از سرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه بعد از 2 سال وقفه اراده ایران و ازبکستان بر همکاری و تحول اقتصادی است/ نقش موثر بندر چابهار در تسهیل حمل و نقل و لجستیک منطقه بازدید سفیر ژاپن در ایران از بندر امام(ره) نگاه سازمان بنادر در ارتباط با همسایه ها موجب پویایی اقتصاد ایران خواهد شد/ ضرورت توسعه روابط دریایی و بندری و تردد خطوط منظم کشتیرانی با کشورهای همسایه یک میلیون تن گندم از بندر چابهار وارد کشور شد ظرفیت سیلوی غلات بندرامیرآباد به 312 هزار تن افزایش یافت ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار
ارائه 6 سند توسط ایران در شصتمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی آیمو
شصتمین اجلاس کمیته اصلی حفظ محیط زیست دریایی (MEPC 60) از دوم لغایت ششم فروردین ماه 89 در مقر سازمان بین المللی دریانوردی در لندن برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی علی مرزبان نماینده ثابت سازمان بنادر در آیمو گفت : هیأت سه نفره جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس 6 سند ارائه نمود.
مرزبان در خصوص مفاد اسناد ارائه شده گفت : یکی از اسناد که تحت دستور کار شماره 7 مشترکاً توسط ایران و فدراسیون روسیه ارائه شد حاوی گزارشی از مانور مقابله با آلودگی دریایی و دستاوردها و درسهای آموخته از آن بود که در تیر ماه سال گذشته در بندر انزلی برگزار شد.
وی افزود :‌ همچنین در این اجلاس دستور کار پیشنهادی ایران با عنوان تهیه دستورالعملی برای اجرای عملیات مقابله با آلودگی دریایی موضوع کنوانسیون OPRC با لحاظ مسایل ایمنی و بهداشتی افراد درگیر در عملیات که طی سند شماره MEPC 59/7/2 ارائه شد مورد تصویب قرار گرفت.
مرزبان گفت : سند دیگر ایران متضمن پیشنهاد اصلاحاتی به همه مقررات ضمائم    I,II,IV,V و VI کنوانسیون مارپول در خصوص مراکز دریافت زباله در بنادر با هدف در نظر گرفتن مراکز دریافت زباله ها در یاردهای بازیافت کشتی ها بود که بر اساس آن مرکز بازیافت کشتی ها مکلف به در نظر گرفتن مراکز دریافت زباله از کشتی های در انتظار بازیافت می شوند.
به گفته مرزبان این سند برای رفع هرگونه شبه به کمیته اجرای مقررات توسط دولتها (FSI 18) ارجاع شد.
نماینده ثابت سازمان بنادر و دریانوردی در آیمو گفت : اسناد دیگر ارائه شده حاوی پیشنهاد اصلاح ضمیمه شماره سه کنوانسیون مارپول با هدف در نظر گرفتن مراکز دریافت زباله در بنادر برای کالاهای موضوع این ضمیمه و همچنین نظرات و پیشنهاداتی راجع به پیش نویس دستورالعمل موقت برای عملیات ثبت موسوم به II و Recording Operation in the Oil Record Book Part بوده است.
مرزبان در ادامه در خصوص سایر موضوعات مطروحه در این اجلاس گفت : یکی از موضوعاتی بیشترین سندهای ارائه شده به کمیته را به خود اختصاص داد و بحث های فراوانی را سبب شد موضوع کاهش گازهای گلخانه ای ناشی از کشتی ها بود که تحت دستور کار شماره چهار مورد بررسی قرار گرفت.
مرزبان گفت : پس از مباحثات فراوان نهایتاً کمیته با گنجاندن این مقررات در ضمیمه ششم کنوانسیون موافقت نمود و بر اساس تصمیم کمیته این مقررات اجباری خواهد بود و برای تکمیل کار تهیه مقررات فنی در این خصوص یک گروه کاری بین الاجلاس تشکیل شد.
 
۱۸ فروردین ۱۳۸۹ ۱۰:۰۰
کد خبر : ۴,۹۱۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید