آغاز برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین مزیت‌های سرمایه‌گذاری در پسکرانه بنادر؛ ترغیب کننده فعالان اقتصادی/ حمل ‌و نقل دریایی هزینه‌های تجاری را کاهش می‌دهد/ سواحل کشور؛ بهترین جغرافیا برای ایجاد صنایع آ‌ب‌بر است/ بنگاه‌های صادراتی از مزیت‌ کاهش زمان و هزینه حمل و نقل در پسکرانه بنادر استفاده کنند رشد 150 درصدی صادرات محصولات یخچالی از بنادر شرق هرمزگان /امکان افزایش ظرفیت تا ۶۰ هزار TEU در بندر شهیدباهنر افزایش سرعت تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر / الزام رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی در تخلیه و بارگیری کالا تردد به جزیره ابوموسی با رعایت دقیق الزامات بهداشتی / شناورها با ۵۰ درصد ظرفیت به ابوموسی سفر می کنند ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت ایران و ناوگان تحت پرچم/ ثبت الکترونیکی ورود و خروج شناورهای مسافری در سال ۹۹/ بهبود سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری فرآیند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از بنادر شرایط مطلوبی دارد/ شیوع ویروس کرونا تجارت جهانی را تحت تاثیر قرار داده است/ تشریح مشکلات اصلی واردکنندگان کالا به کشور نجات ۵ ماهیگیر توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر مکاتبات اعتراض آمیز با IMO و ITF در پی تهدید پنج نفتکش ایرانی از سوی آمریکا/ درخواست اجماع عمومی و برخورد پیشگیرانه در قبال مواضع خصمانه آمریکایی ها/ نباید ایمنی دریانوردان از سوی هیچ کشوری تهدید شود/ اقدام آمریکایی ها از نظر تجاری، حقوق بین الملل و حقوق صنفی قانونی نیست عملکرد بسیار خوب بنادر در واردات کالاهای اساسی/ اعلام کالاهایی که نباید رسوب شده اتلاق شوند/ تشریح چالش های ترخیص کالا/ فعالیت ۲۴ ساعته دستگاه‌های متولی در حوزه واردات کالاهای اساسی در بنادر
پروژه هوشمند سازی بنادر با همکاری دانشگاه شریف در دستور کار/ زیرساخت های مناسب برای پذیرش کشتی های هوشمند اقیانوس پیما را داریم/ برنامه ریزی سازمان بنادر برای تأمین برق کشتی ها در بنادر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروژه هوشمند سازی بنادر، با تخصیص اعتبارات مناسب؛ بر اساس برنامه زمان بندی شده و با بهره گیری از مرکز هوشمند سازی در دانشگاه صنعتی شریف در حال انجام است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی عزم جدی برای هوشمند سازی بنادر کشور را دارد، اظهارداشت: در طرح هوشمند سازی بنادر و بر اساس یک برنامه اجرایی مشخص و تعریف شده، بندر به واسطه بهره گیری از سامانه های هوشمند، به عنوان یک نقطه در زنجیره جهانی لجستیک قرار دارد و فراتر از پسکرانه خودش مد نظر قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر با دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اجرای پروژه هوشمند سازی در بنادر کشور، اظهار داشت: این پروژه به جدیت در حال انجام است و در این مسیر از نظرات همه صاحب نظران و اعضای جامعه دریایی و بندری کشور استقبال می کنیم.
راستاد با اشاره به خدمات دهی به کشتی های هوشمند در بنادر ، توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های فنی با سازمان بین المللی دریانوردی( IMO) همکاری دارد و با توجه به جایگاه ایران در تدوین قوانین و مقررات و ارائه سند در نشست های آیمو، نقش این سازمان در فرآیند خدمات دهی به کشتی های هوشمند بسیار مهم و موثر است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا سال 2025 شاهد تردد کشتی های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر کشور باشیم، تاکید کرد: از حیث زیرساخت های ورود کشتی های هوشمند به بندر، اعم از اسکله و تجهیزات بندری، به تجهیزات متفاوتی نیاز نداریم، زیرساخت هائبرای پذیرش کشتی های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر ایران وجود دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر ایران برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به کشتی های هوشمند در وهله اول باید بتواند با این کشتی ها ارتباط برقرار کند و به سامانه های این کشتی ها لینک شود.
راستاد درباره تأمین برق کشتی ها در بنادر برای جلوگیری از انتشار گاز های گلخانه ای، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر در برخی از بنادر کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی، نیروگاه تولید برق ایجاد شد که می توان برق مازاد در بنادر را به کشتی ها تخصیص داد.
 
۲۱ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴
کد خبر : ۴۹,۰۸۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید