سازمان بنادر از سرمایه گذاران گردشگری در بندر چمخاله حمایت می کند/سازمان بنادر به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری دریایی تسهیلات ویژه می دهد/ برنامه های توسعه ای سازمان بنادر برای ارتقای ظرفیت های گردشگری گیلان/ اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی بندر انزلی/ آغاز مطالعات برای ریشه یابی رسوب گذاری در تالاب انزلی با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه/ الحاق ایران به اوراسیا؛ چشم اندازی مثبت برای توسعه فعالیت های بندری گیلان است بازدید معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر از پروژه های سرمایه گذاری بندرانزلی/ تسریع در ارائه تسهیلات به فعالین اقتصادی گیلان پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر/ تردد کشتی‎ها تا ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر بوشهر تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس تخریب یک سازه غیر مجاز دریایی در سواحل مازندران توسعه همکاری آموزشی سازمان بنادر و آموزش فنی حرفه ای برای ارتقای مهارت های دریایی و بندری/ ضرورت مهارت افزایی اپراتوری و تعمیر تجهیزات بندری و آتش نشانی در بنادر اعلام زمینه های فعالیت استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان در حوزه بندری/ تشریح روند حمایت های سازمان بنادر از فعالیت استارتاپ ها در حوزه بندری/ بهبود فرآیند ارائه خدمات و فعالیت‌های بندری در دستور کار ارتقای توان عملیاتی و لجستیکی بندر چابهار / افزایش اراضی لجستیکی بندر چابهار/ پیشرفت 67 درصدی احداث ساختمان ایکس ری افتتاح ممیزی داخلی سیستم مدیریت کیفیت در سازمان بنادر/ ممیزی داخلی در سازمان بنادر مبتنی بر ریسک و فرآیند محور است/ تمدید گواهینامه بین المللی سازمان بنادر در سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ویرایش 2015 سازمان بنادر؛ پیشرو در خصوصی سازی واقعی/ سرمایه گذاری در بنادر کشور ریسک ندارد
پروژه هوشمند سازی بنادر با همکاری دانشگاه شریف در دستور کار/ زیرساخت های مناسب برای پذیرش کشتی های هوشمند اقیانوس پیما را داریم/ برنامه ریزی سازمان بنادر برای تأمین برق کشتی ها در بنادر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پروژه هوشمند سازی بنادر، با تخصیص اعتبارات مناسب؛ بر اساس برنامه زمان بندی شده و با بهره گیری از مرکز هوشمند سازی در دانشگاه صنعتی شریف در حال انجام است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی عزم جدی برای هوشمند سازی بنادر کشور را دارد، اظهارداشت: در طرح هوشمند سازی بنادر و بر اساس یک برنامه اجرایی مشخص و تعریف شده، بندر به واسطه بهره گیری از سامانه های هوشمند، به عنوان یک نقطه در زنجیره جهانی لجستیک قرار دارد و فراتر از پسکرانه خودش مد نظر قرار می گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم نامه همکاری سازمان بنادر با دانشگاه صنعتی شریف در خصوص اجرای پروژه هوشمند سازی در بنادر کشور، اظهار داشت: این پروژه به جدیت در حال انجام است و در این مسیر از نظرات همه صاحب نظران و اعضای جامعه دریایی و بندری کشور استقبال می کنیم.
راستاد با اشاره به خدمات دهی به کشتی های هوشمند در بنادر ، توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه های فنی با سازمان بین المللی دریانوردی( IMO) همکاری دارد و با توجه به جایگاه ایران در تدوین قوانین و مقررات و ارائه سند در نشست های آیمو، نقش این سازمان در فرآیند خدمات دهی به کشتی های هوشمند بسیار مهم و موثر است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا سال 2025 شاهد تردد کشتی های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر کشور باشیم، تاکید کرد: از حیث زیرساخت های ورود کشتی های هوشمند به بندر، اعم از اسکله و تجهیزات بندری، به تجهیزات متفاوتی نیاز نداریم، زیرساخت هائبرای پذیرش کشتی های هوشمند اقیانوس پیما در بنادر ایران وجود دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، بنادر ایران برای ارائه خدمات تخلیه و بارگیری به کشتی های هوشمند در وهله اول باید بتواند با این کشتی ها ارتباط برقرار کند و به سامانه های این کشتی ها لینک شود.
راستاد درباره تأمین برق کشتی ها در بنادر برای جلوگیری از انتشار گاز های گلخانه ای، خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر در برخی از بنادر کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی، نیروگاه تولید برق ایجاد شد که می توان برق مازاد در بنادر را به کشتی ها تخصیص داد.
 
۲۱ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴
کد خبر : ۴۹,۰۸۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید