اجرای ۹ پروژه عمرانی و توسعه ای در بنادر آبادان/ ساخت اسکله های بتنی و شناور در بنادر آبادان/ افزایش ۳ برابری ظرفیت انبارها اقدامات سازمان بنادر، در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا قابل تقدیر است/ سازمان بنادر؛ تقویت و توسعه متوازن بنادر کوچک را پیگیری می کند/ سازمان بنادر؛ به خوبی مشارکت و حضور بخش خصوصی در پروژه های بندری را دنبال می کند ۳۰۰ هزار TEU به ظرفیت کانتینری بندر خرمشهر اضافه شد/ رشد ۷۱ درصدی بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر/ خارج سازی ۵ فروند شناور مغروقه در اروند و یک فروند در بندر امام(ره) تا پایان سال جاری حرکت های توسعه ای و انقلابی در بنادر کشور صورت گرفته است/ هیچ نشانی از تحریم در بنادر دیده نمی شود/ بندر امام(ره)؛ به یک بندر ترانزیتی و صادراتی تبدیل شده است/ عملکرد سازمان بنادر و بندر امام(ره) در پروژه های شهر - بندر قابل تحسین است طرح های توسعه‌ای و سرمایه گذاری بندرامام(ره) در پیشکرانه، محوطه بندری و پسکرانه در دست اجراست/ ۱۷ پروژه سرمایه گذاری به ارزش ۱۶۰٠۰ میلیارد ریال در حال ساخت و ساز/پیش بینی لایروبی و تعمیق کانال دسترسی خور موسی تا دو ماه آینده/ احداث ۴ ترمینال مکانیزه غلات در بندرامام(ره)/ کاهش توقف کشتی ها از ۵ روز به ۳ روز/ در بندر امام(ره) رسوب کالا نداریم فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد/ پیشرفت مطلوب بنادر ایران با توجه به شرایط تحریمی کشور/ ضرورت تکمیل زنجیره حمل و نقل دریایی برای حمایت از سرمایه گذاران آزاد سازی اراضی در مسیر احداث راه دسترسی بندر نوشهر به کمربندی بندر بوشهر؛ آماده پذیرش کشتی‌های ۵۰ هزار تنی است سازمان بنادر؛ با جدیت جذب سرمایه گذاری را دنبال می کند/ بنادر و پسکرانه آن؛ ویژگی های متعددی برای سرمایه گذاران دارد/ بنادر شمالی؛ طی سال های اخیر رشد خوبی داشتند آغاز تعمیرات اساسی یدک کش عاشورا و هدایت3 در بندر شهید رجایی
پایان موفقیت آمیز عملیات خارج سازی کشتی واژگون شده SL-STAR/ انجام تمامی فرآیندها بارعایت الزامات زیست محیطی
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: عملیات خارج سازی کشتی واژگون شده SL-STAR از اسکله 25 بندر شهید رجایی و انتقال قطعات این کشتی به محل انبارش با موفقیت انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور درباره عملیات خارج سازی کشتی واژگون شده SL-STAR،  به دلیل عدم حفظ تعادل در اسکله 25 بندر شهید رجایی، افزود: با توجه به خارجی بودن مالک و خدمه کشتی کانتینری SL-STAR ، طبق موازین حقوقی از همان ابتدای حادثه، روند پیگیری های قانونی و فنی برای خارج سازی شناور توسط مالک و بیمه گر پیگیری شد.
 وی تصریح کرد: متاسفانه پس از گذشت چند ماه به دلایل واهی مالک و بیمه گر کشتی از انجام تعهدات خود سرباز زدند.
عفیفی پوراذعان داشت: پس از انجام بررسی های کارشناسی در مورد تعیین علت وقوع این سانحه و تمهیدات حقوقی و قضایی لازم و پیگیری های متعدد با توجه به عدم اقدام مالک خارجی و بیمه گر به خروج کشتی از محوطه بندر شهید رجایی، به جهت جلوگیری از مسکون و مسکوت ماندن، سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تسریع در روند اجرای این کار، عملیات خارج سازی را در دستور کار قرار داد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: با هماهنگی صورت گرفته از سوی اداره کل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و چندین مرحله بازدید میدانی تمام جوانب کار بررسی و تمهیدات لازم در خصوص خارج سازی این مغروقه با سناریوهای مختلف بعمل آمد.
 وی افزود: براساس پایش های میدانی و نظرات کارشناسی تصمیم بر اسکراب ( قطعه قطعه کردن) شناور و خارج سازی آن بشکل  قطعات بزرگ بدلیل حفظ ایمنی اسکله و آبراه صورت گرفت .
عفیفی پور گفت: مهمترین مقوله ای که باید مورد توجه قرار می گرفت الزامات زیست محیطی در تمامی فرایندها بود به همین منظور تعدادی کانتینر به محض واژگون شدن شناور و در همان زمان های اولیه این سانحه با رعایت ضروریت های زیست محیطی واجرای نکات ایمنی توسط تیم های تخصصی بندر شهید رجایی خارج شد و پس از انعقاد قرارداد نیز 83 کانتینر دیگر که امکان خارج سازی قبل از اسکراب مغروقه را داشتند با روش های کاملاً علمی و تخصصی از دریا خارج و بقیه کانتینرها نیز در ادامه فرایند اسکراپ وجابجایی خارج سازی شدند.
این مقام مسئول بابیان اینکه  جهت جلوگیری از آلودگی آب دریا و صیانت از اکو سیستم دریایی در زمان برشکاری ابتدا تمامی مخازن سوخت و روغن توسط دستگاه  های مخصوص (پمپ های دیافراگمی )تخلیه شد، تصریح کرد : به منظور جلوگیری از سرایت آلودگی های ناشی از برشکاری به دیگر نقاط حوضچه، با ایجاد حصار، تمامی نقاط پیرامونی محل انجام عملیات محصور شد.
عفیفی پور یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته قبل از انجام برش کاری را بررسی مخازن شناور وتزریق هوا با هدف سبک سازی جهت سهولت در جابجایی شناور عنوان کرد و گفت: این امر با هدف جلوگیری از آسیب های احتمالی که شاید در زمان انجام برش کاری متوجه دیواره اسکله می شد صورت گرفت .
مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان گفت: پس از خارج سازی کشتی و انتقال به محل انبارش، بررسی وضعیت کنارهای اسکله توسط تیم غواصی آغاز شد.
وی خاطر نشان کرد: کلیه مراحل خارج سازی در تمامی حوزه های محاسباتی، اجرایی و نظارتی توسط تیم های مجرب داخلی و با نگرش و بهره گیری از دانش و تخصص نیروهای بومی صورت گرفت.

۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵
کد خبر : ۴۹,۷۰۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید