی از خواب سرمایه هر کدام از بنادر باشیم زیرا همگی سرمایه های همین کشور هستند.
آبایی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی هیچگاه با ساخت زیرساختهای بندری مخالف نبوده خاطرنشان کرد: با افزایش ساخت بندر نیز مخالف نبوده و نیستیم وگرنه بندر امام را در کنار بندر خرمشهر و بندر شهیدرجایی را در کنار بندر شهیدباهنر بنا نمی کردیم اما معتقدیم باید با ایجاد همپوشانی و ایجاد تعامل در راستای خدمت به مردم انزلی، استان گیلان و ایران قدم برداریم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به تغییر ماهیت کالا در بنادر شمال کشور تصریح کرد: در گذشته کالاهایی همچون چوب و آهن و اینگونه کالاها در بنادر شمال  تخلیه و بارگیری می شد ولی در چندین سال گذشته به کالای فله خصوصاً غلات تغییر ماهیت داده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی های مختلف و از ایجاد زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز توسط سرمایه گذاران و سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد و گفت: ایجاد مخازن روغن و سیلوهای غلات از جمله این مسائل است اما برای آینده بندرانزلی برنامه های بسیاری همچون تامین تجهیزات مناسب عملیات جنرال کارگو، کانتینر و ساخت اسکله سرپوشیده در دست اقدام داریم.
آبایی در پایان صحبت های خویش مواردی همچون وضعیت بنادر شمال کشور، دریای خزر و راه حل های برون رفت از وضعیت موجود و پیشنهادات اجرایی در راستای همکاری دو بندر انزلی و کاسپین را مطرح کرد.
دو بندر باید نقاط قوت یکدیگر را تقویت و نقاط ضعف یکدیگر را جبران کنند
محمدولی روزبهان؛مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از نظرات کارشناسی و پیشنهادات مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان عنوان کرد: با بسیاری از صحبت ها و پیشنهادات مطرح شده هم نظر هستیم و موافقم محدوده بندری شهرستان باید تقویت شود.
وی ادامه داد: تقویت دو بندر انزلی و کاسپین بسیار حائز اهمیت است به دلایل آنکه پدافند غیر عامل محسوب می شوند، تحریم پذیر نیستند، به کشورهایی چون روسیه، چین، ترکیه و بسیاری از کشورهای مد نظر و همچنین اروپا وصل می شوند.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی هم افزایی را کلید موفقیت دانست و گفت: باید از ظرفیت های استان و شهرستان استفاده کنیم و دو بندر باید نقاط قوت یکدیگر را تقویت و نقاط ضعف یکدیگر را جبران کنند و به عنوان مجموعه و یک محدوده فعالیت کنیم.
روزبهان با بیان اینکه باید آینده نگر باشیم تا سرمایه های ملی هدر نرود یادآور شد: تا روزی که در منطقه آزاد هستم ظرفیت های محدوده باید براساس واقعیت و بر مبنای نیاز تقویت و بالا برود و در راستای اهتمام حرکت می کنم زیرا با توجه به شرایط اقتصادی و تحریم های ظالمانه وظیفه داریم برای کشور تلاش کنیم.
گفتنی است در پایان مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به بررسی راه های پیشنهادی طرفین و روش های اجرای آنها و هم افزایی بیشتر درمحدوده پرداختند.


دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد 3
دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد 2
دیدار با مدیر عامل منطقه آزاد 1

۲۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۵
کد خبر : ۴۸,۸۰۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید