موج شکن های جدید و اسکله برگشتی مجتمع بندری انزلی هیچ تأثیری بر رسوب تالاب انزلی ندارد آمریکا با تحریم و شلیک موشک به هواپیمای ایرانی، انسانیت را هدف قرار داده است افزایش 21 درصدی صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس از بندر خرمشهر/ اسکله تاسیسات دریایی به اسکله های 20 گانه بندر خرمشهر افزوده شد ورود و خروج 206 فروند کشتی در بندرامیرآباد/ هیدروگرافی آب های بنادر امیرآباد ونکا/ برداشت 37552 متر مکعب لای از کانال و حوضچه‌های بندرامیرآباد رسیدگی به موضوعات دریایی مرتبط با تحریم در اولویت سازمان بنادر/ ضرورت تمرکز بیشتر بر ایمنی دریایی در بنادر/ ضرورت تداوم آموزش دریانوردان به رغم شیوع کرونا انتقال 30 دستگاه کانتینر یخچالی و ۹ دستگاه کانتینر معمولی از افغانستان به هند از مسیر بندرچابهار/ ارسال اولین محموله صرفا ترانزیتی از بندر شهیدبهشتی در راستای توافق سه جانبه هند و افغانستان و ایران پیوستن بندر شهید رجایی به بنادر سبز با رعایت شاخصه های زیست محیطی امکانپذیر می شود پیشرفت ۳۶ درصدی طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله/ احداث بندرگاه و حوضچه مناسب برای پذیرش انواع شناورهای مسافری و تفریحی/ تشریح زمینه های سرمایه گذاری در بخش دریایی و خشکی ورود اولین کشتی حامل خاک فسفات به بندر بوشهر تکمیل پروژه تعریض ‌و ‌تأمین ایمنی جاده ورکلا-گهرباران امیرآباد
2 فروند کشتی 37 هزار تنی در کشور ساخته می شود
مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ظرفیت حمل بار در ناوگان ملی یک درصد رشد داشته است، گفت: ظرفیت شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته و این رشد به رغم تحریم ها و تهدیدهای استکبار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا مدرس خیابانی در بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی کشور، افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در حوزه های خطوط کانتینری، حمل محمولات فله و کالای عمومی، سوخت رسانی، تعمیرات کشتی و خدمات سرمایه گذاری فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رویکرد توجه به ساخت داخل و انجام تعمیرات ادواری و  سفری در داخل کشور خبر داد و گفت: در سال جاری، تفاهمنامه ساخت ۲ فروند کشتی ۳۷ هزار تنی با شرکت کشتی سازی ایزوایکو به امضا رسیده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه شرکت کشتیرانی در خط مقدم مقابله با تحریم ها قرار دارد، بر ضرورت تداوم و تامین سوخت کم سولفور اشاره کرد و گفت: میزان مصرف سوخت کشتی ها حدود ۴۰ هزار تن در ماه است که از اواسط آذر ماه امسال، تحویل ۳۰ هزار تن سوخت کم سولفور از پالایشگاه اراک آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این دو ماه 30 هزار تن سوخت کم‌سولفور تأمین شد و 50 هزار تن هم از سایر مبادی خریداری شده است.

وی افزود: برای تأمین سوخت کم سولفور، ظرفیت تولید و تحویل این نوع سوخت در پالایشگاه اراک افزایش یافته و امکان اختصاص سوخت به صورت مستقیم( خارج ار بورس انرژی ) به ناوگان ملی فراهم شده است.

مدرس خیابانی افزود: ما سوخت را از پالایشگاه شازند در مرکز کشور خریداری می‌کنیم و به بنادر جنوبی کشور حمل می‌کنیم که هزینه تحویل‌گیری دارد، البته راه‌آهن در حمل سوخت با ما همکاری می‌کند و بخشی هم از طریق جاده جابجا می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر وزارت نفت بتواند از طریق پالایشگاه‌های جنوب سوخت کم‌سولفور به ما تحویل دهد کار تسهیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: وزارت نفت مطرح کرده است که سوخت را از طریق بورس انرژی تأمین کند و این هم مشکلی برای ما است و اگر قرار است سوخت کم‌سولفور در بورس عرضه شود، باید برای ما استثنا قائل شوند.

وی درباره حمل کالا  توسط ناوگان این شرکت، اظهار داشت: برای تسهیل و پشتیبانی حمل کالا، تدابیر تعرفه ای حمایتی از واردات و صادرات ؛ حمل محمولات صادراتی به صورت تحویل در محل ( CFR)، حمل محمولات وارداتی به صورت تحویل در بندر مبدا ( FOB) و امکان دریافت بخش اعظم هزینه های حمل به پول ملی برای صادرات و واردات اتخاذ شد.

مدرس خیابانی در خصوص مسیرهای مسافری بین الملی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به مسیر خرمشهر به کویت، مسیر یندر لنگه به دبی و مسیر بندرعباس به شارجه اشاره کرد.

وی گفت: بخش مسافری ما استانداردهای بالایی دارد اما از یارانه سوخت در کشتی‌های مسافری بی‌بهره هستیم، در ای میان ماهانه 8 هزار تن سوخت یارانه‌ای برای کشتی‌های مسافری خود نیاز داریم و امیدواریم در راستای فعال بودن بخش مسافری دریایی جنوب کشور این میزان سوخت اختصاص پیدا کند.

۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۸:۴۴
کد خبر : ۴۹,۴۸۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید