ضرورت تخلیه سریع کالاها از انبارها و سیلوها جهت ورود کشتی‌ها و افزایش میزان مراودات کالا در بندر امیرآباد/ تشویق شرکت‌های فعال در بخش تأمین و نگهداری کالا/ بندر امیرآباد همواره کانون توجه سرمایه گذاران و صاحبان کالا بوده است بهره مندی بندر چابهار از مزایای قوانین مناطق آزاد/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیف ها و معافیت ها رفع چالش های صاحبان کالا و سرمایه گذاران بندر امیرآباد و تکمیل اسکله رو- رو ریلی در دستور کار سازمان بنادر/ افزایش جذب صاحبان کالا و مشتریان در سال جاری تازه ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در مقابله با ویروس کرونا/ نظارت جدی بر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در بنادر کشور/ انعکاس مشکلات شناورهای سنتی به وزارت امور خارجه/ تسریع واردات اقلام بهداشتی/ بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل دریایی شرط جدید اماراتی ها برای پذیرش شناورهای ایرانی صادرات اولین محموله کالا‌های غیرنفتی از بندر سیریک به کشور عمان افزایش 562 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر و دریانوردی بندرلنگه حمل ریلی بیش از ۵ هزار تن کالای اساسی از بندر امیرآباد برای نخستین بار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بندر شهید رجایی از مرز ۸,۵ میلیون تن گذشت/ صادرات ۱.۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی/ تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل سیستان و بلوچستان
​هیبت اله اصولی، سازمان بنادر و دریانوردی، اتاق بازرگانی ایران
نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه بنادر ایران تجهیزات لازم و کافی برای انجام صادرات و واردات را دارند، گفت:ضروری است نگاه ملی به بنادر به سمت بهره برداری هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت های دریایی و بندری ایران معطوف شود.

هیبت اله اصولی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه ظرفیت های بندری ایران معادل کل خلیج فارس است، اظهار کرد: به طور حتم بنادر ایران می توانند به عنوان یک منبع پایدار در جهت ایجاد ثروت و درآمد ملی فعالیت کنند، اما متاسفانه آن گونه که باید و شاید این ظرفیت مورد توجه قرار نگرفته است و باید نگاه ملی در این خصوص به بهره برداری هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت های دریایی و بندری ایران معطوف شود.

وی ادامه داد: بنادر ایران می توانند برای کشورهای همجوار به عنوان یک فرصت تلقی شوند و در مسیر خطوط ترانزیتی مورد استفاده قرار گیرند؛ مقوله ای که همواره در مورد آن مباحث مختلفی مطرح شده است اما آن گونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه بنادر کشور در صورت برنامه ریزی صحیح و اصولی یک منبع درآمد بی نظیر هستند، گفت: تردید نداشته باشیم که ظرفیت های بندری و دریایی ایران در صورت بالفعل شدن می توانند یک منبع درآمد ملی باشند و شکوفایی و رونق اقتصاد ایران را رقم بزنند.

اصولی با اشاره به اینکه ظرفیت ها و امکانات بندری کشور برای واردات و صادرات کالا مناسب و کافی است، بیان کرد: بنادر ایران از تجهیزات و امکانات لازم و کافی به منظور امور تجاری برخوردارند و در صورت استفاده از ظرفیت آنها می توانند به عنوان یک منبع مهم درآمدی در راستای افزایش سطح رفاه عمومی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت دریایی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکایی ها با موانعی روبرو شده است، عنوان کرد: طرح تحول صنایع دریایی گامی مهم در راستای بهبود وضعیت دریایی کشور است اما در عین حال باید به تجارت دریایی نیز علی رغم تحریم ها توجه جدی داشت تا بتوانیم ارتباط دریایی خود را با دنیا درحد امکان حفظ کنیم.

نایب رییس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق بازرگانی با بیان اینکه توسعه ناوگان دریایی و حل مشکل بیمه کالا، فاکتور اصلی برای توسعه ترانزیت در ایران است، عنوان کرد: ایران یک کشور سوق الجیشی است و نقطه عطفی برای کشورهای همجوار به شمار می رود تا بتوانند از این فرصت به نحوی مطلوب استفاده کنند، بنابراین توجه به حمل و نقل ترکیبی عامل مهمی برای توسعه ترانزیت یک کشور محسوب می شود و ایران نیز از این مقوله مستثنی نیست.

اصولی با تاکید بر اینکه ریل یک امکان مناسب و لازم برای ورود و خروج هرچه بهتر و بیشتر کالا از/ به بنادر است، اظهار کرد: اتصال بنادر به ریل یک الزام جدی است و در مورد بنادری که به شبکه ریلی کشور متصل نیستند باید تصمیم مناسب و عملیاتی اتخاذ شود چراکه این اتفاق اجتناب ناپذیر است.

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰
کد خبر : ۴۹,۵۸۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید