موج شکن های جدید و اسکله برگشتی مجتمع بندری انزلی هیچ تأثیری بر رسوب تالاب انزلی ندارد آمریکا با تحریم و شلیک موشک به هواپیمای ایرانی، انسانیت را هدف قرار داده است افزایش 21 درصدی صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج فارس از بندر خرمشهر/ اسکله تاسیسات دریایی به اسکله های 20 گانه بندر خرمشهر افزوده شد ورود و خروج 206 فروند کشتی در بندرامیرآباد/ هیدروگرافی آب های بنادر امیرآباد ونکا/ برداشت 37552 متر مکعب لای از کانال و حوضچه‌های بندرامیرآباد رسیدگی به موضوعات دریایی مرتبط با تحریم در اولویت سازمان بنادر/ ضرورت تمرکز بیشتر بر ایمنی دریایی در بنادر/ ضرورت تداوم آموزش دریانوردان به رغم شیوع کرونا انتقال 30 دستگاه کانتینر یخچالی و ۹ دستگاه کانتینر معمولی از افغانستان به هند از مسیر بندرچابهار/ ارسال اولین محموله صرفا ترانزیتی از بندر شهیدبهشتی در راستای توافق سه جانبه هند و افغانستان و ایران پیوستن بندر شهید رجایی به بنادر سبز با رعایت شاخصه های زیست محیطی امکانپذیر می شود پیشرفت ۳۶ درصدی طرح توسعه بندر مسافری دریایی چمخاله/ احداث بندرگاه و حوضچه مناسب برای پذیرش انواع شناورهای مسافری و تفریحی/ تشریح زمینه های سرمایه گذاری در بخش دریایی و خشکی ورود اولین کشتی حامل خاک فسفات به بندر بوشهر تکمیل پروژه تعریض ‌و ‌تأمین ایمنی جاده ورکلا-گهرباران امیرآباد
سازمان بنادر، همایش اتصال ریل - بندر ، فرهاد کوهساری
معاون اموربندی و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه « اولین همایش اتصال کارآمد ریل – بندر » در روز چهارم اسفند ماه جاری، تاکید کرد: هدف این همایش، ایجاد تعامل بین سازمانی و تسهیل همکاری بین بخش های دولتی و غیردولتی در راستای افزایش سهم ریل از ترافیک بنادر ریل پایه است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در این همایش که با مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، مجموعة اقدامات و فعالیت های مورد نیاز برای نیل به چشم انداز مطلوب توسعه حمل و نقل ریلی در بنادر که در سند چشم انداز بیست ساله، سیاست های کلی برنامه های پنجساله توسعه اقتصادی کشور، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و مأموریت های سازمان بنادر و دریانوردی ترسیم شده است، ارائه خواهد شد.
کوهساری « بررسی راهکارهای افزایش سهم ریل از بار ورودی و خروجی از بنادر» و « شناسایی نقش حمل و نقل ریلی در شاخص های عملکرد لجستیک بنادر»را از جمله اهداف محوری همایش اتصال ریل – بندر عنوان کرد و  افزود: « بررسی شاخص های کارایی، کارآمدی و بهره وری حمل و نقل ریلی درون بندری» ، « تحلیل موانع و مشکلات موجود و تعامل بین سازمان‌های همکار و نهادهای دولتی و غیر دولتی دخیل در حمل و نقل ریلی در بنادر» و « حمایت از طرح های تحقیقاتی، مطالعاتی و کاربردی با موضوع اتصال کارآمد ریل – بندر» از دیگر هدف های اصلی این همایش محسوب می شود.
به گفته عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، «کاهش ترافیک کامیون ها در بنادر ریل پایه» ؛« کاهش مصرف انرژی» و « افزایش ایمنی حمل و نقل در بنادر» از مهم ترین مزیت های اتصال بندر به ریل قلمداد می شود.
کوهساری در خصوص تخفیفات ارائه شده به حمل و نقل ریلی در بنادر گفت: در این راستا و برای توسعه هرچه بیشتر سهم ریل از بار بنادر، 50 درصد به هزینه خدمات عمومی و زیربنایی مناطق ویژه و اقتصادی برای کانتینرهای حمل شده توسط ریل "و 60 درصد به هزینه خدمات عمومی و زیربنایی مناطق ویژه و اقتصادی برای حمل یکسره ریلی کالاهای غیر کانتینری تخفیف داده می شود و معافیت 10 روزه انبارداری کانتینرهای وارداتی حمل شده توسط ریل در نظر گرفته شده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اقدامات این سازمان برای افزایش ظرفیت ریلی در بنادر از " احداث ساختمان درب خروج گمرک ریلی بندر شهید رجایی" و " ایجاد دو پایانه ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی" خبر داد.
 
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۱۵:۰۷
کد خبر : ۴۹,۵۲۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید