ستاد مدیریت راهبردی جهش تولید در سازمان بنادر تشکیل شد/ سیدعلایی؛ جانشین مدیرعامل در ستاد شد تخلیه و بارگیری مستمر کالاها در بنادر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی/ کرونا؛ تاثیری بر واردات کالاهای اساسی نداشته است رشد 29 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور/ رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر/ تهیه مدل واگذاری بنادر کوچک/ ارائه سند آمایش مراکز لجستیک در بنادر امام(ره)، چابهار، بوشهر و امیرآباد/ تدوین مدل ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های راهبری پایانه‌های بندری اطفای حریق موتور لنج باری در بندر دیلم بوشهر استمرار فعالیت شرکت های خدمات دریایی و بندری در بندر شهید رجایی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رشد ۱۴۰درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر بدون‌ وقفه ادامه دارد افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به 246 میلیون تن/ رشد ظرفیت کانتینری بنادر به 7.7 میلیون TEU/ اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و بندر شهیدبهشتی چابهار/ بهره برداری از ۱8 دستگاه ترانستینر ساخت ایران به ارزش 21 میلیون یورو/ عقد 10 قرارداد سرمایه گذاری غیردولتی به میزان 5503 میلیارد تومان ارتقاء فناوری های ارتباطی برای تسهیل مراجعان غیر حضوری در بندر شهید باهنر تخلیه ١٩٧ هزار تن گندم در بندر امام (ره) در ١۶ روز نخست سال جاری/ 116هزار تن محموله گندم با ناوگان ریلی و جاده‌ای حمل شده است/ رشد 13 درصدی حمل و نقل ریلی کالا در بند امام(ره)
ضرورت رونق صنعت بانکرینگ در ایران/ اعلام مهم ترین چالش ها و راهکارهای توسعه ترانزیت کشور/ لزوم کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی ​
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای توسعه سهم ایران در صنعت سوخت رسانی و ارائه خدمات به خطوط کشتیرانی، باید متولی واحد برای صنعت بانکرینگ تعیین شود و تدوین آیین نامه اجرایی ماده 48 قانون برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در میزگرد ارزیابی پنل تخصصی « نقش بنادر  و لجستیک بندری در توسعه حمل و نقل دریایی» بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور، اظهارداشت: ارزش بازار جهانی بانکرینگ حدود 200 میلیارد دلار و بازار منطقه ای آن حدود 10 میلیارد دلار است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص پتانسیل های مطلوب ایران در صنعت بانکرینگ تاکید کرد: از ظرفیت های ایران برای توسعه صنعت بانکرینگ می توان به  " سوخت بسیار مرغوب و با کیفیت"، "امنیت مرزها و جزایر کشور" ، "عمق مناسب برای لنگرگاه کشتی ها " و  "فاصله بسیار نزدیک بنادر ایران به آب های بین المللی" اشاره کرد. 
به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، " فقدان زیر ساخت های لازم جهت ارائه خدمات جانبی به کشتی ها"، "عدم اجرای قانون برنامه پنجم و ششم توسعه"  و " عدم برنامه ریزی بلند مدت" از جمله عللی است که صنعت بانکرینگ در کشور رشد پیدا نکرده است.
کوهساری در خصوص وضعیت تجارت دریایی و ترافیک کانتینری در بنادر ایران خاطرنشان کرد: عدم توسعه شبکه ریلی در اتصال بنادر چابهار و بوشهر به شبکه سراسری حمل ریلی  یکی از چالش های این حوزه است.
بنا بر اعلام معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، «  اعمال عوارض سنگین برای ناوگان عبوری(حامل کالای ترانزیتی) از کشور» و « عدم تفکر و رویکرد همگرا، یکپارچه و حمایتی جهت بالفعل کردن استعدادهای بالقوه در حوزه حمل و نقل و لجستیک کشور» از دیگر چالش های تجارت دریایی محسوب می شود.
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: تسریع در پیشبرد فیزیکی عملیات عمرانی برای اتصال شبکه ریلی کشور به بنادر به خصوص چابهار و بوشهر، کاهش عوارض از ناوگان خارجی عبوری از خاک کشور و کاهش هزینه های حمل ریلی کالاهای ترانزیتی و صادراتی از جمله راهکارها برای توسعه ترانزیت و استفاده از قابلیت های موجود کشور است.
وی گفت: تعدد قوانین و زمانبر بودن تشریفات گمرکی،  معضلات حمل و نقل جاده ای از قبیل فرسودگی ناوگان تجاری، خودمالک بودن ناوگان جاده ای کشور، تعدد سازمان های تصمیم گیر در حوزه ترانزیت و عدم توسعه متوازن شقوق حمل و نقل با موضوع ترانزیت کشور در زمینه های روابط بین المللی و بازاریابی از مهم ترین چالش های ترانزیت است.
کوهساری، «ایجاد کریدورهای آزاد ترانزیتی » ؛ « حمایت از رویه سوآپ برای کالاهای نفتی و غیرنفتی مستعد » ؛ « تشکیل کمیته ملی تسهیل ترانزیت و ایجاد پنجره واحد ترانزیت» ؛ « توسعه متوازن بنادر و زنجیره لجستیک پسکرانه بنادر» ؛ « توسعه سیستم های Track & Trace در راستای کنترل کالای ترانزیتی » و « توسعه ترانزیت از طریق خط لوله» را از جمله راهکارهای توسعه ترانزیت در کشور دانست. 
وی ایجاد مراکز و هاب های لجستیکی، بنادر خشک، پایانه های حمل و نقل چندوجهی به عنوان مراکز ایجاد ارزش افزوده در زنجیره لجستیک ترانزیت و  اولویت دهی به توسعه شهرهای لجستیکی بنادر امام خمینی(ره)، بندر عباس و چابهار» را ضروری برشمرد.
 

 
 
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱
کد خبر : ۴۹,۴۹۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید