جذب تمام درخواست ها و قراردادهای سرمایه گذاری برای بنادر چابهار/ احداث اسکله شناورهای مسافری و تفریحی بندر شهیدکلانتری چابهار/ افزایش ۲۰ درصدی صادرات و ترانزیت کالا در دستور کار افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی از ۱۱۴ به ۱۲۰ میلیون تن/ افزایش جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی از طریق انعقاد قراردادهای کانتینری و غیر کانتینری/ مقابله با ساخت و سازهای ساحلی غیرمجاز/ ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تاسیسات بندری افزایش 32 درصدی صادرات کالا از بنادر آبادان در سال 98/ خارج سازی 15 فروند موتور لنج متروکه و رها شده از بندر آبادان/ ارائه خدمات یدک کشی به شناورهای مستقر و متردد در بندر آبادان طی سال 99 کاهش فرآیندها و تسهیل در صادرات بندر شهید رجایی در سال جاری خارج سازی شناورهای مغروقه در محدوده تردد شناورهای مسافری و خدماتی/ نصب و بهره برداری از اسکله پانتونی شناور در محل اسکله تفریحی بندرترکمن/ رفع نقص اسکله های چوبی سنتی و تأمین ایمنی اسکله های تفریحی بنادر گلستان در دستورکار۹۹ رشد ۹۶ درصد صادرات غیرنفتی بندر جاسک/ رشد ۱۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی بنادر گیلان طی سال ۹۸/ لایروبی و ساخت تله های رسوبگیر تالاب انزلی در سال ۹۹ / افزایش و تسریع فرآیند تخلیه و بارگیری کالاها/ جذب سرمایه گذار در صنایع دارای ارزش افزوده در مجتمع بندری انزلی ثبت رکورد تخلیه وخروج همزمان ۱۳۵۰۰ تن گندم در بندر چابهار رشد ۵ درصدی صادرات از بنادر گیلان/ توانایی پهلودهی تمام کشتی‌ها در بنادر گیلان وجود دارد رشد ۲۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در سال ۹۸/ افزایش ظرفیت کانتینری از ۱۰۰ هزار به ۴۰۰ هزار TEU/ خارج سازی مغروقه های باقیمانده در آبراه اروند طی سال ۹۹/ افزایش سهم ریلی بندر خرمشهر از فعالیت های بندری در زنجیره تأمین کالا
علیرضا محمدوند سازمان بنادر؛ پسکرانه سرمایه گذاری
یک کارشناس اقتصادی گفت: برای آنکه توسعه پسکرانه بنادر با سرعت انجام و نتیجه مطلوب آن عاید اقتصاد کشور شود، بهتر است که سازمان بنادر، بنادری که امکان توسعه پسکرانه را دارند، اولویت گذاری کند.
علیرضا محمدوند درباره وضعیت پسکرانه بنادر و الزام های که برای رونق آن وجود دارد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی، گفت: پسکرانه بنادر؛ فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری تولیدکنندگان ایجاد می کند، بدین جهت ضرورت دارد که برای رونق آن تمهیدات جدیدی از سوی دولت صورت گیرد.
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: برای آنکه توسعه پسکرانه بنادر با سرعت انجام و نتیجه مطلوب آن عاید اقتصاد کشور شود، بهتر است که سازمان بنادر و دریانوردی، بنادری که امکان توسعه پسکرانه را دارند، اولویت گذاری کند.
وی ادامه داد: اگر اولویت گذاری در کنار سیاست های تشویقی و حمایتی باشد، سرمایه گذاران به حضور در پسکرانه بنادر، ترغیب خواهند شد و همچنین شاهد فعال شدن تعداد زیادی از  تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر خواهیم بود.
این کارشناس اقتصادی اظهارداشت: در شرایطی که هزینه تولید افزایش پیدا کرده است و تولیدکنندگان به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، حضور در پسکرانه بنادر تا حد قابل توجهی از هزینه های آنها می کاهد.
وی گفت: برای اینکه استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر افزایش پیدا کند، در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای نیازمند توسعه هستیم، خیلی از تولیدکنندگان تمایل به فعالیت در نزدیکی بنادر را دارند، اما به جهت کمبود در زیرساخت های از حضور اجتناب می کنند.
محمدوند درباره مزیت های سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر افزود: واحدهای صنعتی که مواد اولیه شان از طریق واردات تامین می شود با حضور در پسکرانه بنادر دیگر هزینه ای بابت جابجایی مواد اولیه از بندر تا محل تولید نمی دهند، سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر و استفاده از خطوط ریلی سبب کاهش هزینه های توزیع در کشور می شود و‌ نکته دیگر اینکه تمایل به صادرات کالا افزایش پیدا می کند.
۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
کد خبر : ۴۹,۵۲۲
کلیدواژه ها: علیرضا محمدوند سازمان بنادر؛ پسکرانه سرمایه گذاری

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید