تخفیف ۴۰ درصدی هند و سازمان بنادر به کشتی‌های ورودی به بندر چابهار اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر چهارم اسفندماه در تهران برگزار می شود/ بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر/ شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر اتصال ترمینال های طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به محورهای مواصلاتی/ تسهیل ترانزیت کالا از بندر چابهار/ سهولت دسترسی به ترمینال های کانتینری طرح توسعه بندر شهیدبهشتی آماده سازی شناورهای جستجو و نجات دریایی هرمزگان/ ساخت و تعمیر اسکله های مسافری با هدف تسهیل در پهلودهی شناورها/ طراحی ۶ فروند اسکله فلزی شناور در مبادی گردشگری هرمزگان ساخت اولین کشتی یخچال دار پشتیبانی ماهیگیری کشور در بندرعباس ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​ تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی انسجام توسعه بنادر کشور با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی/ از مدیرعامل و مسئولان سازمان بنادر به دلیل نگاه توسعه ای به بنادر ایران قدردانی می کنم/ جابجایی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تن بار در بنادر کشور/ باید در مسیر مردمی کردن حوزه دریایی گام برداریم تزریق اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر به طرح تحول صنایع دریایی/ تجهیز بنادر به ۲ فروند لایروب مکنده مخزن دار پیشرفته/ تا حد امکان از نیروهای متخصص داخلی در ناوگان دریایی کشور استفاده شود
سازمان بنادر و دریانوردی، حسین صادقی نژاد پاریزی
مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: طی 10 ماهه سال جاری میزان جذب سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در بنادر کشور رشد 54 درصدی داشته است.

حسین صادقی نژاد پاریزی ،درباره سرمایه گذار ی های صورت گرفته در بنادر کشور،اظهارداشت: قرارداد سرمایه گذاری تا دی ماه سال 98 به میزان 54982 میلیارد ریال از سوی بخش غیر دولتی در بنادر کشور جذب شده است و شاهد رشد 54 درصدی جذب سرمایه گذاری بخش غیر دولتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته طی 10 ماه هستیم.

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه احداث و بهره برداری از اسکله و پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی، انبار مکانیزه غلات و سیستم انتقال - احداث مخازن و خطوط انتقال فرآورده نفتی - محوطه ترانزیتی و صادراتی کالا و کانتینر - خدمات فنی ،موتورپول و ...، احداث کارخانجات صنعتی در بنادر چابهار، شهیدرجایی و امام خمینی (ره)  است.

تحرک فعالیت اقتصادی، تولید و پردازش کالا با بهره گیری از پتانسیل های قانونی

وی ادامه داد: اهداف اختصاصی مراکز؛ پشتیبانی و تسهیل فعالیت های بازرگانی و افزایش ارزش افزوده است و برنامه های عملیاتی مراکز؛ ایجاد زمینه تحرک فعالیت اقتصادی، تولید و پردازش کالا با بهره گیری از پتانسیل های قانونی مناطق و پایش و نظارت بر نحوه اجرای فرآیندهای امور مناطق و ارزیابی میزان تحقق آن ها خواهد بود.

مدیریت بر توسعه ساختار سامانه های جامع بندری و واحد کار و خدمات اشتغال

مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری   سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بنادر از 40 به 60 درصد به عنوان دیگر اهداف کلان سازمان بنادر و دریانوردی، تعریف شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا اهداف اختصاصی مراکز؛ توسعه ساختار فرآیندی سامانه های مناطق بندری خواهد بود و برنامه های عملیاتی مراکز؛ مدیریت بر توسعه ساختار فرآیندی سامانه های جامع مناطق بندری و واحد کار و خدمات اشتغال است.

نگاه سازمان بنادر به فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی

 صادقی نژاد در ارتباط با نگاه سازمان بنادر به فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر کشور، اظهار کرد: تهیه و روزآمدسازی بسته‌های مختلف جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ساخت و توسعه انواع زیرساخت‌ها و تأسیسات و فعالیت‌های دریایی، تدوین و بروزرسانی قوانین مناسب برای تخصیص درصدی از درآمدهای دولت ناشی از فعالیت‌های تجاری دریایی به توسعه مناطق ساحلی و حفاظت از محیط ‌زیست دریایی حداکثر تا دو سال پس از تصویب و ابلاغ سند و نیز حمایت از تشکیل شرکت‌های بیمه تخصصی دریایی و فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای موجود در حوزه دریا و ارائه پوشش‌های بیمه‌ای خاص از جمله مواردی است که سازمان بنادر و دریانوردی به آن توجه جدی دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت سازی قانونی به منظور ارائه تسهیلات مالی مطابق با نرخ و عرف بین‌الملل به منظور توسعه فعالیت‌های دریایی با تأکید بر حوزه‌های مزیت دار و رقابتی با رعایت استفاده از حداکثر توان داخلی، تسهیل شرایط صدور ضمانت‏نامه بانکی و غیربانکی توسط صندوق توسعه صنایع دریایی حداکثر تا دو سال پس از تصویب و ابلاغ سند، شناسایی خدمات حمل و نقل دریایی بار بین بنادر ایران و خارج از کشور و بالعکس به صاحبان کالا به عنوان حمل و نقل بین‌المللی و تصریح عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر ارائه خدمات مذکور در مقررات اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده حداکثر تا یک سال پس از تصویب و ابلاغ سند نیز بخش دیگری از برنامه های است که از سوی سازمان بنادر دنبال می شود.

به گفته مدیرکل مناطق ویژه بندری و سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی، در راستای نگاه سازمان بنادر و دریانوردی به فعالیت هرچه بیشتر و بهتر بخش خصوصی در بنادر می توان به اعطای تسهیلات در نظام بانکی بر مبنای مشارکت و بهره برداری در پروژه‌های دریایی به جای اخذ وثیقه، ارتقاء صندوق توسعه صنایع دریایی به سطح نهاد مالی توسعه‌ای دریایی کشور و تأمین سرمایه متناسب و تدوین آیین نامه‌های اجرایی به منظور پذیرش فعالیت‌های صنعتی و خدماتی بین‌المللی دریایی به عنوان محصولات صادراتی و بهره گیری از مزایای مربوطه اشاره کرد.

۷ بهمن ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |
کد خبر : ۴۹,۲۷۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید