سازمان بنادر از سرمایه گذاران گردشگری در بندر چمخاله حمایت می کند/سازمان بنادر به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری دریایی تسهیلات ویژه می دهد/ برنامه های توسعه ای سازمان بنادر برای ارتقای ظرفیت های گردشگری گیلان/ اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی بندر انزلی/ آغاز مطالعات برای ریشه یابی رسوب گذاری در تالاب انزلی با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه/ الحاق ایران به اوراسیا؛ چشم اندازی مثبت برای توسعه فعالیت های بندری گیلان است بازدید معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از پروژه های سرمایه گذاری بندرانزلی/ تسریع در ارائه تسهیلات به فعالین اقتصادی گیلان پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر/ تردد کشتی‎ها تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران توسعه همکاری آموزشی سازمان بنادر و آموزش فنی حرفه ای برای ارتقای مهارت های دریایی و بندری/ ضرورت مهارت افزایی اپراتوری و تعمیر تجهیزات بندری و آتش نشانی در بنادر اعلام زمینه های فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه بندری/ تشریح روند حمایت های سازمان بنادر از فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری/ بهبود فرآیند ارائه خدمات و فعالیت‌های بندری در دستور کار ارتقای توان عملیاتی و لجستیکی بندر چابهار / افزایش اراضی لجستیکی بندر چابهار/ پیشرفت 67 درصدی احداث ساختمان ایکس ری افتتاح ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ ممیزی داخلی در سازمان بنادر مبتنی بر ریسک و فرآیند محور است/ تمدید گواهینامه بین المللی سازمان بنادر در سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ویرایش 2015 سازمان بنادر؛ پیشرو در خصوصی سازی واقعی/ سرمایه گذاری در بنادر کشور ریسک ندارد
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در راستای تعامل هرچه بیشتر شهر و بندر دو اقدام در دستور کار قرار گرفته است، گفت: لحاظ پیوستگی و تاثیرات متقابل شهر و بندر در طرح‌های جامع و تسریع فعالیت‌های بندری فراتر از حدود اولیه تعریف شده در حوزه زیرساخت دو گام مورد نظر برای تعامل شهر و بندر است.
محمد اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با ضرورت تعامل شهر و بندر و نقش آن در توسعه بنادر کشور، اظهار کرد: با توجه به مسئولیت های اجتماعی بنادر که در دستور کار سازمان قرار دارد، دو گام مشخص را برداشتیم؛ اولین گام اینکه در طرح های جامع، پیوستگی و تاثیرات متقابل شهر و بندر دیده شده است تا به لحاظ طرح شهرسازی و به ویژه مقوله حمل‌ونقل، زمانی که بار به بندر وارد یا از آن خارج می‌شود برای شهر بار ترافیکی تحمیلی ایجاد نشود و اینگونه زحمتی برای شهروندان شکل نگیرد.
 
وی ادامه داد: گام بعدی این است که بندر با سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها، فراتر از حدود اولیه خود برای زیرساخت‌ها هزینه کند تا اینگونه شاهد توسعه شهر و بندر، احداث جاده‌های مواصلاتی یا پایانه‌های مورد نیاز باشیم.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به طور مثال، این دو گام در منطقه چابهار در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: علاوه بر این پروژه اتوبان 25 کیلومتری که ریل چابهار به زاهدان نیز از آن کریدور باید عبور کند در دستور کار قرار گرفته و به پیمانکار نیز ابلاغ شده است تا روند عملیاتی پروژه را سرعت بخشد.
 
گفتنی است با توجه به توسعه حمل و نقل کانتینری و حمل و نقل ترکیبی در دریا و خشکی، نگاه به بنادر به عنوان یک مرکز صرفا تخلیه و بارگیری، نگهداری و انبارداری کالاها تغییر پیدا کرده است و بنادر به عنوان مراکز تجاری و بنگاه اقتصادی که در آن بسیاری از عملیات‌های تکمیلی روی کالاهای ورودی انجام ‌می‌شود، مورد توجه قرار گرفته است. همین امرسبب شده تا محدوده پسکرانه بنادر افزایش یافته و به مجموعه ای از مراکز صنعتی و تولیدی به منظور افزایش ارزش افزوده کالاها با ایجاد کارخانه‌ها، صنایع بسته بندی، بازاریابی، خدمات مرتبط با کالاهای تولید شده، ایجاد اشتغال و گردش سرمایه در بنادر تبدیل شود و به همین دلیل نیز تعامل هرچه بهتر شهر و بندر به منظور زندگی مطلوب‌تر شهروندان و رونق تجاری منطقه، بیش از پیش ضرورت یافته است.
۱۵ دی ۱۳۹۸ ۱۳:۳۲
کد خبر : ۴۹,۰۶۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید