تکمیل پروژه خط آهن چابهار - زاهدان در سال 1400/توسعه سفرهای دریایی به کشورهای خلیج فارس و خزر دنبال می شود/ تعرفه‌های واحد ترانزیت با 5 کشور بیانیه پایانی بیست و هفتمین همایش ارگان های دریایی کشور/ تأکید بر استفاده از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی انسجام توسعه بنادر کشور با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی/ از مدیرعامل و مسئولان سازمان بنادر به دلیل نگاه توسعه ای به بنادر ایران قدردانی می کنم/ جابجایی نزدیک به ۱۵۰ میلیون تن بار در بنادر کشور/ باید در مسیر مردمی کردن حوزه دریایی گام برداریم تزریق اعتبار ۳۶۰۰ میلیارد تومانی از سوی سازمان بنادر به طرح تحول صنایع دریایی/ تجهیز بنادر به ۲ فروند لایروب مکنده مخزن دار پیشرفته/ تا حد امکان از نیروهای متخصص داخلی در ناوگان دریایی کشور استفاده شود افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت ناوگان ملی در سال جاری/ سفارش ساخت ۲ فروند کشتی ۳۷ هزار تنی به شرکت ایرانی ایزوایکو/ تأکید بر ضرورت تداوم و تامین سوخت کم سولفور کشتی ها لازمه حفظ شریان دریایی کشور، تجارت دریایی است/ توسعه دریا؛ در صورت توجه به نوار ساحلی در برنامه ریزی های کلان کشور/ایران؛ در پیشرفته ترین وضعیت صنعت دریایی قرار دارد/ کشور به دو یا سه بندر وابسته نیست افزایش ۲۵۰ میلیون تنی ظرفیت تجاری کشور در بنادر بازرگانی/ انجام ۲۰ هزار عملیات پهلودهی ناوگان باری توسط بخش خصوصی در سال جاری/ جا به جایی ۱۶ میلیون مسافر دریایی تا روز های پایانی بهمن ماه/ تأکید بر رویکرد ارگان های دریایی در برون سپاری و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در امور دریایی بیست و هفتمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی آغاز به کار کرد/ مسائل و مشکلات ارگان های دریایی بررسی می شود/ ارایه راهکار برای برون رفت از مشکلات جامعه دریایی کشور عملکرد مثبت سازمان بنادر در تخلیه و بارگیری کالا و مدیریت ترافیک دریایی/ توجه بیش از پیش به ایمنی ترددها در آستانه سفرهای دریایی نوروزی افزایش تجهیزات دریایی و بندری متناسب با رشد بندر چابهار/ احداث 6 پست برق جدید در اراضی بندر شهید بهشتی
16 راهکار برای هاب شدن بندر شهید رجایی
نشست کارگروه حمل و نقل با تصویب 16 راهکار جهت ارتقای جایگاه مجتمع بندری شهید رجایی و تبدیل آن به بندر کانونی در منطقه – موسوم به بندر هاب – در بندر عباس برگزار شد.
در سومین سفر هیات دولت به استان هرمزگان که اواخر سال گذشته به انجام رسید مقرر شد هیاتی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری در فروردین ماه سال89 به هرمزگان سفرکند تا ضمن بازدید از پروژه های حمل و نقلی و رفع موانع و مشکلات موجود در استان ، راهبردهای توسعه و بهبود حمل و نقل این استان را بررسی و تدابیر لازم را اتخاذ کند.
به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمدرضا رحیمی در حالی که حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری، ابراهیم عزیزی معاون توسعه و نظارت راهبردی رییس جمهور، سید عطاء اله صدر معاون وزیر راه و ترابری و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، عبدالعلی صاحب محمدی معاون وزیر راه و ترابری و مدیر عامل راه اهن ، محمد رویانیان رییس سازمان حمل و نقل و سوخت کشور، محمدجواد محمدی زاده رییس سازمان محیط زیست و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی  وی را همراهی می کردند مورد استقبال مسئولان و مدیران استان هرمزگان قرار گرفت.
درنشست سه ساعته کارگروه حمل و نقل که در پایان بازدید از بزرگ ترین بندر کانتینری کشور انجام شد ،  طرحهایی برای بهبود حمل و نقل، توسعه صنعت ریلی کشور، رفع مشکلات بنادر و فعال شدن همه ظرفیت های بندر شهید رجایی به تصویب رسید.
بر اساس این گزارش مهم ترین مصوبه سفر معاون اول رئیس جمهور به استان هرمزگان ، فراهم شدن امکانات و زیرساخت های لازم جهت تبدیل بندر شهید رجایی به بندر کانونی در منطقه خلیج فارس بود.
معاون اول رئیس جمهور در پایان جلسه کارگروه حمل ونقل به میان خبرنگاران آمد و با تاکید بر اینکه بندر شهید رجایی ، بندری ممتاز ، یگانه و دارای ظرفیت های بالقوه فراوانی است گفت: با فعال شدن کلیه ظرفیت ها ، این بندر می تواند به کانون بنادر منطقه تبدیل و در سطوح بالاتری مطرح شود ؛ از این رو یکی از مهم ترین مصوباتی که تاثیر زیادی در افزایش روند ترانزیت کالا دارد، تبدیل بندر شهید رجایی به عنوان کانون بنادر منطقه در منطقه خلیج فارس است.
محمدرضا رحیمی با اعلام این خبر که  16مصوبه به تصویب کارگروه حمل و نقل در استان هرمزگان رسید ،
" تسریع و تسهیل در صدور مجوز ها و انجام تشریفات و اقدامات لازم جهت برقی کردن مسیر بافق بندرعباس طی 30 ماه " را یکی از مهم ترین راهکارهای این نشست خواند و افزود: وزارت راه و ترابری (شرکت راه آهن) موظف به انجام عملیات ریل‌گذاری و نصب علائم و ارتباطات خط دوم تزرج- بندرعباس به طول 180 کیلومتر با اختصاص اعتباری بالغ بر یک هزارو 500 میلیارد ریال تا پایان سال 89 شده است.
وی در ادامه گفت : همچنین ساخت و تجهیز ایستگاه ریلی تخلیه و بارگیری در محوطه بندرشهید رجایی با توان عملیاتی شش میلیون تن محموله نفتی در سال توسط بخش خصوصی حداکثر تا پایان سال90 از جمله مهم ترین مصوبات در این بخش است که قطعا به رونق و توسعه هر چه بیشتر این بندر و تبدیل آن به کانون بنادر منطقه کمک خواهد کرد که سازمان بنادر و دریانوردی مکلف به انجام آن شده است  .
معاون اول رئیس جمهور افزود: توسعه، احداث و بهره برداری خطوط ریلی داخلی بندرشهید رجایی شامل اراضی پشتیبانی و سکو های تخلیه و بارگیری تا پایان امسال ، احداث ، تکمیل و تجهیز پایانه و ایستگاه ریلی و بارگیری با توان عملیاتی سالانه 350 هزار تن تا پایان شهریور ماه سال  90 نیز از جمله دیگرمصوبات این نشست قلمداد می شود.
رحیمی  با اشاره به جایگاه ممتاز و موقعیت مناسب بندر شهید رجایی در منطقه اضافه کرد: ایجاد قطارهای برنامه ای با ظرفیت مناسب از مبدا و به مقصد بندر شهید رجایی حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال 89 ، ایجاد تسهیلات لازم جهت انجام ترانزیت از مبدا بندر شهید رجایی به سایر مناطق ویژه اقتصادی به نحوی که امکان ترانزیت بار و کانتینر فراهم شود تا خرداد ماه سال  89 نیز قادر خواهد بود به رونق این بندر کمک خواهد کرد.
رحیمی تصریح کرد: یکی از مهم ترین این مصوبات" تسری ضوابط، مقررات و تسهیلات برقرار شده برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی است".
وی گفت: پس از اجرایی شدن این مصوبات بندر شهید رجایی به عنوان کانون بنادر در خلیج فارس ، در ردیف اول بنادر قرار می گیرد که باعث ایجاد تحول عظیمی در این صنعت می شود.
معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه بندرشهید رجایی، بندری ممتاز، یگانه و دارای ظرفیت‌های بالقوه فراوانی است، گفت که با فعال شدن تمام ظرفیت ها، این بندر می‌تواند به کانون بنادر منطقه تبدیل شود.
معاون اول رئیس جمهور در پایان افزود: امیدواریم درآینده برای رفع برخی از نواقص و گرفتاریها مجددا به استان هرمزگان سفر کرده و مشکلات شرق این استان را که در محرومیت به سر می برند ، برطرف کنیم و آن منطقه را با اقدامات جدید و خدمات بهتر از محرومیت در حد قابل قبولی خارج کنیم.
یک قدم تا هاب شدن
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در حاشیه بازدید معاون اول رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری از بندر شهید رجایی گفت : بندر شهید رجایی در یک قدمی تبدیل شدن به بندر کانونی(هاب) منطقه قرار دارد.
مهندس سید عطا اله صدر با اعلام این مطلب اظهار کرد : بازدید معاون اول رئیس جمهور و تشکیل کارگروهی در حوزه حمل و نقل و تصمیم برای توسعه حمل ونقل ریلی و افزایش ترانزیت کالا اطز این بندر ، در راستای تحقق این هدف صورت گرفته است.
مهندس صدر همچنین یادآور شد : بندر شهید رجایی مهم ترین و استراتژیک ترین بندر کشور است که توسعه حمل و نقل ریلی در آن گامی موثر در جهت تبدیل این بندر به کانون بنادر خلیج فارس محسوب می شود.
معاون وزیر راه تاکید کرد : خوشبختانه دولت نگاهی ویژه نسبت به تو سعه هرچه بیشتر این بندر داشته و اعتبارات خوبی نیز برای توسعه آن در نظر گرفته شده است.
۳۰ فروردین ۱۳۸۹ ۱۵:۵۹
کد خبر : ۴,۹۷۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید