آزاد سازی اراضی در مسیر احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی بندر بوشهر؛ آماده پذیرش کشتی‌های ۵۰ هزار تنی است سازمان بنادر؛ با جدیت جذب سرمایه گذاری را دنبال می کند/ بنادر و پسکرانه آن؛ ویژگی های متعددی برای سرمایه گذاران دارد/ بنادر شمالی؛ طی سال های اخیر رشد خوبی داشتند آغاز تعمیرات اساسی یدک کش عاشورا و هدایت3 در بندر شهید رجایی راه اندازی "سیستم هندهلد" در عملیات تخلیه و بارگیری مجتمع بندر انزلی ورود دو کشتی ترانزیتی از بنادر هند و جبل علی به بندر شهید بهشتی چابهار/ کالاهای ترانزیتی به افغانستان ارسال شد استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بندر نوشهر آغاز فعالیت های توسعه ای جدید سازمان بنادر/ بنادر ایران؛ از نظر زیرساخت و تجهیزات شرایط بسیار خوبی دارند/ کاهش 10 درصدی تجارت دریایی دنیا اقبال بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه آن/ بنادر؛ بستری سودده برای سرمایه گذاری/ ​لزوم همکاری وزارتخانه های اقتصاد و صمت با سازمان بنادر اعلام آخرین وضعیت پروژه های توسعه ای بندر شهید بهشتی چابهار/ آغاز عملیات اجرایی 4 پروژه عمرانی و زیرساختی بندر چابهار در مهر ماه/ استقبال بی نظیر صاحبان کالای ایرانی و خارجی از ظرفیت های بندر چابهار/ ساخت سیلوی غلات با ظرفیت 100 هزار تن
سیدعلى حسینى، سازمان بنادر و دریانوردی، اتاق بازرگانی ایران
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانى ایران با مثبت ارزیابى کردن وضعیت کلى بنادر کشور، گفت:مانى که بتوانیم خدمات کمى و کیفى مناسب را در پسکرانه بنادر به فعالان اقتصادى ارائه کنیم به طور حتم در جذب سرمایه گذار داخلى و خارجى در بنادر ایران موفق خواهیم بود.

سیدعلى حسینى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، با اشاره به اینکه خدمات پسابندرى یکى از دلایل اصلى جذب سرمایه گذار در بنادر کشور است، اظهار کرد: زمانى که بتوانیم خدمات کمى و کیفى مناسب را در پسکرانه بنادر به فعالان اقتصادى ارائه کنیم و به تعامل شهر و بندر توجه جدى داشته باشیم به طور حتم در جذب سرمایه گذار داخلى و خارجى در بنادر ایران موفق خواهیم بود.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانى ایران با تأکید بر اینکه در کشورهاى توسعه یافته بندرى در دنیا، شهرهاى بزرگ و پررونق و حتى پایتخت هاى آنها را بنادر تشکیل مى دهند، گفت: بنادر در کشورهاى مختلف دنیا جایگاه بی نظیرى دارند و شهر اصلى اقتصادى به شمار مى روند، اما متاسفانه در کشور ما کماکان چنین رویکردى وجود ندارد و نتوانسته ایم از این فرصت  به نحو مطلوب استفاده کنیم.

حسینى با بیان اینکه تمامى بنادر کشور باید هرچه سریع تر به ریل وصل شوند، خاطرنشان کرد: هرچند بنادر نظیر امام خمینى (ره)، بندر عباس و بندر خرمشهر به ریل متصل شده اند اما هنوز چابهار به ریل متصل نشده است و باید بدانیم که نقش اتصال بنادر به ریل از اهمیت بسیار بالایى در توسعه آن بندر برخوردار بوده و لازم است که هرچه سریع تر چابهار به شبکه ریلى کشور متصل شود .

وى در مجموع وضعیت کلى بنادر را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در هر بخشی که با دانش و برنامه ریزی صحیح ورود کرده ایم میوه آن را نیز چیده ایم.

نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانى ایران با اشاره به اینکه با لایروبی بندر خرمشهر و نیز حل مسائل ترافیکی در بندر بوشهر شاهد شکوفایی این دو بندر کشور خواهیم بود، عنوان کرد: بوشهر از جمعیت انسانی مناسبی برخوردار است و خوشبختانه تجار آن روابط تجاری قوی با کشورهای همسایه دارند و اگر بتوانیم مشکل ترافیکی این بندر را حل کنیم شاهد رونق هرچه بیشتر و بهتر آن خواهیم بود، همچنین در مورد بندر خرمشهر با مقوله لایروبی مواجه هستیم که باید از سوی متولیان امر مدنظر قرار گیرد.

۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۰۷
کد خبر : ۴۹,۵۷۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید