استقبال بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در بندر چابهار/ توسعه رضایت بخش زیرساخت‌های بندر شهیدبهشتی/ افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار کاهش ضریب خوردگی تجهیزات دریایی با بهره برداری از پروژه دایک حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی چابهار/ افزایش اراضی پسکرانه بندر چابهار به میزان ۱۳ هکتار پهلودهی دهمین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر چابهار/ تجلیل از دریانوردان شناورهای ترانزیتی در بندر چابهار/ بررسی وضعیت پروژه های توسعه ای بندر چابهار استقرار پلیس گمرک در بندر آستارا رونمایی از کتاب "زنجیره تأمین" بندر بوشهر مجلس؛ برای رونق حمل و نقل دریایی سیاست های حمایتی دارد/ توجه به دریانوردان و ملوانان؛ هدف ویژه کمیته بنادر و دریانوردی مجلس/ حمل و نقل دریایی یکی از مولفه های پیشران اقتصاد ایران است اعطای نمادین بیمه نامه تکمیلی دریانوردان آزاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بخش خصوصی حوزه بندری و دریایی؛ بازوان اصلی اقتصادی و اجرایی کشور در دوران تحریم/ هم افزایی بخش دولتی و خصوصی نتایج بهتری به دنبال دارد تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر/ خودباوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها را نداد/ تکیه بی سابقه سازمان بنادر به توان داخلی در حوزه ناوگان عملیاتی و تجهیزات/ نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت کم سولفور ناوگان خارجی وارد شده به بنادر هستیم دریانوردان؛ نشان دادند که می توان تحریم ها را دور زد/ دریانوردی پایدار؛ نتیجه تلاش های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش و سپاه است/ استمرار فعالیت های اقتصادی کشور با حضور موثر نیروی دریایی ایران در آب های دور
پیشرفت 37 درصدی فاز ۳طرح توسعه بندر شهید رجایی/ آماده سازی ۸۰۰ متر اسکله کانتینری برای بهره برداری در سال ۹۸
در جریان سفر مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی به پایتخت دریایی ایران، آخرین وضعیت اجرای فاز ۳طرح توسعه کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان ابر پروژه بندرسازی در ایران مورد بررسی میدانی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمد راستاد" معاون وزیر راه و شهرسازی با همراهی "جلیل اسلامی" معاون امور دریایی،"فرهاد منتصر کوهساری" معاون امور بندری، "محمدرضا اله یار" معاون مهندسی و امور زیربنایی و همچنین "سید سعید سید علایی" معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی کشور از پیشرفته ترین ترمینال کانتینری کشور و همچنین طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری بندر شهید رجایی بازدید کردند.

راستاد ضمن گفتگو با پیمانکار این طرح بزرگ بندرسازی، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بزرگترین بندر بازرگانی ایران قرار گرفت.

"محمدرضا اله یار" معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه این بازدید، اظهار داشت: مرحله اول پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی که مربوط به بهره برداری از ۸۰۰ متر اسکله است، در صورت نبود مشکل تا پایان سال ۹۸ به سرانجام می رسد.

وی افزود: خوشبختانه تجهیزات مورد نیاز این پروژه بزرگ عمرانی که در داخل کشور وجود نداشت تامین شده و ساخت و سازهای مربوط به آن در حال انجام است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: با توجه به نوسانات قیمت و هزینه های پروژه، چالش های جدی در مسیر کار وجود داشت اما با عزم جدی و نگاهی ملی مشکلات و موانع مرتفع و فعالیت ها در حال پیشبرد است.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم از سرمایه گذاری انجام شده به نحو مطلوب استفاده کنیم و مانع از استهلاک انرژی شویم، تصمیم گرفتیم پروژه را به صورت همزمان آغاز نکرده و پس از اتمام یک مرحله سراغ مرحله بعدی رفته تا اینگونه با بهره برداری از یک مرحله بتوانیم امکان پهلوگیری کشتی ها را فراهم کرده و از قابلیت ایجاد شده استفاده کنیم.

اله یار با تأکید بر اینکه اعضای درگیر در این پروژه هفته ای چندین جلسه فنی را برگزار می کنند تا در مباحث اجرایی و فنی مشکلی پیش نیاید، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه به صورت سه شیفت در حال انجام است و به صورت شبانه روزی فعالیت ها انجام می شود.

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه، اعلام کرد: کل پروژه تا هفته نخست دی ماه امسال، بیش از 37 درصد پیشرفت داشته و پیشرفت مرحله یک این پروژه نیز از این میزان بیشتر است.

"اله مراد عفیفی پور" مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در خصوص آخرین وضعیت پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی، اظهار کرد: این طرح یکی از  پروژه های عظیم بندرسازی در ایران است که هم به لحاظ تجهیزات فنی و هم روند ساخت و سازهای عمرانی دارای پیچیدگی های خاص و ویژگی های منحصر بفردی است.

وی تصریح کرد: فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری این بندر در مجموع شامل احداث ۱۴۰۰ متر اسکله، 4 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 113 هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است که با سرمایه گذاری یکهزار میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجراست.

وی ادامه داد: با بومی سازی دانش بندر سازی توسط مهندسان جوان و با انگیزه ایرانی خودکفایی 100 درصدی در این زمینه تحقق پیدا کرده است و این پروژه در سال جاری بعنوان یکی از پروژ های برتر استان توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت انتخاب شده است.

عفیفی پور امکان پذیرش شناورهای اقیانوس پیمای سوپرپست پاناماکس و بزرگ مقیاس را از شاخص های بنادر توسعه یافته دانست و گفت: بندر شهیدرجایی بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می شود و سهم قابل ملاحظه ای در تجارت ملی و منطقه ای دارد، بنابراین اگر بتوانیم ظرفیت این بندر را ارتقاء بخشیم  قابلیت رقابت پذیری آن را در سطح بین الملل افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه با تکمیل شدن پازل فاز ۳ بندر، ۲.۲ میلیون TEU  به ظرفیت کانتینری آن اضافه می شود، تصریح کرد: با ساخت ترمینال جدید، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از ۵.8 میلیون به ۸ میلیون TEU افزایش می یابد.

واحد اطلاعات و اخبار

۹ دی ۱۳۹۸ ۱۵:۲۷
کد خبر : ۴۸,۹۹۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید