تمدید مهلت ارسال آثار به مسابقه فیلم‌ و ‌عکس روز جهانی دریانوردی تا 20 مهر ماه دوره آموزشی غیرحضوری آتش نشانی کارکنان ستاد مرکزی سازمان بنادر برگزار شد کالا‌های وارداتی نباید بیش از مدت متعارف در انبار گمرکات باقی بماند/ همه باید کمک کنیم کالا‌های اساسی در اختیار مردم قرار گیرد تلاش برای از سرگیری سفرهای خارجی و افزودن مقاصد جدید/ حمایت از سرمایه گذاران گردشگری دریایی بهره برداری از ۱۲ طرح دریایی و بندری هرمزگان به ارزش ۱۴۰۰ میلیارد ریال/ احداث پایانه ترانزیت و صادراتی در بندر شهید رجایی/ احداث ۱۲ پست اسکله شناور گردشگری اجرای ۹ پروژه عمرانی و توسعه ای در بنادر آبادان/ ساخت اسکله های بتنی و شناور در بنادر آبادان/ افزایش ۳ برابری ظرفیت انبارها اقدامات سازمان بنادر، در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا قابل تقدیر است/ سازمان بنادر؛ تقویت و توسعه متوازن بنادر کوچک را پیگیری می کند/ سازمان بنادر؛ به خوبی مشارکت و حضور بخش خصوصی در پروژه های بندری را دنبال می کند ۳۰۰ هزار TEU به ظرفیت کانتینری بندر خرمشهر اضافه شد/ رشد ۷۱ درصدی بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر/ خارج سازی ۵ فروند شناور مغروقه در اروند و یک فروند در بندر امام(ره) تا پایان سال جاری حرکت های توسعه ای و انقلابی در بنادر کشور صورت گرفته است/ هیچ نشانی از تحریم در بنادر دیده نمی شود/ بندر امام(ره)؛ به یک بندر ترانزیتی و صادراتی تبدیل شده است/ عملکرد سازمان بنادر و بندر امام(ره) در پروژه های شهر - بندر قابل تحسین است طرح های توسعه‌ای و سرمایه گذاری بندرامام(ره) در پیشکرانه، محوطه بندری و پسکرانه در دست اجراست/ ۱۷ پروژه سرمایه گذاری به ارزش ۱۶۰٠۰ میلیارد ریال در حال ساخت و ساز/پیش بینی لایروبی و تعمیق کانال دسترسی خور موسی تا دو ماه آینده/ احداث ۴ ترمینال مکانیزه غلات در بندرامام(ره)/ کاهش توقف کشتی ها از ۵ روز به ۳ روز/ در بندر امام(ره) رسوب کالا نداریم
علیرضا محمدوند سازمان بنادر؛ پسکرانه سرمایه گذاری
یک کارشناس اقتصادی گفت: برای آنکه توسعه پسکرانه بنادر با سرعت انجام و نتیجه مطلوب آن عاید اقتصاد کشور شود، بهتر است که سازمان بنادر، بنادری که امکان توسعه پسکرانه را دارند، اولویت گذاری کند.
علیرضا محمدوند درباره وضعیت پسکرانه بنادر و الزام های که برای رونق آن وجود دارد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی، گفت: پسکرانه بنادر؛ فرصت مطلوبی برای سرمایه گذاری تولیدکنندگان ایجاد می کند، بدین جهت ضرورت دارد که برای رونق آن تمهیدات جدیدی از سوی دولت صورت گیرد.
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: برای آنکه توسعه پسکرانه بنادر با سرعت انجام و نتیجه مطلوب آن عاید اقتصاد کشور شود، بهتر است که سازمان بنادر و دریانوردی، بنادری که امکان توسعه پسکرانه را دارند، اولویت گذاری کند.
وی ادامه داد: اگر اولویت گذاری در کنار سیاست های تشویقی و حمایتی باشد، سرمایه گذاران به حضور در پسکرانه بنادر، ترغیب خواهند شد و همچنین شاهد فعال شدن تعداد زیادی از  تولیدکنندگان در پسکرانه بنادر خواهیم بود.
این کارشناس اقتصادی اظهارداشت: در شرایطی که هزینه تولید افزایش پیدا کرده است و تولیدکنندگان به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، حضور در پسکرانه بنادر تا حد قابل توجهی از هزینه های آنها می کاهد.
وی گفت: برای اینکه استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر افزایش پیدا کند، در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای نیازمند توسعه هستیم، خیلی از تولیدکنندگان تمایل به فعالیت در نزدیکی بنادر را دارند، اما به جهت کمبود در زیرساخت های از حضور اجتناب می کنند.
محمدوند درباره مزیت های سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر افزود: واحدهای صنعتی که مواد اولیه شان از طریق واردات تامین می شود با حضور در پسکرانه بنادر دیگر هزینه ای بابت جابجایی مواد اولیه از بندر تا محل تولید نمی دهند، سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر و استفاده از خطوط ریلی سبب کاهش هزینه های توزیع در کشور می شود و‌ نکته دیگر اینکه تمایل به صادرات کالا افزایش پیدا می کند.
۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
کد خبر : ۴۹,۵۲۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید