بندر چابهار؛ می تواند هاب توزیع مواد معدنی شود/ بندر چابهار به زودی سومین قطب تجاری کشور خواهد شد/در آینده نزدیک شاهد پهلوگیری کشتی های روغن در بندر چابهار خواهیم بود انجام بدون وقفه و به سهولت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بنادر کشور/ هیچ محدودیتی برای جابجایی کالا و به ویژه کالاهای اساسی نداریم/ ایجاد بسترهای الکترونیکی برای کاهش مراجعه ارباب رجوع به بنادر تقدیر از کاپیتان و‌ خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بندر شهید رجایی تسهیل فرآیندهای صادرات از بندر خرمشهر/ تردد بیش از 30 هزار کامیون طی 3 ماهه سال جاری رشد 54 درصدی صادرات غیرنفتی در بندر انزلی تشریح اقدامات سازمان بنادر برای هوشمندسازی عملیات دریایی/ کاهش فعالیت‌ خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا به دلیل شیوع کرونا تعمیر سیستم هیدرولیک جرثقیل ساحلی در بندر امام (ره) توسط مهندسان داخلی خدمه و کارکنان نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بوشهر مورد استقبال قرار گرفتند تخلیه یک میلیون تن انواع کالای اساسی از بندر شهید رجایی/ 20 فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی پهلو گرفته اند علل اصلى حریق در شناورهاى سنتى/ ضعف ساختار لنج های چوبی و فایبرگلاس برای مقاومت در هنگام حریق/ جلوگیرى از حریق در شناورهاى سنتى در دستور کار سازمان بنادر/ استفاده از پمپ های بنزینی روی شناورهای سنتی ممنوع است
وزیر راه و شهرسازی، محمد اسلامی
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه توسعه بنادر کشور با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی انسجام پیدا کرده است، اظهار کرد: از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و تمامی مسئولان این سازمان به دلیل وجود نگاه توسعه ای در بنادر کشور قدردانی می کنم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور با شعار " توسعه متوازن صنعت دریایی ضامن توسعه پایدار " که با حضور جمعی از مدیران ارشد ارگان های دریایی و فعالان دریایی و بندری، برگزار شد، اظهار کرد: به ارگان های دریایی کشور افتخار می کنم چراکه هم دریایی و دریا دل هستند و هم خدایی اند، همچنین ارگان های دریایی اتحاد و همبستگی خوبی دارند و دغدغه آنها همگرایی و هم افزایی است و تلاششان برای بهبود، می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: به فرمایش مقام معظم رهبری کشورهایی که به ساحل و دریا رسیده اند، پیشرفت کرده اند اما زمانی که به دریا و ساحل رسیدیم متوقف شدیم و می خواهیم این تابو را بشکنیم و بتوانیم از این ثروت که 5800 کیلومتر نوار ساحلی است به نحو مطلوب استفاده کنیم؛ چراکه از فرصت بی نظیری در حوزه دریایی برخورداریم و باید گام های بلندتری در مسیر توسعه دریایی برداریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در صنعت دریایی سرمایه گذاری زیادی صورت گرفته اما متاسفانه در مسیر توسعه به خوبی گام برنداشته شده است، عنوان کرد: باید به گونه ای تلاش می کردیم که از بازار سایر کشورها صاحب سهم می شدیم نه اینکه بازار خود را نیز در اختیار دیگران قرار دهیم.

اسلامی با بیان اینکه شرایط تحریم همواره برای کشور فرصت بوده و تهدیدی نبوده است که بتواند ما را متوقف کند و دشمنان ایران را به اهداف ترسیم شده شان برساند، اظهار کرد: مردمی کردن حوزه دریایی مسئله ای است که باید در مسیر  آن حرکت کنیم و امیدواریم طرح تحول صنعت دریایی هرچه سریع تر به سرانجام برسد و 3600 میلیارد تومان قرارداد در این فاز امیدوار کننده است و امیدواریم به تعهدات مختلف در این زمینه عمل شود.

وی با بیان اینکه مسئله بعدی، حوزه گردشگری و سفرهای دریایی در جزایر و بنادر شمالی جنوبی کشور است، گفت: نباید اینگونه باشد که مردم به کشورهای دیگر سفر کنند؛ باید جذابیت های لازم را به وجود آوریم تا هم صاحبان شناورها و سرمایه به نحوی مطلوب فعالیت کنند و گردشگری و سفرهای دریایی در شمال و جنوب رونق بیشتری پیدا کند، این مسئله ای است که هر ساله به آن توجه داریم و باید در این حوزه جدی تر عمل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مقوله بنادر کوچک و رویکرد موضوعی به آن می تواند با سرمایه گذاری در پسکرانه ها همراه شود، عنوان کرد: بنادر نباید صرفا محل تخلیه و بارگیری باشند و باید بتوانیم از پسکرانه آن ها به نحوی مطلوب تر استفاده کرده و ظرفیت های صادارتی و وارداتی خود را افزایش دهیم و برای بازارهای مقصد، کالا تامین کنیم.

اسلامی بیان کرد: سالانه 600 میلیون تن بار در جاده و راه‌آهن و 150 میلیون تن توسط حمل و نقل دریایی جابجا می‌شود، در این حوزه باید به طرح جامع لجستیک و نظام یکپارچه حمل و نقل توجه کرد.

وی با تأکید بر لزوم توسعه حمل و نقل ترکیبی گفت: اتصال بنادر و راه‌آهن و بنادر و راهداری و توسعه پارک لجستیک‌ها باید مورد توجه واقع شود و به نظام بهینه و اقتصادی توسعه ترانزیت بار و مسافر دست یابیم، بدین جهت سهم ترانزیت از 10 میلیون تن باید به 50 میلیون تن افزایش پیدا کند.

۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۹:۲۴
کد خبر : ۴۹,۴۸۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید