بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر خرمشهر مدیرکل حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد برگزاری سومین نشست تخصصی ضوابط اجرایی سرمایه گذاری در بنادر کشور/ تاکید بر ضرورت شناسایی بازار مناسب برای سرمایه گذاری بندری و ارتقای روابط موثر با کشورهای همسایه تخلیه و بارگیری همزمان 11 فروند شناور در اسکله های بندرامیرآباد/ افزایش 10 درصدی عملیات پهلودهی شناورها در سال جاری تعیین مهلت سه ماهه برای عملیاتی شدن شناور دریاپاک در بوشهر/ روند ساخت ۱۸ شناور راهنمابر و یگان گشت بنادر ارزیابی شد دیدار مدیر و معاونین بنادر و دریانور آبادان با امام جمعه آبادان/ یکی از منابع درآمد زا در منطقه و روستاهای آبادان تردد کشتی ها است سازه های گلستان از لیست سازه های دریایی خارج می شوند/ ارسال گزارش سازه‌های ساحلی غیرمجاز به دستگاه‌های نظارتی/ بیشترین پسروی آب خزر در گلستان اتفاق افتاد گام موثر سازمان بنادر در راستای توسعه حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی/ حمایت مالی ویژه از فعالان اقتصادی علاقمند به صنایع دریایی/ شناورهای رو-رو در دریای خزر و شناورهای باری در خلیج فارس؛ شناورهای هدف سازمان بنادر/ حمایت صنایع دریایی و دریانوردی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری افزایش 16 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر اروندکنار کامیون‌های حامل کمک‌های بنادر و دریانوردی شهید باهنر راهی مناطق زلزله‌ زده شد
سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در 10 پروژه بندری
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه «در جنگ اقتصادی و برای مقابله با تحریم ها به برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در برنامه ها نیاز داریم»، گفت: از آنجا که 90 درصد کالاها و مایحتاج عمومی جهان از طریق حمل و نقل دریایی تأمین می شود در توسعه و حفظ زیرساخت ها، رو بناها و منابع انسانی به برنامه مدون و رویکرد استراتژیک نیاز داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در همایش معاونان امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی، تاکید کرد: 11 میلیارد تن کالا و 793 میلیون TEU کانتینر در جهان جا به جا می شود که 60 درصد آن سهم آسیا است، بنابراین لازم است در حوزه های لجستیک، ارزش افزوده کالا و زنجیره تأمین برنامه ریزی و راهبرد منظم داشته باشیم.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی  « جنگ تعرفه ای آمریکا با چین » ؛ « تحرکات صورت گرفته در خلیج فارس » ؛ « الزام استفاده از سوخت کم سولفور در کشتیرانی ها» و « شیوع ویروس کرونا» را از عوامل موثر بر تجارت دریایی و قیمت تمام شده کالا در جهان عنوان کرد و گفت: مجموع این شرایط و توجه به سایر موضوعات، اهمیت برنامه ریزی در معاونت امور بندری و اقتصادی را اجتناب ناپذیر کرده است.
به گفته کوهساری، حمل و نقل کانتینری در سال 1980 حدود 3 درصد ، در سال 2000 تقریبا 10 درصد و در سال های به ترتیب رشد 15 و 17 درصدی داشته است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر خاطرنشان کرد: در سال جاری 138 میلیون تن کالا از بنادر کشور جا به جا شده است که در مقایسه با سال گذشته 2 و نیم درصد رشد داشته ، در بخش واردات کالای اساسی با جابه جایی  31 میلیون تن کالا بیش از 23 درصد و در بخش صادرات غیر نفتی با انجام 48 میلیون تن عملیات، نزدیک به 2 درصد رشد داشته ایم.
 به گفته کوهساری، در بخش کانتینر پر نیز 1 میلیون 483 هزار TEUکانتینر جا به جا شده است که با توجه به شرایط سخت تحریم ، وضعیت مطلوب و پایداری را در سال جاری تجربه کرده ایم.
وی همچنین با اشاره به رشد 20 درصدی کالاهای نفتی صادراتی، آن را کار برجسته در شرایط تحریم برشمرد و گفت: یکی از مسائل مهم سازمان بنادر، تامین تجهیزات بندری است که بهترین راهکار در این زمینه استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است.
وی با مهم خواندن تامین قطعات یدکی در بنادر ، توضیح داد: به دنبال واگذاری امور جاری به بخش خصوصی در بنادر، بهتر است که حوزه تعمیرات اساسی را نیز به این بخش واگذار کنیم ، این رویکرد قطعا آماده به کاری تجهیزات ، اشتغال پایدار، رضایت مندی مشتریان و قیمت تمام شده مناسب را تضمین می کند.
معاون امور بندری با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای قراردادهای سرمایه گذاری، افزود: طی سال گذشته 231 قرارداد سرمایه گذاری به ارزش 160 میلیارد ریال در بنادر به امضا رسید و اجرایی شد که نشان دهنده سرمایه گذاری کلان از طریق اعتماد سازی بخش خصوصی است.
کوهساری  افزود: بخش خصوصی در سال جاری، حدود 60 هزار میلیارد ریال برای 10 پروژه در بنادر سرمایه گذاری کرده است که برای سازمان بنادر و دریانوردی حفظ این سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر با تأکید بر « جلوگیری از احداث ساختمان اداری توسط شرکت های پیمانکار در بنادر» گفت: این رویکرد ضمن ارتقای ایمنی در بنادر، سبب تقویت مدیریت ترافیک و سهولت خدمات در بنادر می شود.
به گفته کوهساری، نرم افزار GCAMS ظرفیت های خوبی در حوزه پوشش کالاهای صادراتی، کالاهای وارداتی و ترافیک بندری دارد و لازم است هوشمند سازی شود.
 
۷ اسفند ۱۳۹۸ ۱۹:۰۸
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |
کد خبر : ۴۹,۵۹۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید