از سرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه بعد از 2 سال وقفه اراده ایران و ازبکستان بر همکاری و تحول اقتصادی است/ نقش موثر بندر چابهار در تسهیل حمل و نقل و لجستیک منطقه بازدید سفیر ژاپن در ایران از بندر امام(ره) نگاه سازمان بنادر در ارتباط با همسایه ها موجب پویایی اقتصاد ایران خواهد شد/ ضرورت توسعه روابط دریایی و بندری و تردد خطوط منظم کشتیرانی با کشورهای همسایه یک میلیون تن گندم از بندر چابهار وارد کشور شد ظرفیت سیلوی غلات بندرامیرآباد به 312 هزار تن افزایش یافت ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار
1511 کشتی اقیانوس پیمای خارجی مورد بازرسی قرار گرفتند
مراکز کنترل و بازرسی کشتی ها (PSC) مستقر در بنادر کشور در سال گذشته 1511 فروند کشتی اقیانوس پیمای خارجی را مورد بازرسی فنی و ایمنی قرار دادند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بنادر و دریانوردی سعید ایزدیان عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان گفت این تعداد کشتی 42 درصد از کشتی های ورودی واجد شرایط را تشکیل می دهند و این آمار نسبت به سال 87 معادل 5 درصد رشد داشته است.
ایزدیان افزود : بر اساس تفاهم نامه اقیانوس هند (IOMOU) که ایران در آن عضویت دارد کشورهای عضو متعهد هستند 10 درصد از کشتیهای خارجی ورودی به بنادر خود را مورد بازرسی فنی و ایمنی قرار دهند و آمار 42 درصدی فعالیت مراکز کنترل و بازرسی ایران افزون تر از تعهدات این تفاهم نامه است که این مسأله بیانگر اقدامات مؤثر کشور در جهت ارتقای ایمنی دریانوردی و حفاظت از محیط زیست دریایی در گستره آبهای شمال و جنوب کشور است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت هدف از کنترل و بازرسی فنی و ایمنی کشتی ها اطمینان از تطبیق و صلاحیت کشتی های ورودی به بنادر و آبهای تحت حاکمیت کشور بر اساس الزامات قوانین و مقررات بین المللی دریایی است.
وی افزود : فعالیت مستمر مراکز کنترل و بازرسی، توسعه بنادر تحت پوشش بازرسی و همچنین ایجاد مراکز جدید از عوامل افزایش بازرسیها در سال 88 بوده است.
 
۲۳ فروردین ۱۳۸۹ ۱۲:۳۹
کد خبر : ۴,۹۴۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید