20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان صورت گرفت؛
بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه ویژه بندر آستارا
دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه دکتر حمیدرضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه آستارا از توانمندی ها و زیرساخت های بندر آستارا بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، صبح پنجشنبه 12 دی ماه وزیر راه و شهرسازی به همراه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه آستارا ضمن بازدید از بندر آستارا در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به نقش تأثیرگذار بنادر انزلی، آستارا و کاسپین در بازار ترانزیت کشور اظهار کرد: تمام بنادر شمالی قرارگرفته در مسیر کریدور شمال-جنوب و شرق و غرب می‌توانند در توسعه اقتصادی کشور نقش ایفا کنند.

وزیر راه و شهرسازی گسترش حمل‌ونقل ترکیبی و حمل‌ونقل مسافری گفت: در همایش اقتصادی دریای خزر که امسال در ترکمنستان برگزار شد توافق‌های مسافرت‌های دریایی بین بنادر خزر را برای همه کشورهای حاشیه خزر را پایه‌گذاری کردیم که این مهم با فراهم کردن زیرساخت‌ها سرعت می‌گیرد.‌

وی با اشاره به اینکه وضعیت زیرساختی بندر آستارا با سه سال پیش قابل‌مشاهده نیست و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حمل‌ونقل دریایی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تجهیز و توسعه بنادر ازجمله اهداف پیش‌روی وزارت راه است که این مهم با روابط اقتصادی خوبی که با کشورهای حوزه دریای خزر وجود دارد در حال انجام است و آثار این روابط خوب را در بندر آستارا شاهد هستیم.

اسلامی با اشاره به تأکیدات روز گذشته رئیس‌جمهور در خصوص حمل‌ونقل ریلی افزود: پروژه راه‌آهن رشت-آستارا را شروع کرده‌ایم و امیدواریم افرادی که در مسیر این پروژه زمین‌دارند جهت آزادسازی سریع مسیر با پیمانکار پروژه همکاری تنگاتنگی داشته باشند.‌

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طبق توافق صورت گرفته با جمهوری آذربایجان قرار است اتوبان باکو-آستارا به جمهوری اسلامی ایران متصل شود، بیان کرد: جهت اتصال اتوبان‌های دو کشور به هم قرار است یک پل جدید در کنار پل ریلی احداث شود که در روزهای آینده مراسم کلنگ‌زنی آن برگزار می‌شود.‌

آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه آستارا در جریان این بازدید از توانمندی های بنادر استان گیلان، نقش اقتصادی و رونق تولید و همچنین عوامل تاثیرگذار بر افزایش توان تخلیه و بارگیری و گسترش روابط بین المللی توسط بنادر گیلان را گزارش و تشریح کرد.

گفتنی است محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر دوساعته به شهرستان مرزی آستارا از منطقه ویژه اقتصادی و بارانداز ریلی آستارا-آستارا بازدید به عمل آورد.‌


بازدید وزیر راه از آستارا 3
بازدید وزیر راه از آستارا 1

۱۲ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹
کد خبر : ۴۹,۰۲۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید