ستاد مدیریت راهبردی جهش تولید در سازمان بنادر تشکیل شد/ سیدعلایی؛ جانشین مدیرعامل در ستاد شد تخلیه و بارگیری مستمر کالاها در بنادر با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی/ کرونا؛ تاثیری بر واردات کالاهای اساسی نداشته است رشد 29 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور/ رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر/ تهیه مدل واگذاری بنادر کوچک/ ارائه سند آمایش مراکز لجستیک در بنادر امام(ره)، چابهار، بوشهر و امیرآباد/ تدوین مدل ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌های راهبری پایانه‌های بندری اطفای حریق موتور لنج باری در بندر دیلم بوشهر استمرار فعالیت شرکت های خدمات دریایی و بندری در بندر شهید رجایی منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی رشد ۱۴۰درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری کالا‌ها در بنادر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ عملیات تخلیه و بارگیری کالاها در بنادر بدون‌ وقفه ادامه دارد افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر به 246 میلیون تن/ رشد ظرفیت کانتینری بنادر به 7.7 میلیون TEU/ اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهیدرجایی و بندر شهیدبهشتی چابهار/ بهره برداری از ۱8 دستگاه ترانستینر ساخت ایران به ارزش 21 میلیون یورو/ عقد 10 قرارداد سرمایه گذاری غیردولتی به میزان 5503 میلیارد تومان ارتقاء فناوری های ارتباطی برای تسهیل مراجعان غیر حضوری در بندر شهید باهنر تخلیه ١٩٧ هزار تن گندم در بندر امام (ره) در ١۶ روز نخست سال جاری/ 116هزار تن محموله گندم با ناوگان ریلی و جاده‌ای حمل شده است/ رشد 13 درصدی حمل و نقل ریلی کالا در بند امام(ره)
اتصال بنادر به ریل نیازمند همکاری سازمان های مختلف است
کارشناس اقتصادی گفت: اتصال بنادر به ریل توسط یک سازمان و مجموعه به سرانجام نمی رسد بدین جهت برای تحقق این هدف نیازمند انسجام و همکاری دستگاه های مختلف هستیم.

ارسلان امیر احمدی درباره اتصال بنادر به ریل به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: اتصال بنادر به ریل و جابجایی کالا توسط قطارهای باری توسط یک سازمان و مجموعه به سرانجام نمی رسد بدین جهت برای تحقق این هدف نیازمند انسجام و همکاری دستگاه های تخصصی چون شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، اتاق بازرگانی و پیمانکاران بخش خصوصی هستیم.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: برخی از بنادر به ریل وصل شده اند اما با توجه به حجم بالای جابجایی کالا و مشکلاتی که در حمل و نقل جاده ای به جهت فرسوده بودن، کامیون ها وجود دارد، توسعه خطوط ریلی ضرورت دارد.

وی تصریح کرد: اتصال برخی از بنادر به ریل اهمیت قابل توجهی دارد، چرا که از طریق ریل می توان به افزایش صادرات هم دست یافت، از اینرو بندر چابهار که همه نگاه ها به سمت طرح های توسعه ای آن است، باید با فوریت به ریل وصل شود تا از این طریق ضمن ترغیب سرمایه گذاران و تولیدکنندگان، به فعال سازی این بندر استراتژیک کمک کرد.

این کارشناس اقتصادی گفت: با بودجه ای که از صندوق توسعه ملی برای تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده و همکاری تولیدکنندگان داخلی، به زودی شاهد حضور سرمایه گذاران در بندر چابهار خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: زمانیکه بنادر به ریل مجهز می شوند، خروج و عرضه کالا در بازار با فوریت خواهد بود و هیچ زمان شاهد کمبود کالایی در بازار نخواهیم بود، از سویی این امر باعث خواهد شد تا قیمت نهایی کالاها و البته مواد اولیه روند باثبات و حتی کاهشی به خود بگیرند چرا که حمل و نقل ریلی ارزان تر از حمل و نقل جاده ای است.

۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۰۰
کد خبر : ۴۹,۵۴۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید