موج شکن های جدید و اسکله برگشتی مجتمع بندری انزلی هیچ تأثیری بر رسوب تالاب انزلی ندارد آمریکا با تحریم و شلیک موشک به هواپیمای ایرانی، انسانیت را هدف قرار داده است افزایش 21 درصدی صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس از بندر خرمشهر/ اسکله تاسیسات دریایی به اسکله های 20 گانه بندر خرمشهر افزوده شد ورود و خروج 206 فروند کشتی در بندرامیرآباد/ هیدروگرافی آب های بنادر امیرآباد ونکا/ برداشت 37552 متر مکعب لای از کانال و حوضچه‌های بندرامیرآباد رسیدگی به موضوعات دریایی مرتبط با تحریم در اولویت سازمان بنادر/ ضرورت تمرکز بیشتر بر ایمنی دریایی در بنادر/ ضرورت تداوم آموزش دریانوردان به رغم شیوع کرونا انتقال 30 دستگاه کانتینر یخچالی و ۹ دستگاه کانتینر معمولی از افغانستان به هند از مسیر بندرچابهار/ ارسال اولین محموله صرفا ترانزیتی از بندر شهیدبهشتی در راستای توافق سه جانبه هند و افغانستان و ایران پیوستن بندر شهید رجایی به بنادر سبز با رعایت شاخصه های زیست محیطی امکانپذیر می شود پیشرفت ۳۶ درصدی طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله/ احداث بندرگاه و حوضچه مناسب برای پذیرش انواع شناورهای مسافری و تفریحی/ تشریح زمینه های سرمایه گذاری در بخش دریایی و خشکی ورود اولین کشتی حامل خاک فسفات به بندر بوشهر تکمیل پروژه تعریض ‌و ‌تأمین ایمنی جاده ورکلا-گهرباران امیرآباد
امضاء قرارداد برای تأمین ریل خط آهن چابهار - زاهدان
وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد تأمین ریل برای خط آهن چابهار - زاهدان بین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و ذوب‌آهن 5 روز دیگر امضاء می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی  در حاشیه بیست و هفتمین همایش ارگان‌های دریایی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت خط آهن چابهار - زاهدان، اظهار داشت: با موافقت مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه رقمی تخصیص یافت و مراحل اخذ مصوبه و هماهنگی های لازم طی شد، از اینرو در ماه جاری اولین قسط صندوق توسعه دریافت شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه  دولت به  زمان‌بندی  تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400 مقید است و شرکت پیمانکار پروژه را جدی دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء به عنوان پیمانکار پروژه روز شنبه قراردادی با ذوب‌آهن مبادله می‌کند ضمن آنکه تولید و خرید تراورس را انجام می‌دهد و آماده نوسازی این خط آهن است.

وی با بیان اینکه امروز پیشرفت پروژه از 40درصد عبور کرده است، گفت: آماده برای انجام روسازی در این خط‌ آهن هستیم. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سه شیفت پیمانکار در پروژه یاد شده فعال است، گفت: اتصال ریل و اتوبان به بندر چابهار را دنبال می‌کنیم؛ ضمن اینکه این خط آهن کمبود منابع مالی و اجرایی ندارد.

اسلامی بیان کرد: رسیدن ظرفیت بنادر به 240 میلیون تن در سال نشانه توسعه بخش دریایی است ضمن آنکه 5 هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در این حوزه جذب شده است.

وی در ادامه با اشاره به گردشگری دریایی و توسعه آن، گفت: برای تحقق این امر و افزایش درآمدزایی‌ها توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر را دنبال می‌کنیم.

اسلامی تصریح کرد: برای رونق گردشگری دریایی باید نظام تشویقی در این حوزه ایجاد کنیم که یکی از آنها در اختیار گذاشتن تسهیلات به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری دریایی است.

وی درباره تامین سوخت کم سولفور در کشور گفت: به همت شرکت‌های دانش‌بنیان توانستیم به فناوری تولید سوخت کم سولفور دست پیداکنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش ترانزیت از کشورمان تاکید کرد: اتصالات زیرساخت‌های ایران برقرار شده و در حال هماهنگی با کشورهای صاحب بار هستیم از سویی با 5 کشور در حال همکاری هستیم تا وضع تعرفه‌های واحد ترانزیت را گسترش دهیم.

۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۲۱:۳۹
کد خبر : ۴۹,۴۸۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید